måndag 10 december 2012

Sitter just nu å...

...provsmakar ett julknäcke.;)))
 Gottgott och jättegôtt..ska bara låta det ligga undangömt tills jul..
 för annars är risken stor att jag äter upp det innan julen..
 ja  t.o.m. min hund Selma gillar ....Granne med Selmas julknäcke...;)

Testar med bara EN bild idag.... 
för jag var inte riktigt säker på, om det fungerade med bilderna idag..!!
 jag hade nämligen fullt i systemet enligt blogger.. 100% fullt;).
Men min käre son, fixade till det, så nu har jag åter full kontroll 
över bildhanteringen till bloggen..
så nu kör ja sååå det ryker............

Jag har som jag skrev lite om i förra inlägget ont i ett knä.. 
varit hemma från jobbet i snart en vecka.. 
och tjaaa inte vet ja om det där knät blir ordning & reda på igen..!
 Men igår så tog jag en chansning och for iväg på adventkaffe i Sunne..;)..
Varmt och jättemysigt i deras Stall.. alltså har ni inte varit där.. 
ska ni ta absolut ta chansen till ett besök när hon 
skriver på sin hemsida/blogg om nästa öppet hus..kafferep eller vad hon hittar på för nåt kul..

Jag skulle kunna skriva spaltmetrar om mötet med Sussie.. 
hennes familj och miljön i Stallet och närmiljön där borta hos grannen med Selma.....   
 Jag har varit där några gånger nu.. mitt allra första möte med Sussie var när hon hade sitt allra första kafferep ....vi var några bloggare/vänner som såg att hon 
annonserade på sin bloggen  om att hon tänkte ha ett gammaldags kafferep hemma hos sej...
Vi anmälde oss och gud vilken kul eftermiddag vi hade..
 glömmer inte det där kafferepet i första taget minsann;)))... 
vi hade trevligt..mysigt.. och träffade nya människor.. å så fick vi en historia bakom kafferepet.. 
för Sussie är en härlig berättare.. inte för inte granne mä Selma;))
Så klart var kakorna en riktig barndomsresa...
vem kommer inte ihåg kafferepen som man var med om när man var liten på 60 talet...suck... 
nu fick jag en resa lite bakåt i tiden med alla dessa 7 sorters kakor.. tårtan.. bullarna ..mmm...!

Men detta var för några år sedan.. 
sen har jag lyckats komma till Sunne på flera kafferep.. 
och andra mysiga tillställningar.. som nu i advent....
Skulle ha tagit lite bilder med min riktiga kamera..och visat lite Stalletmiljö...
men som vanligt låg kameran hemma..mobilens kamera blir inte lika bra..se förra inlägget..!!


Men trots att jag fick ett bakslag i form av ett ondare knä
som blev svullet efter att ha kört bil till Sunne och eftersom
jag nästan var i Karlstad..så for jag dit oxå och myyyyste
lite med farmors lille  hjärtegrynet ;))) ..
Så den söndagen var en riktigt  mysdag...
en hjärtligt go&varm dag..på många vis;)
Det var med andra ord.. värt ett extra ont knä  defter den dagen....

Idag blev det en stilla dag;)..
 men ibland så bara måste man göra det
som hjärtat vill och då får kroppen ta det på köpet;))))..
[]...Pia



Ps... måste bara visa två bilder från mobilens kamera..
 en vintrig bild som jag tog när jag passerade 
Fryksdalshöjden vid lunchtiden igår...såå vackert....

..den andra bilden blev inte såå bra.. men man kan ändå ana hur stämningen var där inne i stallet ..ds

Ps..dubbel ps... jag glömde ju skriva om knäckebrödet... 
Sussie hade bakat och hade det till försäljning.. 
tror minsann jag ska baka knäckebröd nån dag..
undrar om hon gräddade i vanlig spis eller i vedeldad ugn..? 
Tror nästan att det var sista alternativet... smakar nästan så;)..ds..

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Tack för att du tittar in och vadglad jag blir när du även skriver en liten hälsning och alltid trevligt att se vilken du är oxå... Jag är jju lite nyfiken.;))))) Pia

Granne med Selma sa...

Hej!
Gulle dig vilket fint inlägg! Så glad över att du kom, trots ditt onda knä och allt. Och knäckebröd ska jag minsann baka mer av :_) Riktigt kul och väldigt "juligt".

Goaste kramen till dig<3