torsdag 19 augusti 2010

De där små guldkornen i ens liv.....

...aaah...stundens ingivelse alltså......

Måste berätta om ett av de där små guldkornen i mitt liv, som förgyller.

Guldkornen  är ju inte bara saker...det kan lika gärna vara..DE DÄR SMÅ BARNBARNA :)
Det som fick mej till att tänka på det nu idag var vid frukostbordet..

Jag har bytt ledig dag och nu mera är det TORSDAGAR som är den där hämtaandandagen....

Som sagt..jag sitter frukostbordet..slöläser i tidningen..radion står på och PLÖTSLIGT så hör jag...UNDERBART...

Och måste höja volymen ..och nu spelar de den där låten UNDERBART...

Men till guldkornet....


 En dag i somras när jag  hade "lånat" mitt ena guldkorn, Isak (7 år)  och som  hade varit hos oss några dar..Jag skulle skjutsa hem honom  till "SKUTTKÄRR"....i bilen så kom jag att tänka på en sång /låt..

...vi, Isak och jag håller låda värre de där milen hem till honom..Sjunger skrattar och pratar OM ALLT.. Isak är fenomenal på texter..den lille grabben sjunger därtill väääääldigt bra oxå.. och det har han då inte ärvt efter mej!!!..

...nu var det en låt som jag bara kunde nynna lite på..och funderade alltså högt, till Isak vad det kunde vara för nån låt det där??..JAG VET...säger han..och såååå sjunger grabben HELA LÅTEN för mej..där han sitter i barnstolen, bak i bilen...

Har du hört på detta som en sång?
Mellan drömmar och verklighet
Sägs ska spelas gång på gång
Hjärtats sång

Och här står jag – en enkel man – utan stora och vackra ord
Visst, jag gör så gott jag kan men ibland
när mina ord känns simpla och små, ska du veta,
då tvivlar du? Undrar du? Önskar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?
Skimrar starkt och underbart, underbart

Skräms du utav tystnaden, ska vi stryka det av min fiol,
spela högt för kärleken, kärleken
Tvivlar du? Undrar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?
Skimrar starkt och underbart, underbart

Tvivlar du? Undrar du? Önskar du? Älskar du?

Är det säkert att du älskar mig? Hör du kärlekens alla toner?
Klingar starkt och underbart, underbart
Är det säkert att du väntat mig? Ser du kärlekens alla färger?

Skimrar starkt och underbart, underbart

Gissa om det blev ståpäls på mina armar.... och den grabben han kan sjunga..jag önskade att jag hade kunnat spela in honom ...och  att ni skulle  fått höra denna ljuvliga barnröst som sjöng såå vackert  för farmor... hela Kalle Moraeuslåten,  UNDERBART...


Det var ett litet guldkorn..som jag säkert kommer att  plocka fram..nästa gång jag hör den låten spelas....


Men det finns fler guldkorn...  Ett är lillkusin Alex..HAN KAN HAN ..en hel del t.o.m. :)..fast han bare är tre år..snart :).. 

Torsdagen  går i fullfart..mycket man vill göra en ledig dag.. Men prio ett är motion  och  hundrastning på samma gång.. Numera stoppar jag alltså denna hund i cykelkorgen..cyklar till motionbanan och med raska steg lägger vi km efter km efter oss..jag och Selma..nååja,   tre km då om det ska vara såå noga :)...


Efter banan växer det nån slags blomma, tistel eller ogräs..vet inte såå noga vad det är..men vacker är den och jag plockade en bukett..tänkte den skulle passa fint till  bleckplåtsburken .

( på bilderna ser den inte så värst lila ut..mer åt det blå hållet..men jag jämnförde där bort i skogen med ljungen som växte där..och en nyans mörkare mot det lila ..Lila som är lite av en  modefärgen nu ..)

När jag plockade blommorna och inte var så värst uppmärksam på "omgivningen" dvs Selma.... Banan ligger bredvid en hästhage och ..ja ni kan ju tänka er vad SELMA gjorde!!..just precis..ryggläge då jag vände mej om!!

JA... det var en lortgris till hund och just då inte särskilt guldkorning.....men det gick över..efter såpbadet hemma, så var det ok igen..:)

Jag tänker varje gång vid nya inlägg, att jag inte ska skriva så långt..men det "skiter" sej vareviga gång...

Så gjorde det även idag..:)  OM ni nu skulle vara väääldigt trött på mitt babbel dvs..lång text..så finns ju mina adra bloggar..men nästan bara BILDER..och liiiiiiite lite text..:)  HÄR är den ena och HÄR är den andra...

♥...Pia


Ps...i gårdagens inlägg om SAMMITSASKEN fick jag lite svar på min fundering runt rosten..och ta mej tusan om inte det skulle passe mâ litt sammit.. menar sammet inuti..mörk, mörk röd..kanske:)..
Och kanske passar den som en samvetsask oxå..lägga i allt dåligt samvete och stänga locket..!!

TACK för de goa råden... nu ska här ses på Ernst..om nu guldkornet till hund håller fred..Vill just för tillfället att matte ska leka ..dra i gosefilten hennes..en dragkamp med andra ord:)...ds.

3 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Hej
vilken kille! Förstår om farmor hade ståpäls
kram

Britt sa...

Så underbart! Vilken goding.
Ha en riktigt skön helg.
kram britt

Inspiration i vitt sa...

ååå pia, jag fick rysning i hela min kropp över det du förmedlar om din lilla pojk. Hur i all världen kan han ha lärt sig hela den texten? Vad ska det bli av honom mån tro, härlig unge.

Tack för alla dina fina ord hos mig och du! Det är helt ok att kopiera den lilla kafferepsvimpeln. Kram på dig/Ingela.