tisdag 11 december 2012

Fiffigt pyssel...

 ...ååå... det där med Pinterest......;)))))
Där får man (läs jag:) ideér minsann... 
Satt en stund vid köksbordet på eftermiddan och 
drack en kopp kaffe..ensam..tyst..och tja varför inte spåna lite nya idéer ..!

..sagt och gjort.. fann mycket kul... 
 och en bild fastnade jag för direkt...



 För jag hade ju en massa polkagrisstavar hemma....

Så av tre stavar som jag lindande rundt ett snöre ett par varv..
(tog ett metallband först..påsförslutare
vilket inte behövs egentligen för man drar åt med snöret )
och drog sedan snöret igenom pepparkakan och avslutade med en rosett... 
Så här ser baksidan ut på "placeringskortet" 
nu har jag plasten kvar på polkagrisstavarna...
för  jag skulle ju bara testa hur det blev;))))
****
Men visst var det en kul  ide´?
På Pinterestbilden som jag såg,
så var det ett kort och med ett skrivet namn på,
 istället för pepparkakan som jag "hittade" på..;)))

Tycker det skulle passa perfekt på ett barnkalas...
eller till barnen vid julbordet..eller nåt annat...
Sen kan man förstås skriva namn på kakan med 
kristyr  så blir det ännumera ett "placeringkort";))

                                        []...Pia




1 kommentar:

Anonym sa...

First off I would like to say excellent blog! I had a quick question that I'd like to ask if you do not mind. I was curious to know how you center yourself and clear your head before writing. I've had a tough time clearing my mind in
getting my ideas out. I truly do take pleasure in writing but it just seems like the first 10 to
15 minutes are usually lost simply just trying to figure out how to begin.
Any suggestions or tips? Kudos!
my web page - beijingyedian.com