onsdag 18 augusti 2010

"Vanvitts-affär ! I gammel sammits-ask. Totalt värdelös sammitsask !"

...sa Anton Svensson i Katthult..Lönneberga!!


Nu är det här ingen sammitsask precis ..det jag "ramlade" över idag..

Vid en av matbutikerna i stan finns ett loppis, öppet onsdagar och ibland lördagar....Vanligtvis så handlar jag nästan uteslutande på ICAbutiken..Men idag var jag väldigt nära den här Coopbutiken och kunde lika gärna köpa frukten & brödet där...OCH snubblade av en händelse över loppisskylten som stod ute på trottoaren:)..och tänkte..äh..vad fan..jag kikar in en liten sväng.

Sagt och gjort.....precis utanför ingången stod en rostig och ful plåthylla eller om det kanske var ett skåp!!..Inte vet jag men..PÅ ENA HYLLAN så stod det en liten rostig sak..ögonen fastade på  den "saken"...och jag drogs dit!!..Aha...en liten plåtask/låda..rostig, blöt och  lite skitigt..fast bara liite..den plockade jag med mej in och frågade loppisägaren Forsman??

Är detta något du säljer också.???.

Haha...jasså, du såg den rosthögen därute..trodde ingen skulle sen den...Men vad tusan..ge mej en tia ..Så klart du får, sa jag och halade fram plånboken..och tog upp en guldpeng..och rosthögen var min:)
Nu kikade jag naturligtvis runt lite ..när jag nu ändå kommit innanför dörrarna. Och OJOJOJ..VAD MYCKET grejer..i flera rum..uppe och nere.. och  ända nere i källaren..Blev nästan stressad..såå mycket grejer..fint i ordning och prydligt och ordnat i färger..glas..porslin..osv..ALLT var inte dyrt..en del kanske var det  men i stort sett bra priser.. och Forsman är inte den ..utan att han kan göra ett bra pris för alltihop ..som han sa :)  OM det nu var så att man ville ha en massa saker!!

Jag fann en hel del lite roliga och bra att ha saker..som jag tänkt mej att det skulle kunna passa till pysselsaker..Glasfat och koppar...lite till..


...men jag åkte ändå bara  hem med   "rostsaken"..
...Visst är den fin :)..


Undrade bara?? HUR får man bukt med  det rostiga..tänkte mest  på det som är inuti. För där i  skulle jag vilja ha lite grejer..

Kan man lacka med matt lack??..eller finns det andra knep??..Jag har iallafall tvättat och skrubbat ren den så mycket som det gick..och  nu står ASKEN eller LÅDAN på den vita spegelbyrån..min lilla sammitsask..som inte är någon sammetssak precis..utan en PLÅTASK!!...Tycker ni ska klicka på bilderna och se att den faktiskt  har ett väldigt fint & vackert mönstret  ..snirkliga och krusidulliska...
♥...Pia

Ps...det som jag sa att jag hade på G är inte riktigt klart än..men snart så..ska "bara"..få lite bilder på sakerna från ..J...sen så kommer jag visa något riktigt fint ...ds.

9 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ahhhhh Pia - du är för härlig....
Nu fick jag mig ett sådant där gott skratt igen!
Godnatt och sov gott!

Unknown sa...

Haha, vad rolig du är!! Vi läste faktiskt om Emil o Anton idag, när jag nattade småtjejerna...min minsting har blivit förtjust i Emil sen vi var i Vimmerby på semestern :-)
"Hyss hitter en inte på, di bare blir" som Emil sa ;-)

Men vilken spännande loppis, en sån skulle jag mä vilja ha breve Konsum, haha!
Asken är ju görfin!!!

Hannis sa...

Ljuvlig liten låda!
Men hur man får bort rosten vet jag inte!
Själv försöker jag framkalla rost på ett skåp men utan resultat...

Låter som en härlig loppis med en skön loppisägare=))

Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !!
Åhhh så fin ask, jag förstår att hjärtat bankade extra då du såg den !!! Jätte fin..hur man får bort rost, jaa det skulle jag också gärna vilja veta..
Så nu har du börjat jobba efter semestern, du ser, man kommer fort in i gängorna igen...men jag undrar var tog sommaren vägen, den bara var över känns det som, kvällarna har blivit kalla..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette
P.s Har jag berättat att Nisse blev så sjuk för drygt en vecka sen ?? Ojjj.oojjj..akut prostata inflammation..men nu är han bättre, ska lämna prover idag..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du skulle ju kunna klä den invändigt med sammet..fniss, så har du en sammitsask. Den är jättefin, jag tycker du kan ha den precis som den är. Du har ju gjort ren den. Bra tips igen, för jag har ju förståss missat det här stället. Gissar att det är coop i närheten av Kocki. Vi handlar ju alltid i Palmviken. Ska kolla nästa gång vi är i stan.
Kramar
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Haha, ja du kan din Emil precis som jag:)
"Sammitasken" var såå fin, kanske kunde du klä den med "sammit" invändigt?
kram på dig!

Pillargontanten sa...

Sammitsask.... Ja, bara måste ha den.... Såg dig framför mig jag :O)
Fin var den i alla fall :O)
Den loppisen, har jag sett också, men aldrig kikat in, kanske vore dags?

Matilda sa...

Vilken fin ask! Jag skulle också ha norpat den med en gång om jag sett den.=)

När det gäller rostet så vet jag inte hur man ska gå till väga. Jag är ju en sån där rostälskare jag vettu...men att slipa bort lite med ett fint sandpapper kan göra så att det inte färgar av sig iaf.

Kram, Matilda♥

Anonym sa...

Vilken fin ask!
Varför inte sy en inredning som är urtagbar, med någon stoppning eller förstyvning i.
Du kan ju använda sammit.
Fast egentligen är den ju väldigt fin som den är.
XL-Birgitta