lördag 3 september 2011

Höstmarknaderna ...

.. har dragit igång idag.. Nu är det verkligen höst...För min del är det Brunskogs höstmarknad som gäller denna helgen. År ut och år in  står vi i det Gamla pappersbruket.. ett mysigt ställe  när vädret är på goo sia:) kan bli lite kallt på vintern när det silar lite luft in & ut mellan bräder och så!

 Vi är  några "pysslande" arbetskamrater som huserar där inne.. bland många andra.. idag var det mest loppismadamer!! På en höstmarknad säljs det lite av varje..  Massor av färska grönsaker.. frukter...potatis.. bär...svamp.. nybakade kakor ..bröd.. saft..osv.. osv..  Agneta i vårt gäng, stod för den nykokta lingonsylten.. 
Oturligt nog så hade jag sett fel  (orkade inte ta på glasögonen!) när jag tog bilderna idag.. iställt fel!.. Därför blev det väldigt fåå bilder.. Hoppas på  att Sara i gänget tog fina bilder:)
 Vi har som vanligt överfyllda bord.. Jo vi pysslar och grejar en hel del..  Sara hade massor av roliga och häftiga smycken..badsalt..skedar med texter...kort..höstkransar..m.m.  Agneta ..kokar bären.. och stickar mysiga mössor.. jag har resten !!!



...Här är en av  Saras kransar... och mina betongsljusstakar..de som är gjorda i mjölkförpackningar och siliconmuffinsformar,  där värmeljusen passar bra...

Saras ljuskakformar..
Mina stora betongänglar..här ligger de på tork innan nedpackningen här hemma.. Jag har gjort sex stycken sammanlagt i sommar.. alla helt olika.. ändå har jag gjort precis på samma sätt!.. Betongen lever sitt eget liv tydligen.. nån blev slät..nån blev vit.. nåt grå..osv..!
Betong var en stor del av mina alster idag.. samt "vintage" korten förstås.. böckerna och tavlorna.. glasfat.. ..ljusstakar..  och en del saker som är återbrukat förstås:).. Har jag glömt nåt tro??.. säkert..målade saker....nää ska inte trötta ut er :).. Jo för tusan.. våra lavendelskorpor:)
 
Så förstås.. alla möten som det blir en sån dag.. återträffade gooa Marianne från betongkursen i somras.. Himla trevligt att träffa och prata  med  henne igen. Vi lovade att träffas nån gång framöver på en FIKA på Nordells när hon är i mina krokar:).. ser jag fram emot..
[♥] [♥] [♥]...Pia

3 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Ser mysigt ut, synd att man inte hinner gå på så härliga marknader, jag har ju haft mina två semesterlördagar;)
Ha en go fortsätning på helga!

Home No.1 sa...

Hej vad roligt och härligt med marknad i goa vänners lag!
Hoppas du sålde bra! Kram Annica.

Levindas Värld sa...

Va roligt med marknad :-) Det är så väldigt mysigt med såna! Jag ska stå på julmarknad i år och längtar redan...hihi!

Må så gott!