torsdag 18 september 2008

Jul... lite brunt och Vakre hjem..

...idag kom den snälle postisen med JULEN till mej:)
Blev så glad när jag öppnade brevlådan och fick se
paketet från My Home & Anette ... Jag beställde
BOKEN i somras ..och NU, så äntligen kom den..
vilken dröm..jag måste bara få säga att..KÖP den ..
om ni tyckte om "Franske Stemninger" & "Franske
Förnimmelser" ..Ja då är det inte nån tvekan ..för
JULBOKEN .. den var lika underbar:) När jag kom
hem...släppte jag ut hunden..bryggde en balja kaffe
och glömde sen bort tillvaron ..en lång stund...tills
Selma krafsade på dörren och ville in.. ..
♥ ♥ ♥
Hjärnkontorets personal fick bråttom ska jag säga..
Det blev nästintill kaos ...alla tipsen på julpysslen
skulle diskuteras:).. Inte nog med det ....en skön
inredningstidning blev nästa uppdrag ..nämligen
Vakre Hjem och interiörer som hade kommit oxå
och inte var den tråkig heller:)..Där fanns bland
annat Mia Hem T gårn med ...nu var det inte
hennes hem ..utan en vännina till Mia som heter
Heidi..Ja , köp den med..läsvärt från pärm till
pärm...... Lite tid för ett par kort blev det ikväll..
Min kollega och även " pysselpolare " ANNA
fyller år idag:) Det blev ett kort i bruna nyanser...
passar så bra nu på hösten med lite dova bruna
färger..fast på bilden ser det mer pepparkaks-
brunt ut....Hon får ett litet pysselpaket ...påhittigt
eller hur:)..Innehåller FILTNINGSKIT..haha
vad tokigt detta lät då.... OM ni inte vet vad det är
kika in här...
♥..PIA
(ps.... förra inlägget visade ett NÅLHANDTAG till filtnålar..ds:)

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!

Åh den där Julboken måste jag köpa..är säker på att den är alldeles ljuvlig..!

Hihi ja idag har jag oxå fått tag på VH :) Underbar tidning!

Ang mitt symaskinsbord, japp, det har jag byggt själv. Råspont och lite färg bara :)

Kram goa vän, ha en fin helg!
Mia

idémakeriet sa...

Vad roligt att du tyckte om äpplena.
Jag kan förstår att du blev hellt borta en lååååååååååång stund det kommer jag säker också att göra när jag får boken i handen.
De två andra böcker följer mig vart än jag går.
Du läste väll att jag har frigolit äpplena till salu? De ligger inte i webbutiken men det går ändå att beställa dem. Då får du alla grejor till som hör till, stjälen och blad menar jag.
Ha det så gott och glöm inte att andas när du skickar in i boken igen.
Kram Gerda

Eva Agnes sa...

Hej Pia!
Har köpt Vakre hjem... precis i dag. Men nu när du talat om att Heidi är väninna med Hem T Gårn måste jag läsa om det avsnittet.
>Kramar o ha en skön helg.
Eva Agnes

Hem T Gårn sa...

go kvälls !!fridens ,ja du dä ä rent bedrövligt va ja ä mä helt plötsligt.ja har inte settet änn, min tidning har inte kommit ännu. jag förstår att det är fullt upp nu på jobbet, jag beundrar att du orkar göra så mycket annat kreativt efter jobbet.kraaam mia

Viola sa...

Hejsan, ville bara titta in och önska skön helg från österlen med alla sina loppisar! kram VIOLAN

Granne med Selma sa...

Jag hoppas - och tror - att du kommer att göra så mycket fiiint när du blivit inspirerad av boken. Då kan du ge dig på att jag kommer att sitta och dregla. Skrattade högt när jag läste ditt riliga ski-ord... eller om det nu var ett kit di köpt ;-)
Kram

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Åhh vad snäll du är som visar boken och vart du har köpt den..tack snaälla du ...
Jag ska kolla det där med dubbel betalningen i dag...så får vi se hur det är, eller hur..
Vad du har gjort fina kort..
Jag ska köpa Vackre hjem idag..och vet du , en liten rolig grej,jag blev också inbjuden på det där kräftkalaset som var hos Heidi !
Hon mailade till mig och berättade om alltihop, tänk vad det hade varit roligt för mig att få vara med där !! Men man bor ju alldeles för långt bort...suck...
Nu måste jag skynda mig jag ska till jobbet , det är min jobbar helg..
Kram Anette

Kamomilla sa...

Den boke väntar jag också på...

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Jag mailar dig nu..
Plinngggg...

Annika sa...

Nu förstår jag att du inte hinner nåt annat när boken kommit:::::) Får nog komma o tjuvtitta lite... Kram Annika

Viola sa...

Hej PIA! Har oxå köpt denna ljuvliga bok, helt underbara. Vackre.. annonserar jag ju i och det är den som jag älskar mest utav alla tidningar, rena julafton när den kommer, ha det gott i veckan, kram VIOLA