söndag 19 augusti 2007

Ska jag berätta nåt för er?

..Om ni nu vill höra på en stackars
uttråkad vit hund förståss!!
*
..Så här är det...JAG HAR TRÅKIGT.....
*
....Tror att det syns va?
* ..Sen så är det väldigt synd om mej med...
Jag skenvalpar, säger matte att det heter!
Hmm...ja det kanske ligger nåt i det, för jag
tycker min mage har blivit större.Det beror
inte på att jag ätit för mycket, nääähääädå..
Visserligen försökte jag sno mattes goa
ostmacka en morrrron.... Det låg två där
och jag hann ta den ena innan hon kom....
säg inte det högt för hon kom nog inte
ihåg att hon hade gjort två mackor!!
*

..Här ligger jag på mattan hos Patrik & Isak..
Vi var där igår och de "glömde" bort mej
ibland.. tyckte jag..för de snickrade på nåt ute??
Sen så var matte ute och gick UTAN att ta med mej!!
Jo, jag fick var med liiiite måste jag erkänna, ute bl.a
men då kom grannens lilla "luspudel"..njaee det
var väl ingen pudel då men.. MORRR säger
jag..henne gillade jag inte alls. Var såååå
inställsam..hm..usch. Hon var vit, men hade
hängande öron och var väldigt närgången
...tycker inte jag om....
*


..Nää, så här ligger jag och det är sååå synd om mej....
*
...Idag söndag tänker jag ligga på mattes säng
hela dagen och inte göra ett endaste dugg...
......bästa hälsningar från Selma .....
*

21 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan liten goding:)
Fina bilder!
Kram Lallis

LantlivsAnette sa...

Halloj ! Nu är man online igen,bäst man skyndar sig innan den segar ihop igen...
Åhh du Selma du är för go du !
Jag ropade genast på Morgan och vi fick oss ett gott skratt båda två, lilla smörgåstjyven där !!
Underbara bilder på en underbar hund..önskar att Nisse också kunde se henne..
Jo du..i morron börjar man jobba igen,gud va fort 4 veckor går,det är inte klokt alltså,in i vardagen igen...så jag har bakat bullar idag (jag har inte gjort det på ett år..flickorna har tjatat...)tvättat och lite så där.
Ha det så bra o pussa Selma på nosen,Nisse for just iväg med bilen,jaa Morgan kör o Nisse åker,Nisse älskar att åka bil,så dom brukar ta sig en sväng dom två, bra, då får jag blogga, hi..hi..Kram Anette

Lavendel & Romantik sa...

Jisses va söt hon är lilla Selma, stackarn som har SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tråkigt.Ge henne en macka till så blir hon nog glad igen ska du se pussa på lilla nosen från mig Kram till dig från / Majsan

junhe sa...

synd att man är rädd för hundar, annars hade hon fått följa med mig på en lång promenad och fått en fika efteråt ;)

Anonym sa...

Hi hi.. så där ser mina två darlingar ut idag också!!Det är inte alltid så kul o va hund!!
Men ack vad vi faller för alla trix dom tar till ...

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men stackars dig lilla gulliga Selma! Jag riktigt ser hur utråkad du är och den dumma hunden med hängande öron mitt i alltiopa, som om det inte vore nog illa ändå... ja, livet är hårt! : ) Mari.

Anonym sa...

Men så utråkad man kan vara då, fast andra bilden andas mer busighet! ;) Söt som vanligt är Selma i alla fall.

Vita rummet verkar vara helt otroligt. Hade gärna åkt dit och drömt mig bort lite grann. Ha det fint och kram!

Signes Vind sa...

Stackars Selma. Känner så väl igen kroppspråket trots att mina hundar är så mycket större. Nåväl Selma du har det nog så bra som en hund kan ha det - men det är bra att ha tråkigt ibland, då blir livet lite varierande ;-)

LantlivsAnette sa...

Go morron !
Åhh..vad gulligt med lilla Nisse där på kanten ! Och vad många nya fina bilder du lagt in där..och du finns med också..va bra !
Jättefint...jisses vad du kan göra fina kort med scrapbooking.
Jaha nu börjar man jobba igen då !
Det går väl, men nog hade det suttit fint med en vecka till...
Ikväll har jag syjunta hos mig,så jag bakade o förberedde igår,jag slutar ju inte förrän kl 18 ikväll..Ha det bra Kram Anette

Anonym sa...

Fniiisss......stakkars deg, du har det slett ikke godt skjønner jeg!! Har en hund i huset jeg også, som skal sitte oppå meg hele tiden, ellers så står han og klorer på døren, vil gjøre noe hele tiden..phuuuu....gikk en laaaang tur i skogen i går, kom hjem med gjørme til halsen, våt og kald, men var ikke mange minuttene før han var klar for noe nytt....Slik er det vel med valper, men jeg er jo ikke noe valp lenger, så det kan bli vel slitsomt til tider... =0)

Eva Agnes sa...

Stackars lilla dig Selma. Habibi hälsar för han tycker han har tråkigt också.
Kramar Eva Agnes

www.mariante.se sa...

Hallååååå....nån hemma???
Jag e iallfall hemma igen...
4 veckor utan min vita vovve some snarlik den du har....mycket gos blire idag , kan du tro! har med mej en bukett svagt rosa luktärtor bara till dej för att du skrivit så rara ord i min gästbok!
Kram

Anonym sa...

Jag drömmer om en westie de är helt underbara och vackra så det förslår!Selma är ursöt!

MODERN COUNTRY sa...

Hihi, ho er jo så skjønn Selma :)Nydelige bilder som alltid :)
Nå skal jeg fortelle deg noe Pia. Du vet ikke engang du hvor gøy det er at du foteller meg at jeg har inspirert deg til å sy!Det er jo akkurat det jeg ville eller ønsket skulle skje når jeg viste det jeg hadde laget. Ja fordi Jeg begynte jo selv i ferbuar måned med min gamle symaskin og etter det har det blitt flere og flere prosjekter. Jeg har surfet på internett og funnet flere flotte blogger til inspirasjon og jeg bare vet hvor gøy det er å finne noen som kan hjelpe eller inspirere! Jeg ble helt varm i hjertet og gjorde store øyne. Ja, fordi jeg har jo ikke sydd så mye! TUSEN takk kjære Pia, jeg ble kjempeglad!! Klemmer til deg fra Aina (",)

Marie sa...

Selma är ju bara för gullig!

Kram Marie

LantlivsAnette sa...

jaha..då har syjuntan åkt hem och jag är kvar med en massa disk...
Första jobb dagen gick bra..nu är man inne i det liksom..
Tänkte göra ett nytt inlägg nu men jag väntar tills i morron bitti,tänkte visa vad jag har mani på !!Kram Anette
P.s Ser du Dog whisper på tv 4 plus? det var ikväll,juntan ville se det också (alla har hund utom en )han är otrolig hundtränaren...

Bestefars Verksted. sa...

Næmen,stakkars deg.......så søt du er,sender en stooooor og laaaang klem,fra nordnorge :)

Anonym sa...

Underbart!
I love Selma!
Pia, läs i min blogg!
Jag har gett dig den rosa utmärkelsen, kanske har du fått den innan men då får du den igen!
Kram Bodil.

LantlivsAnette sa...

God morning ! Jisses vad du var uppe tidigt idag ..
Jag hann inte med mitt inlägg innan du for på jobbet !
Ojj..vad många kort du gjorde igår..vad roligt när dom beställer handgjorda kort, och inte några trista skrivna på en dator, nää handgjorda grejer ska de va !!Nu ska jag ta kaffe i verandan, Nisse ligger redan där o myser under filten..det märks att dom är grythundar eller hur ?
Kram Anette

Marina sa...

Vår tik blir skedräktig varje gång hon löper. Det är så jobbigt för henne (och oss) att vi förmodligen ska kastrera henne i höst. Hon blir SÅ slö, vill bara ligga inne i bädden, hon blir vaktig och tråkig i humöret också.

Stina sa...

Nämen...han är ju för go...Du också! Puss