måndag 16 augusti 2010

Konstigt nog....

...så gick det bra att börja jobba igen efter den långa semestern :)

Lite "slut" är jag ..mest i huvudknoppen..är väl inte van alla dessa barnröster !


Igår  föreslog jag karl´n att han skulle bjuda ut mej på middag...vilket har sååå snällt gjorde...

Idag blev han bjuden på middag här hemma..

Jag tog en cykeltur direkt efter jobbet och slog två flugor i en smäll..Motion och handla mat.
Trött i skallen och inget middagsförslag på G....

Men vid frukt & grönsaksdisken låg en hög med Icablad... som hette BILLIGA VECKAN... tog en sån och bläddrade lite bland alla recept..hmmm.. inte så dumma förslag.. fastnade för INDISK LAX...tyckte det lät gott.. men bläddrade vidare..fann en CHILI CON CARNE rätt..DEN fick det bli.. Ingen ny rätt ..men lite nytt i "tänket" var det ändå..och jäkligt gott..en het och stark rätt blev det....räckte även till matlådor..men där blev det BASMATIRIS istället för tortillabröd.. valde även de svart KIDNEYBÖNORNA..och lätt creme fraiche.....

JA det var allt från  mej idag..inga bilder..inga kakfat..inget pyssel..

Men, men...gott folk i morn kommer jag åter..och har en liten sak på gång :)..

♥...Pia

6 kommentarer:

Fånga dagen sa...

Hej Pia!
Det var ett tag sedan. Jag är alldeles förskräcklig dålig med bloggen just nu men kommer tillbaka snart hoppas jag.
Har jobbat som bara den och det tar energi minsann att gå upp före 4 på morgonen, phu, tur man tycker jobbet är kul.
Chili är en av mina favoriträtter och det gör vi då och då med olika bönor, smaskigt.
Ja semestern tar alldeles för fort slut den men det är konstigt vad fort man kommer in i gamla banor igen.
Du kan sitta där och vara avundsjuk på att jag varit hos Mia, hi hi.
Ha det bra den här veckan nu så hörs vi
Kram Lena

Rummet för välbefinnande sa...

"fniss" Ni är väl för söta du och Lena.....
Ni boostar mitt självförtroende när ni vill komma och hälsa på mig vet du. Det tackar jag ödmjukast för och nu blev jag så glad så jag kommer att sova som en prinsessa *ler*

Har allt tänkt på dig som börjat jobba igen efter så lång ledighet. Men, det verkar ha gått bra och det är ju skönt. Den där maträtten blev jag ju sugen på förstås. Nu börjar det kurra i magen och det kanske inte var vad jag tänkt mig vid den här tiden.....

Ska bli kul att se vad du har på gång nu *nyfiken*

Kram kram Mia

Pillargontanten sa...

Det lilla bladet rev jag ur senaste icareklamen som kom.... Fanns en del gott, och spännande, och framförallt, billigt :O)

Hannis sa...

Skönt att det gick bra att börja jobba.
Kan tänka mig att det är skillnad på ljudnivå dock=))

Visst är det bra med receptbladen?
Ibland står jag där och kliar mig i huvudet helt utan fantasi, då får man alltid inspiration.

Ha ännu en bra dag/
Kram Hannis

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja nu känns det som om man inte haft någon semester , lustigt det där .
Ja middags mat är ett dilemma jämt , tänker att man borde veckoplanera så man slipper tänka varje dag , men det funkar aldrig .
Ha det gott !
Kraam//Lotta

Fröken Fräken sa...

Ja, här firar man att man överlevt snart tre veckor på jobbet med att ta lite ledigt igen.. Känns att man inte är så van vid en massa folk omkring sig på jobbet efter att ha gått hemma och pysslat så jag förstår dig.