söndag 3 oktober 2010

Jag skulle..

...visa en bildkavalkad på lite nya och gamla höstbilder..

Den här gamla bilden var den enda blogger ville ta in i dag!...Inte mycket att göra åt.
Så man får väl skriva lite istället :)

Helgen har som vanligt rusat iväg i hundra knyck.   Huset har varit fullt av barn och barnbarn den här helgen. Som det är varje år, den första helgen i oktober när vår stad har höstmarknad...eller som den heter på fôlkmål... MÂRTEN...

Vädret var faktiskt riktigt behagligt och man kunde strosa runt på stan gator och torg. Mycket folk och rejält trångt..men vad gör väl det..Träffs & trivs på mârten heter de ju.

Det brukar bli  ett  & amp;annat strumppar..några lådor cocosbullar, godis och ballonger...Sedan blir det alltid något krimskrams som man dra med hem...

I år blev det  "bara" brända mandlar..tre lådor cocosbullar...ett halv kilo mârtensgodis..inget mer..ovanligt lite handlat med andra ord. Brända mandlarna var till mej. Cocosbullarna delades på olika familjemedlemmar.. Mârtensgodiset till mor & far som hade annat för sej än att gå på mârten :)...

Visst blev det några " mârtenspengar " till de små godingarna våra oxå..dvs. barnbarnen som åkte karusell efter karusell.

Kålsoppan som är ett måste den här helgen  har även den serverats. Himla gott med soppa när man travat runt några timmar på stan. Sen är det är en tradition oxå och traditionen  bryter man inte i första taget:)
♥...Pia

4 kommentarer:

Hannis sa...

Vad länge sen jag var på marknad!
Brukar vara inriktad på att "bara"köpa nougatgodis men kommer förstås oftast hem med mer=))

Hoppas att du får en bra vecka/
Kram Hannis

Unknown sa...

Gomorron! Tänk, jag missade Arvika-marten i år...men det blev billigast så ;-)
Har även bestämt att hoppa över Brunskogs marknad. Min systerson ska döpas o det blir nog den helgen om jag inte ska till Brunskog.
Ang smycket, maila mig gärna mer specifikt vilket du menar samt din adress!!

Ha en bra dag!

Kram Jolin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Pia, vilken vacker höstbild!! Ja, blogger har varit helt galen hela veckan, i bland har jag hållt på i timmar ( jag gör iordning flera inlägg samtidigt i utkastet) men det lossnade lite senare i går, inte klokt, undrar vad det är för fel..

Vilken mysig höstmarknad ni hade!
Många varma hösthälsningar fr Nordingården.

EM sa...

Det verkar som om det är fler än jag som haft problem m blogger. Man kan ju bli galen. Men så får man lite perspektiv på problemet och inser att det kanske inte är så farligt. Detgåröver...
Bilden, den enda ;-), är jättefin. Säger allt om "nu".
Det var länge sen jag var på marknad. Har haft några år som "knalle" själv, så jag blivit lite vaccinerad. Men visst är det kul att gå runt om vädret är fint.
ha en skön måndag
kram elsamarianne