tisdag 16 januari 2007

Första arbetsdagen ...

...är det i dag efter att jag varit heltidssjukskriven i en hel månad... både hemskt och kul på samma gång. Vet inte riktigt hur dagen kommer att gå. Har i allafall kommit upp ur sängen. Jag har förståss vändt på dygnet nu när jag "rått" över min tid helt och hållet. Nu på morgonen harjag varit ute med Selman en liten runda, så hon fått göra sitt morgonbestyr. Nu sitter jag och dricker sista koppen kaffet innan jag ska gå till jobbet. Jag bor bara två-tre minuters promenad från jobbet. Det är nära och bra när jag ska rasta hunden, vilket måste göras en eller två gånger per dag när vi jobbar. Det var ju föresättningen att vi kunde skaffa hund.På min arbetsplats består merparten av "små" människor och då kanske kan man dra slutsatsen att det handlar om "dagis".... så rätt så... nä, nu får jag "dra" dit till de så och se vad dagen har att bjuda mej på ... vem vet kanske det blir en bra dag.... ...återkommer ikväll.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker vi hade en bra dag idag Pia. Men oj vad många barn...och ljudvolymen du.....

kram Malin

Mia sa...

Så bra at du bor så nærme jobben. Fint for deg, og fint for hunden din - som du har vist herlige bilder av!

Trist det med skogen ved dine foreldres hus.

Men sjokoladekaken da - deilig med oppskrift.

Håper du får en fin dag imorgen!