torsdag 28 februari 2008

Ett litet inlägg till...

..Ja, det blev visst ett litet inlägg till....
trots att jag har lite "bloggtorka"...
Idag...(läs tors)..har alla Marior namnsdag...
så även jag..fast jag heter Marie:) Bilden med
rosorna är en gammal bloggbild från i maj
De tillägnas Maria.. och mej själv..tänk nu
kom egoisten fram igen:)
*
Ett litet tillägg nu på fredagsmorgonen ....
skottdagen som det är...och är ni inte gifta..
så passa på att fria då...gammal sägen säger
att kvinnorna kunde fria under skottåret...
*
...En bild jag "snott" från Maria på bloggen Hem T gårn....
tycker den är så vacker..f´rlåt Maria..Grattis förresten:)
* ...oj då här kom visst någon emellan..vill att
vi går och lägger oss nu( klockan är 23 .50:)
*

...Söta termosar för alla sportlovsfirare..
med lite varm choklad i......mums......
*

Zinkägg..fina tycker jag..som är lite galen i ...zink...

...Nu är det dags att sova...Selma får som hon vill......

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Mmmm...vad mycket fina bilder!!!

DEt finns alltid ett skäl att fira...även om det bara är namnsdag!

Ha en skön helg, kram!

LantlivsAnette sa...

Nämen du..grattis då på namsdagen..lite sent ;)
Såå roligt att få se Selma gumman..jag har längtata efetr henne..
Du Pia ! Inte ska du sluta med bloggen..ta bara en paus om du känner för det..eller hur..det ska inte vara som en belastning..utan bara kul..blogga när du känner för det..jag skulle sakna dig sååå...
Men valet är ju ditt du måste känna själv....
Vilka fina gammeldags kort du har lånat från Maria...så fina..
Idag är det redan Fredag...ujj..vad det går undan nu..Igår var vi och bowlade , alla butiker i Gallerian mot varann..lite tävling så där..vi gav järnet och vi vann !! En stooor guld pokal !! Det var lite kul faktiskt,för det fanns några där som trodde bergis att dom skulle vinna..man får inte ta ut nåt i förskott...
Ha det så bra Kram Anette

Hem T Gårn sa...

Hej pia! Grattis på namnsdagen själv o tack, låna på du bara, kanske ses vi på samlarmässa i morgon. ha det gott maria!!!,

Kamomilla sa...

Söta selma... :) Jag har börjat spara pengar till en sån sötis, men det kan nog ta tid, eftersom jag bara är deltidsanställd och inte är särskilt rik... Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge.
Härliga zinkägg! Såna har jag aldrig sett förut!!!

och alla andra bilder du visar är ju också så söta!

n o r d i n g å r d e n sa...

Goa Selma, vill att ni lägger er, hon är ju för söt, skulle vilja ha en sån vovve jag med... vilka fina saker du visar och fina bilder! Läckert med den pärlhyacinten i porslinsburkarna!Och så fina zinkägg!! Och vackra rosor på den översta bilden! Ja fria ja... borde jag det? Nje, jag väntar... : ) Ha en mysig helg och ta en bloggpaus om du behöver, vi väntar på dig troget! : ) Mari.

Eva Agnes sa...

God morgon Pia!
Härliga bilder och grattis i efterhand på namnsdagen.
Hörde på TV i går att den 29 februari jobbar alla gratis eftersom den dagen inte finns i almanackan.
Man kanske skulle vända på det och inte gå till jobbet...??? Eftersom dagen inte finns.
Det var lite tankar om skottår och så vidare från Fbg.
Kramar och en skön helg lilla "egoisten"... :-)))
Eva Agnes

MODERN COUNTRY sa...

Gor morgen Pia,

Jaha da var det allerede Søndag, kan du fatte det? Helgen går så altfor fort, man får aldri tid til alt man har lyst til å gjøre.

Så hvordan går det med deg da? Du skal ikke slutte å blogge? Nei!! Ta en liten pause du, det ahr jeg gjordt av og til, ellers ville jeg ikke ha orket. Livet er jo mer enn bare blogging.
Så grattis sånn på etterskudd med navnedagen! For noen fine kort, og også bilder under her fra din barndom. Kjempemoro å se på gamle bilder. Lengter med en gang tilbake jeg da :) Da livet bare var lek og moro :))

Du får ha en fin Søndag der oppe, håper været er bedre enn her. Vi har storm! Ta godt vare på deg selv Pia!! Klemmer

"M" sa...

Lilla vovvsen är sååå söt..

Tvert-om-tanten sa...

Det må være vanskelig å motstå å legge seg når en sånn søt, liten krabat står og ber så pent med sine snille hundeøyne... Jeg har alltid elsket hunder, men nå har jeg levd uten hund i ni år... Har to hannkatter, men en vakker dag vil jeg gjerne ha hund igjen, det er mer av en kompis i dem, selv om katter har sin egen sjarm de også...

God helg!

Klem Lena

Lilla Blanka sa...

Tack snälla goa Pia, alltid lika snälla värmande ord i dina kommentarer..!
Åhh vad hon är söt Selma...! I din "kommentarsbild" ser hon sååå gullig ut...ja, på alla bilder egentligen hihi
Vad fina stolar du har som står en pärlhyacint på, jättefina som sånna där gamla franska trädgårdsmöbler..
Kram och ha en fortsatt bra helg!
Mia

Hulda sa...

Så mange fine ting du viser i dette innlegget, vakre gamle bilder også. Og Selma er jo bare skjønn. :) Koselig å se bilder av deg da du var lita. :)

Elzie sa...

Jag tar också åt mig av grattiset så här lite i efterskott. Heter också Maria nämligen. Och friade gjorde jag för 8 år sen. Sen tog det 3 år innan det hände något *s*.
Ha det så gott och stanna kvar här hos oss är du snäll.
Kram Elzie