söndag 4 september 2011

Att ta vara på...

... ja men visst,  det gillar jag .. och framför allt att få skapa och göra någonting av något gammalt som då blir som nytt igen.:)


Den här helgen har gått lite i de spåren.. En gammaldags miljö och en höstmarknad... vi... mina marknadspolare & jag,  har alltså  spenderat en hel helg i Brunskog... Skutboudden som stället heter, en miljö vid sjön Värmeln, med många gamla och vackra hus.. en GAMMELVALA som andas en tid långt tillbaka...

Mitt ÅTERBRUK består av många olika saker.. bl.a den här  linnekudde.. Ett linnetyg som varit något annat en gång.. en liten virkad duk..och så några gamla knappar.. det nya  består av en innerkudden som kommer från Ikea.....

Har under några år sytt lite kuddar..och nästan alla har fått något gammalt som blandats med nya ting och  blivit ett återbruk...


Men nu är helgen slut..och faktiskt börjar jag känna av en helg,  där jag stått och gått i stort sett hela tiden på samma plats:)  Nu har vädret varit kanonfint.. soligt och väldigt varmt. Det har varit mycket folk i omlopp.. och vi sålde alla våra skorpor.. samt en del av våra pysslade och återbrukade saker.. försäljningen gick bäst på lördagen.. söndagen var lite sparsammare:)  nöjd ändå är ja... lite mer plats i pyssellådorna. NU kan jag göra lite mer igen:)..


Laddar snart för julen!!

OCH DÅ ska jag göra mummelmummel..mummel..OCH SÅ ska jag göra..mummel..mummel..

[♥] [♥] [♥]...Pia

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Låter som en lyckad helg!

Anita sa...

Trevligt verkar du och gänget ha haft...!