tisdag 18 november 2008

Heeeej.....

..alla vänner som jag "känner":)..Ikväll har jag varit hos Mia på HEM T GÅR´N ....Bilden som jag visar..har jag snott ( ajaj :) från hennes blogg För ve & fasa..JAG glömde kameran hemma.. Den nostalgikicken som man fick när man klev ur bilen och såg den gammaldags jul som Mia skapat UTE runt butiken (en ladugård /lada från början)... Ja, det går knappat att beskriva.. De stora granarna med ljusslingor i mångfald..små granar..enebuskar..tallris..ljus..ljus..en granrisklädd bock. mera ljus...zinkbadkar med..äh..nu kommer jag inte ihåg vad det var i den!!..möbler..zinkhinkar..gamla lantliga saker.. julmusik som mötte oss ute på ladugårdsbacken....alla ljus som lyste så vackert i fönstren..OCH.... så öppnade man de gamla pardörrarna och klev in i en ännu mer nostalivärld.. Rakt framför dörrarna där möttes man av den bild som jag visar..sen kan jag inte beskriva mer...jag svävar än i julvärlden...säger bara Fanny & Alexander.. & Carl Larsson..slänger i väggen..detta här ska upplevas live:)...OCH jag ska inte glömma kameran nästa gång jag far dit..det blir om 14 dar:).DÅ ni ska ni få se.....
Mia hade öppet ikväll för vårt "tjejgäng" ..vi bokade tid ..och bjöds på glögg när vi kom..sen strosade vi runt och bara gapade..ville ha allt...vände och vred på saker..och bara förundrades över..HUR gör människan ..hur får hon till allt detta??..Vet inte att jag sett nån dylik miljö i inredningbutik förut..den är både gammaldags..lantlig vit..nött..nytt..stänk av zink..fattigmanssilver. lite rött ..grått..svart..BRUNT..!! tyger linne....precis allt det där som jag vill ha..MEN...man får ( läs kan inte köpa allt) inte alltid allt...Fika med dopp serverades oxå..vi valde att sätta oss inne i silon..suck..bara att sitta där inne och njuta av kaffe med gooa hembakade kakor m.m..är en fullträff bara det....
Dagens inköp blev..en zinkburk med glas på tre sidor...och lock med knopp.. EN burk till skorpor med andra ord:)..DEN har jag sucktat efter såå länge..nu har jag en...bild kommer så småningom ..vill ni se hur den ser ut ändå..så har Mia den på bild i sin blogg.
Vad jag köpte mer..kommer bilder på det nån dag..nu skulle man behöva göra inlägg varje dag..men hinner inte ...nu har jag fullt upp..:)..men det är bara roliga saker.....
Må såå gott.....
♥ ..PIA

11 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämmen nu tror jag att jag blir galen av nyfikenhet. Varför kunde inte den butiken ligga nära mig? Ja du måste då lova att lägga ut massor av bilder som jag får dregla över...

Kram Viveka

LantlivsAnette sa...

Åhhh...vilken kväll ni hade igår !!
Jisses vad hon är duktig Maria..
Jag kan förstå att ni var helt lyriska sen..
Synd att du inte hade kameran med dig...lova att fota nästa gång..
Vad härligt att du har fått en dos av julen redan nu..åhh vad jag längtar till advent...det är ju snart..
Kraaam Anette

Sara sa...

Åh va mysigt!! Måste ta mig dit någon dag jag med.. Hmm, vem var den kollegan då? *nyfiken*
Kram S

Leamarlené sa...

Åh vad allt lät underbart mysigt. Kändes nästan som julafton när du berättade. Jätte härligt ställe.

Kram, Marlene

Tina sa...

Åh vad mysigt det låter. Ska bli jätte spännande att se vad du har inhandlat. Kram Tina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag måste nog gå in där och kika på hennes sida...
Hoppas att vi får se bilder nästa gång du är där!
Synd att det är lite långt iväg för ett besök...
Kram
Marie

Granne med Selma sa...

Aaamen nu MÅSTE jag åka dit! Pratade faktiskt med en kompis om det senast igår. Det står på min "må bra av att göra-lista". Högt upp står det åxå:-)
Kram och lycka till i utlottningen.
/Sussie

Granne med Selma sa...

glömde... jag TROR hon hade någon mistel kvar... men folk var som tokiga efter dem...:-)

Geta sa...

Ja det var en lyckad kväll, som gav mersmak. och det är väl sant som det är sagt att ett gott skratt förlänger livet.
Jag tror att jag har fått ordning på min räknare. Skam den som ger sej!
Kram.

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Jaahaa då var det redan Fredag igen..
Du ska väl packa o dona till marknade, visst var den i morron ?
Ojjj så spännande...du måste fota där.
I morron bitti åker jag iväg med Nisse, han ska ju trimmas...
Så då blir han fin till jul.
Ha nu en skön Fredag
Kraam Anette

Elzie sa...

Det ser helt ljuvligt ut. Att det ska vara så långt till alla fina butiker!!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie