söndag 15 augusti 2010

Gröna små äpplen...

...blev det istället för kakor...till eftermiddagsfikat..


Ja och så går den soliga söndagen  mot läggdags... Men jag har ...

...hunnit en hel del denna dag.. Målat näst sista fönstret klart. Hade jag fått ändan ur den där berömda vagnen så skulle allt varit färdigmålat nu..men det kom många om och men  emellan!!

Karl`n bjöd mej på middag på en av stans små restauranger...Fast det var jag som sa..När jag målat klart för idag..tycker jag du ska bjuda  mej på middag...UTE..och det gjorde han...


Men allra först så lämnade vi Selma hos mina föräldrar..där får hon vara några dar.. Hon är för tillfället skendräktig och lite lätt håglös..behöver stimulans och närkontakt....

När vi åkte därifrån, fick vi med oss ett stort lass av nyplockade KANTARELLER och åkte sedan  till stan för att äta middag..:)

Gröna små äpplen har vi i trädgården...det är snarare äppelkart  och ilsket gröna..

..Så  på eftermiddagen jag gick över till grannen och fick kaffe ..nobbade de nybakade MANDELKUBBEN som näste grannes karl hade bakat..drack "bara" svart kaffe och plockade mindre ilsket gröna äpplen hos grannen ..

Har nu lagt upp ett stort berg av olika äpplen på mina hemmabyggda fat:)




På bordet först..nej det blev inte bra..ställde fatet på diskbänken och r får det stå ett litet tag...

Lovar att inte tjata och visa några fat på en lååååång stund :)..För i morn så bär det av till jobbet..Får nog annat att tänka på  då !!

Det var dagens andra inlägg..lite väl ambitiöst kanske, att göra en massa inlägg så här..men det går fort..och medan jag bloggar lite, gräddas kantarellmackorna i ugnen och ..
♥...Pia

6 kommentarer:

Geta sa...

Ja du verkar ha hunnit med en hel del på semestern. I morgon är du välkommen tillbaka till verkligheten igen :))
Kram.

Viola sa...

Det är inte lätt att nobba bakverken men jag står emot nu..och det har jag gjort sista två veckorna och det börjar redan att synas på vågen..:D nyttig mat och en hel del promenader ger resultat tack och lov..ha en fint kommande vecka, puss och kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack för titten på vår blogg och jag lägger mig som följare om det är ok.
Kram Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

En kantarellmacka lät ju inte alls dumt! Men för det krävs ju lite kantareller... och det har jag inte plockat några. Så jag får väl vara utan kantarellerna, men ett äpple kan jag ju klämma i mig :))
Kram
Marie

Karin Krut sa...

Haha.. jaa ibland får man ge dom en vink eller två ;)
Bilderna.. jag använder min mobilkamera när jag fotar.. jag har ingen annan men den är ganska bra med 8 megapixlar. Ibland behöver jag ställa upp bländaren lite för att det blir så mörkt annars gör jag inget speciellt.
Sladdkorven.. Jag mäter sladden och tar längden gånger 1,5. Sen mäter jag runt på ett ungefär. Klipper ut rektangeln i tyg, syr ihop långsidan med raksöm, vänder rätt och trär igenom sladden.. klart!

Ha en skön vecka!!
Kram Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu har vi klarat av första arbetsdagen, och det gick som hejsan. Det är ju väldigt kul och träffa alla arbetskompisar igen. Låter gott med kantarellsmörgås, och bra att du fick äpplen hos grannen.
Ha det
Kramar
AnnaMaria