torsdag 25 januari 2007

Ljuslyktor...

... har jag gott om! Faller alltid för ljuslyktor i alla
varianter. Den här får stå för dagens hjärttema.
Jag fick denna lykta av några barn som
julpresent en jul för några år sedan.
Det är roligt när man får små ting av "sina" barn
på dagis. Man blir glad och varm i hjärteroten
när det kommer en liten knatte med en
blomma eller nåt litet "paket" Under mina
dryga 20 år inom barnomsorgen så har
det blivit en hel del grejer. Kommer ihåg för det
mesta vem jag fick sakerna av. Det är
ganska bra tycker jag själv :) att jag
kommer ihåg alltså !!!!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig blogg. Ja, ljuslyktor är väl aldrig fel. Fin med hjärtat.

Mildamakter sa...

Jag har också dille på ljuslyktor och ljus...

Anonym sa...

Ja, det är jättebra att Du kommer ihåg. Vad fint att få så mycket som kommer från de små liven!

qi sa...

Fin ljuslykta! Vi behöver mycket ljus och värme nu i kylan. Tack för ditt besök på min blogg!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Mia !

Takk for kommentar på siden min. Ja, kesam er kesa, det fikk jeg høre iallefall. Deilig med scones. Hvis du vil kan jeg finne en annen deilig oppskrift på scones uten kesam.

Hilsen Aina

MODERN COUNTRY sa...

Hei Pia,

Jeg mente selvfølgelig Pia og ikke Mia...Ler....

Anonym sa...

Jag älskar oxå ljuslyktor, köper på mig nya hela tiden. Har kommit på mig själv många gånger med att köpa ljuslyktor i present istället för att köpa dom själv.
Tyvärr kan jag inte se din bild men hjärtformade lyktor är ju inte helt fel :)

Anonym sa...

Så nydelig lykt, og når det betyr noe for en, så gir det en spesiell mening! Der ser man hvor hjertet beveger....