torsdag 23 augusti 2007

GuldkantsMaris inlagda gurka....



..Idag har har jag "bara skrotat" runt mest hela dagen....
Var på stan en sväng och skulle hämta mina glasskålar
hos glasmästaren hade jag tänkt..men se de hade inte
borrat några hål (: hade inte tid..nääähää men då lovar
man inget heller .. ...Så jag tog skålar/fat under armen
och for till en annan glasmästare..!!!! följetong kommer
på onsdag nästa vecka...det SKA bli en pressglaslampa se
SKROTMAJAS .....Så dagens inlägg blev ett annat inlägg..
Nämligen GULDKANTS MARIs Inlagda pressgurka...
Jag halverade receptet hennes, för test.... och har redan provsmakat....
Klart godkänt :) Uppläggningsfat och gafflar, loppisfynd förståss..



7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Hå hå..du har grejat med gurkor och inläggningar idag..vad gott..
Typiskt att inte glasmästaren hade fixat det där åt dig..jag som just tänkte fråga hur det hade gått..
Idag kom en leverans med jättefina tyger..ränder och blommor o sånt där fint som vi gillar...kul..
Nu ska jag på prommis med Nisse han ligger vid mina fötter som vanligt då jag bloggar han säger
-KOM NUUUU också sträcker han ut sig och blir lååång,han liksom fäller ut bak benen rakt ut bakom kroppen...brukar Selma göra så ?
Kram Anette

Maria sa...

Bra att du tog dina skålar/fat och gick...Gurkan verkar god, måste kanske testa den...

Lavendel & Romantik sa...

Såg gott ut det där och Selma har väl fått smaka något annat hoppas jag Kram/Majsan

LantlivsAnette sa...

Go kväll igen ! Du..sidorna från boken är 15x20 cm ..jag skickar några till dig i morron..herre gud jag har ju flera hundra sidor, inte kan jag göra strutar av alla..jag väljer ut några med bilder på också så kan du använda bilderna så som jag gjort också..du behöver ju inte använda sidorna/bladen om du inte vill..men dom kan ju va bra o ha..
Kram Anette
Jo..just ja..jag använde svart silke papper också,det pappret var mina dokument inslagna i som jag köpte från Atmosphere här tidigare..den som spar han har...

Anonym sa...

Så gott....! Din lilla hund är ju för söt....skönt att hon "kryat " på sig. Tack för dina kommentarer inne hos mitt ....det är tydligen fler än jag som är lite "barnsliga"...kul! ha en skön helg!

LantlivsAnette sa...

Go morron !
Solen skiner idag också..härligt bäst att njuta nu ...
Jag har ju som sagt fullt upp i helgen,dukar ska strykas, kuddfodral tvättas och så där du vet...myycke nu...
Jag ska sy två kuddfodral i linnetyg nu..men först dricker jag lite kaffe sen kör jag igång..
Kram Anette

Eva Agnes sa...

Smaskigt, eller hur? Den gurkan har jag också gjort. Sonen och jag mumsade i oss alla burkarna på en gång. Vi är inte kloka. Men gott var det.
Kram och ha en bra helg du också.
Eva Agnes