söndag 13 januari 2008

På landet med 8......

...westiesar...Idag har vi varit på landet hos en av Selmas syskon.. Vi brukar träffas lite då & då, nu var det dax igen . Vi blev " hembjudna " till LUDDE och vi det var alltså 8 st vildar till hundar och resp. mattar/hussar , dock inte lika vilda. En inhängnad på baksidan av huset...alla släpptes lösa... ja, hundarna alltså....jag skulle ta bilder...inte helt lätt, fick inte mer än ett par bilder på alla 8....och då var vildarna kopplade:) Jaja..de fick rasa av sej, en och annan rök ihop..vad annat var att vänta ..men som tur är så har de robusta svansar att ta tag i ( handtag)....

...Solen sken , 5 grader kallt, snö ...vad mer kan önskas?..Jo, lunch inne i det varma köket..Potatisgratäng & kassler..... hundarna låg vid resp. husse/ mattes fötter:)


.......här är Selma...var tvungen att sätta en väst på henne så jag inte skulle ta "fel" hund:)
Vi gick på en låååångpromenad, där ett gäng kossor blev ordentligt utskälla..obs...gänget på kossorna kommer på bilder längre ner..gänget här är mattarna /hussarna:)

...och visst ja..det är tjugonda knut idag...då jula ska dansas ut..min gran ute får dock stå kvar ett tag till....
...Här är Frida och Selma igång med utskällningen...då kom alla kossorna framspringande till oss..tur det fanns stängsel emellan....
En hel dag ute tar på krafterna..Selma ligger numera helt utslagen i husses fotölj... husse likaså..fast han sitter liiite mer uppåträtt......
Jag har kollat runt lite bloggarna....mycket skapande ser jag hos vissa... möbler,saker och väggar har fått en släng av den åtråvärda färgen VITT...ta en titt här...... fint tycker jag..och önskar att det var hemma hos mej allt detta hade hänt:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha haft fullt upp idag. Vilket gäng...men goa ser de ut(hundarna alltså). Lite avundsjuk är jag på att ni har snö. Här har den regnar bort.
Kram/Marianne

Anonym sa...

Åh vad mysigt med vovveträff. Det är så läckert när det blir många hundar av samma ras på samma ställe.Var en gång på berner sennenträff och det var tror jag minst 30 st berner

Ha det så gott
Kram

Kamomilla sa...

Vad jag blev glad över att hitta hit! (Via lantlif Anette) Drömmer om en egen Westie och har nog bestämt mig för att det ska bli en sån. Vi ska bara göra en utlandresa först förrän jag kan börja spara till en egen hund. Vi har äntligen flyttat ut på landet så nu finns det inga hinder mera..

Jag tittar gärna in här igen!
Kamomilla, Finland

Husbilsresan sa...

Vad härligt att dom får träffas ibland....Selma och hennes syskon.....och även mattarna och hussarna förstås.Men får alla verkligen med sig rätt hund hem? Ja, förutom du då, som hade väst på Selma (smart=)
Ha en skön vecka.
Kram/Gunn

LantlivsAnette sa...

Åhhh...vad härligt med Westie träff..här finns inget sånt..
Det första jag tänkte på var , undrar om någon ryker ihop..och det gjorde dom,jag tror nog att Nisse hade morskat upp sig så att jag hade fått ta tag i hans handtag,svansen...den är man snabb att grabba tag i ibland...

Så himla fina alla är...men Selma är ju finast förståss,och vad smart att ta på henne en väst,för dom är ju såå himla lika varann alla.
Jag minns när vi skulle hämta hem lilla Nisse då han var valp,jag kunde absolut inte se vilken som var han,jag skämdes lite kommer jag ihåg...Förstår att Selma blev trött efter den dagen med alla kompisarna...

Åhh..tackar som länkar mig så där...jaaa.jag målade sista varvet igår morse,sen var det kalas,men jag hann pynta i hallen först,färgen torkar så fort.
Men ser du inte har Morgan sågat i väggen ännu....
Ha en bra Måndag...
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud va kul det ser ut med så många likadana söta vovvar på samma bild! Vilket sjå för Selma på en sådan stor släkträff!! Det är nog som för oss männsikor, vissa i släkten gillar man, andra inte... vi ryker bara inte ihop på samma sätt, även om vi kanske skulle vilja : ) Selma är ju för go, förstår hon blev däckad efter en sådan dag! Mari.

LantlivsAnette sa...

Go kväll..du..jag har missat att kolla mailen igår..men nu är det gjort och jag har mailat tillbaka till dig..
Tjiiinggg..

ChatrinesLiving sa...

Oi, så SKJØNNE alle disse små var!
klem:)

Anonym sa...

Mysig blogg du har! Har tittat runt en stund nu och jag har blivit helt förälskad i din hund - trots att jag inte är en hundälskare...