torsdag 9 december 2010

Torsdagslunk...

...i lugn och ro.

Alltid ledig torsdagar och brukar som oftast ta det med ro.. Nu har de senaste tre torsdagarna inneburit lite mindre lugn :).. eftersom jag har varit upptagen av julmarknadsförberedelser istället.
Det har mest varit kul att förbereda för dessa marknader ..men visst lite småstress har det nog varit om jag
tänker efter...

Nu är det "bara" julen här hemma som det ska grejas för:)....  lite småpyssel här och där..men det är lugnt tempo..


Några saker  blev det över från marknaderna.. bl.a en godisburk. Ett återbruk kanske man kan kalla det.. en glasburk, som när jag köpte den innehöll jordgubbssylt och som nu istället  fått bli en godisburk..  med vitmålat lock  och lertags  som det är stämplat .. JUL GODIS  på. 

En burk blev det alltså kvar  och som hade ett rött & vitt rutigt band på, som jag ...


.....tog bort och istället knöt ett grövre snöre  med lertagsen hängande i. 

Kanske lite lugnare utseende:).. Godiset som burken innehåller just nu är små SNÖBOLLAR av vit
choklad, citron och kokos.. köpte en liten strut med dessa snöbollar på sista julmarknaden.. sött & gôtt.. försöker att "bara" ta nån liiiten då & då:)..  Ett recept jag fann på nätet med snöbollar  och är någon sugen på vit chokladgodis så finns det receptet  HÄR..

I eftermiddag blir det lite blompyssel..  ska till vår lilla "stadsträdgårdsväxthus" och göra MIN egen lilla BLOMGRUPP:).. återstår att se HUR den blir:)

♥...Pia
Ps.. Lite uppdatering.. det blev inte EN julgrupp.. det blev FYRA... bildbevis kommer kanske i morn :) ds.

1 kommentar:

EM sa...

Jättesöta burkar och tagsen är verkligen fina. Perfekt att ha en massa godis i, och så kan man se men inte röra...;-)
Spännande att göra en egen julgrupp, du måste visa sen hur det blev.
kram elsamarianne