torsdag 13 december 2012

Blinka "lilla stjärna" där...

...blinkar gör förstås inte min pappersstjärna... 
Men  eftersom det är lucia så sjunger nog en  & annan, den sången  idag...
och jag som har min ledigtorsdag idag "missar" sångerna på jobbet:)..
 Så klart att jag kunde gått dit för lite fika& sång.. 
men är lite gôtt å va ledig å*blink*blink*.

Idag på min ledigdag har jag lyckats att planera in ett tandläkarbesök..! 
 Ågren och vånda.. men nu när jag  fortsätter mitt inlägg..
(började lite smått i fm..och fick så brått iväg till tandläkarn så jag skrev inte färdigt;))) .... 
så har jag  alltså lugn & ro igen.. ska inte till tandläkarn på läääänge..
Idag blev det en liten lagning av en gammal fyllning som höll på att gå upp i rök!.. 
Gillar INTE sprutor och brukar därför inte ta nån bedövning..
 Gjorde inte det idag heller.. och känner mej nöjd att det är fixat.. 
Hade också en "ny "tandläkare  eftersom min "gamla"
 hade gått i pension och lämnat över till en ung och kvinnlig sådan;)..
 Määän hade inte behövt oroa mej.. 
Elin var för gooo alltså..och säker på hand.. allt fixar sej bare en tar dä mää roo:)

Så till min lilla stjärna i papper ...
Tror jag har drabbats av nån slags julpysselfeber.. och helst gammalt julpynt då:) 
Det här pysslet  återfann jag i en blogg.. Sjarmerande jul  och blev lite sugen på att göra den här..
Var inte särskilt krånglig att göra... 16 -18 st. strutar /kremmerhus.. som limmades ihop.. till en ring..
den gör sej nog finast i gammalt papper.. men se det hade jag inte!..
och då får man göra en Kajsa Warg igen.. dvs.. jag tog en halvgammal pocket..
 de är bra de där pocketböckerna.. som till att göra granar..
 finns många tips på hur man gör granar av pocketböcker!

I mitten blir det som oftast inte så finns... 
och då gömmer man det med ett gammaldags bokmärke... 
och det hade jag inte!!.. 
Funderade och rotade runt i pyssellådorna....
en bit spets som jag trädde upp på en ståltråd och så en gammal knapp..
 allt fastlimmat i mitten.. klart..jo å så en snöre till upphängning förstås...
Undrar vad jag ska hitta på härnäst..:).. 


Lucialinne & en krans av lingonris..näää inte alls.. 
För det är dotterns lilla vita spetsklänning från -80 
med en krans som först var format som ett hjärta...
 och som skulle ha varit  med på nån av julmarknaderna.. 
men av nån anledning så blev inte hjärtkransen klar.. 
utan blev bortglömd..ute..på en krok bakom garaget!!! 
Upptäckte den idag och "gjorde" om den till en rund krans.. 
fast den blev inte färdiggjord ändå.. så nu hänger den så fint där på skåpet;))))
Trevlig fortsättning på lucia..

                                              []...Pia

1 kommentar: