fredag 2 september 2011

Trodde inte i min vildaste fantasi..

..att jag hade sååååå mycket grejer:)  Men insåg när bilen blev full, att det nog är en hel  del "pysslade" saker som blivit gjorda här hemma i lilla stugan! Ack ja.. det är ändå halva nöjet om inte nästa hela nöjet att få greja och hitta på saker..

 Men nu den här helgen så ska alltså förhoppningsvis en del av allt bli sålt på Höstmarknaden i Brunskog:).. Så jag får göre litte mer..


I  början av sommaren  ramlade jag ju in i betongvärlden helt & hållet efter att ha varit på betongkurs OCH det har blivit en hel del betonggrejer gjutna under resten av sommaren, så nu är halva bilen fylld med betong..:)

 En liten leksakskakform från Ikea ... blev en ganska fin betongkaka... Här står den på ett gammalt nysilverfat...med rönnbärskvist som dekoration.. och ett värmeljus.. fick inte riktit plats.. men gör väl detsamma!..


Senare i höst är det tänkt att den ska få stå ute som höstpynt på det gamla symaskinsbordet.. med ljung..mossa och lite äpplen..

 Nu  är det snart dax för  lite sömn & vila.. en helg i det gamla pappersbruket  är himla roligt.. men även lite slitsamt för rygg och ben.. man står och går ..som tur är på ett trägolv.. men lite stum blir man ändå i benen..

Det är en väldigt trevlig och givande att stå och sälja sina saker.. träffar många & mycket trevliga människor..   I år blir vi tre stycken pysslande & bakande arbetskamrater..fyra i vanliga fall.. och vi låter folk få provsmaka våra lavendelskorpor  för att överbevisa att det är GÔRGÔTT mâ skôrper...
 

Nää tror det blir vila i soffhörnan nu med lite godis.. ha en skön & härlig septemberhelg

[♥] [♥] [♥]...Pia

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du är pysslig Pia !! Det är länge sen jag pysslade nåt nu..har inte haft tid eller ork..men nu är det ju snart dags att göra nya lingonkransar, ska nog göra det nästa vecka på min lediga dag..kan vara skönt att ta sig tid att gå ute i skogen, man liksom laddar batterierna så bra då..Lycka till med försäljningen, det kommer att gå bra, du har ju sååå fina saker !!
Kraaam Anette
P.s Ge Selma en nospuss från mig o Nisse !!

Linda sa...

Vilken fin ljusstake! Kram Linda

Anita sa...

Ha en fin dag Pia :o)
sälj uttå bare fasen....