måndag 29 september 2008

Lite reklam i pausen....

...får vi, när vi tittar på tv!!! ....Så
varför inte lite reklam här också :)
..Första reklaminslaget ..blir från Gerda...
JAG!! har vunnit den där fina asken som ni
ser på bilden..hihi..OCH nåt hemligt som ligger
i den??? Kika in till idéesprutan Gerda, så får ni
se en hel del kul att pyssla med nu i höstmörkret .
..Andra...reklaminslaget kommer från Anette ..Min fina gardin..
eller en liten"rullis" som jag beställt från henne, kommer idag:) ..Tredje...från Sussie... ni läste väl om henne i Aftonbladet nu i lördags. Ååååå, där har jag varit minsann...på kafferep i somras..trallalall la...:)
....Jag grejar med lite av varje..men nåt som startade min pysselkarriär rejält..var nog scrapbookingen.... Den som smittade mej med den bazzillen var ....HON . ..Visar ingen reklambild från henne ,utan ni får kika
in själva och se vad allt hon pysslar med..inte lite det :) ..Asken som ses på bilden är väl inte nåt "scrappat" direkt. Fast å andra sidan så har det lite med det att göra ändå. Vitmålad ask och ditlimmad vintagebild (bilden kommer från Marie, lite reklam igen :) Sen, SÅ har jag chalkat
lite på kanterna av pappret ??????

..Chalkat ??..Det görs det, en del i scrapbookvärlden. Då använder man dessa små "kattögon" som de kallas

också..finns en mängd olika färger..jag själv använder

mest de bruna nyanserna på färgerna. Som ni ser så blir

det lite gammaldagsstuk på bilderna..de ser lite "brända"

ut kanterna ..man kan exprimentera mycket för att få

till skuggor och dylikt på kanterna på pappret.. Nu ska jag och lillgrabben ut i solen ..promenad..gungpark.. ..skogen..med andra ord en goooo stund med barnbarnet Isak, Jooodå, Selma får självklart följa med..vart ska sleven vara om inte mitt i grytan:) ♥.....PIA

21 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!

Men vad kul att du vunnit..! Asken från Gerda är såå fin!

Rullisen som du beställt från Anette vill jag också ha..jättefin!

kram vännen ha en fin dag..
Mia

Annika sa...

Vad härligt det låter!!!!! ute.... hmmm jag ska i källaren på FH på föreläsning om blöjor!! jobbet förstås.... sen börjar jag inatt.... tre nätter... har panik just nu.... vill hinna blogga o gå med hunden o hôfse unna... äta mat... plocka tvätt.........men men man får prioritera... hunden o mat får det bli.... halv 2 gäller det källaren:( Ha det så gôtt Annika

Jenny Oak Fae sa...

GRATTIS till vinsten hos Gerda!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Smällkaramellen i tyg var ju jättefin!

Klart att du får "härmas", och göra sådana som jag gjort..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Viola sa...

HEJSAN PIA, VILKEN RAR ASK DU VANN I HÄRLIG ROSA, NU HAR JAG FULLT UPP OCH GÅ IN HOS ALLA DU GJORT PR FÖR, NYFIKEN I EN STRUT SÅ KLART, KRAMIS VIOLAN OCH HA EN BRA VECKA

MiaMaria sa...

Hej Pia !

Denna rullgardin är ju bara så himla snygg...

Och grattis tills asken, det gäller att ha lite tur......

HA´en bra måndag kväll!
MiaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag gillade den här reklampausen! Jag gick inte och gjorde något annat, som jag brukar när det är reklam... undrar vad det kan bero på?
Kram
Marie

Vit Spets sa...

Tjusig ask, skulle inte vara fel å vinna en sådan :) mitt "5x4" inlägg tog jag bort i bara farten!!! jag hade fått en sån "trevlig" anonym kommentar...tårarna kom! sedan dess är jag inte så på topp med bloggen.
Nåja Rullisarna är så fina!
Kramis
//Siv

idémakeriet sa...

Vilken trevlig reklaminlägg.
Självklart får du använda mitt foto. Snart är asken ditt, glöm inte att skicka ditt adress.
De gjorde ju själv också en himlens fin ask. Tack för tipset och det där chalk eller vad det nu heter. Viste inte att det fanns.
Jag kör alltid med att bränna kantarna med följd att antingen hela bilden försvinner av något konstigt sätt eller jag bränner mig själv. Detta verkar mycket säkare.
Ha det så skönt i höstsolen.
Stor kram på dig.
Gerda

LantlivsAnette sa...

Hallojsan där !
Åhh man tackar för att man fick vara med i reklamen..hii..hii
Hoppas att du gillar rullgardinen,jag tycker den är sååå rackarns fin..
Vilka fina saker du pysslar med hela tiden,och det där bruna dunder medlet som gör att bilder o papper ser gammeldags ut, det hade jag ingen aaaning om att det fanns..
Ha det så bra nu medlilla barn barnet o Selma..jag ska försöka få mailat en liten bild till dig på lill Nisse..
ha det gott
Kram Anette
p.s jag såg reportaget i Aftonbladet , jag tänkte på dig att där satt Pia i den verandan o fikade...

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj så mycket vackert att vila ögonen på. Den söta gardinen skulle jag vill ha och asken är ljuvligt söt!

Kram Annica

Kamomilla sa...

Tänk så mycket nytt som man kan lära sig här på bloggen...chalka..

Vit Spets sa...

Hårfärgen blev ganska mörk brunt oxå med några ljusa slingor... uppklippt i nacken med en pagelängd till öronen framtill -lättskött & skönt!
Ha det
//Siv

Stina sa...

Ja du...det var mycket fint allt det där. Kramis

Huset på kullen sa...

Grattis till den fina asken.

Rullgardinen är jättefin, en sån hade jag också kunnat tänka mig att köpa.

Ha en bra kväll! /Linda

Granne med Selma sa...

Du är väl för söt:-) och snäll :-)

Ingen på jobber tyckte jag var lik mig på framsidan... Får väl ta det som en komplimang ;-)
Kram i massor

Jenny Oak Fae sa...

Ja, det får nog bli en dagbädd..!

: )

PS.Obelisk, en hög pelare av sten, vanligtvis granit, som smalnar av uppåt, med fyrkantig eller rektangulär profil som avslutas pyramidformigt.Obelisken är ett framträdande element i det gamla Egypten som fördes till Europa under det romerska imperiets tid och åter under 1800-talet.DS.

KRAM, Jenny

<3

Lavendel & Romantik sa...

Vad fint du fått..Och vad är det inte lilla Värmlänskan fattar nu då? Hoppas att allt är bra med dig du visar mycket fint och kul att du har fått suttit där på kafferep.....Kram på dig/Majsan

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad härligt att mysa med barnbarnet!,,,du kommer att bli nöjd med rullgardinen! Jag har den i lillstugan och vi har sålt massor av den!
Ha en fortsatt bra vecka!!

E-K/noll54

Unknown sa...

Så heldig som har vunnet den vakkre esken. Gardinen er også nydelig, er den laget av gamle laken med broderier? En slik kunne jeg også godt tenke meg.
Jeg er så glad jeg har funnet din blogg, her var det masse inspirasjon.
Klm.Ellen

Solsjö - Under en vind sa...

Underbart inlägg! Annars brukar man somna till i reklampauserna, men det fanns det ingen risk för här!

Ha det gott, kramar!