söndag 15 augusti 2010

Slut på sötebrödsdagarna!!!!!

Söndagsågren har landat...Semestern är strax ett avslutat kapitel..

Efter en långfrukost dock en tidig frukost.. åkte karl´n och jag åt varsitt håll..på cykel..Selma fick sitta i min cykelkorg..

Tänk att jag inte kommit på detta förut??..Så behändigt  att stoppa denna lilla skrutthund..hm..9 kilo drygt!! i korgen och slippa draaaaaaaaaa henne hemifrån..Hon vill nämligen helst vara hemma och att ifrån sitt älskade hem..vill hon inte gärna..

Nu får hon alltså åka cykel och efter ett tag springa/gå bredvid cykeln ..i koppel..sen när vi kommer till skogen  får hon springa/gå utan koppel.. minsann är det inga problem med att vara ute och gå!!


I skogen är det väldigt behagligt just nu...vi lunkar på med  våra rundor  ...vi behöver nämligen komma på rätt spår igen..BÅDE HUND & MATTE!

Om jag summerar sommarsemestern, så  har det varit en hel del FIKA!!!..och förall del...go mat oxå....Bär, frukt och grönsaker  i massor naturligtvis..  men FIKAT har jag gjort!!!..

I morn börjar jag jobba igen..efter 6 veckors ledighet..en härlig semester med blandning av det mesta..dagsturer...lite längre turer...LOPPIS...NÄRA & KÄRAbesök...lite pyssel..marknadsförsäljning...målat möbler...målat saker..målat fönster!!.och slöat i nån solstol..i skuggan...

Plockat bär ..syltat, saftat...badat...slappat...läst..bloggat...umgåtts med familjen, vänner och bekanta..LOPPISfyndat...halvsovit i nån soffa..medan regnet plaskat utanför fönsten...shoppat...cyklat..motionerat..jajaja, det har jag faktiskt gjort..om än i mindre skala:)..plus en massa annat..

..och så bara tagit dagen som den kommit.....eller som det heter..CARPE DIEM..

..Men nu är sötebrödsdagarna slut...

Väntar på att karl´n ska komma hem från sin cykeltur ..för då blir det fika..en söndagsfika...men  det får  bli "bara" SKORPOR :) några stycken LAVENDELSKORPOR.


JA och så  dessa kakfaten som det ser ut som om jag snöat in på rejält!!

Vilket jag nästan har... Var ju som sagt..på loppis i sommar..ett par igår!! och fann då lite fat och ljusstakar..

På bilden syns de två glasfaten...Andra bilden visar TRE kakfat.....det understa..är ett glasfat som jag INTE limmat ihop..utan köpt på Ikea...

Det är en stor skillnad på de två gamla och det nya i glasfärgen..faktum är att jag gillar de gamla mest..Jag limmade även ihop två gröma & gamla porslinfat med porslinsljusstakar..FUNGERADE jättebra...

MEN att limma ihop nysilverfat med nysilverljusstakar..gick inte alls..Där får jag tänka till lite:)....


Nu kom karl´n.... NU BLIR det FIKA..med kaffe & skorpor..

Nu får ni alla ha en skön, go, solig söndag....ja, jag ska försöka njuta ..INTE tänka på att den sköna goa semestern är slut..näpp. ...ska inte skänka en tanke alls åt det hållet...

Värre lär det väl bli ikväll när man MÅSTE somna lite tidigare än vad man är van vid... för att man MÅSTE gå upp lite tidigare än man är van vid !!

♥...Pia

6 kommentarer:

Anki sa...

Haha, ja det är ju synd att säga att du inte är en upptagen kvinna...jisses vad du håller på!
Jag gillar dina kakfat, jag limmade ett tag jag med men jag har ju inte plats så då åker det ner i källarn!
Å loppis, mm det var längesen, men nu är jag rejält sugen ska du veta...dra hem mer grejer behöver jag ju verkligen, haha!

Ha det gott!
Kraaaam!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Börjar få lite lätt oro här också, det värsta blir och somna ikväll. Nu ska vi på kalas, svärfar fyller 76 år, blir ett bra slut på semestern.
Skönt att vi är flera med lite samma tankar idag.
Kramar
AnnaMaria

Britt sa...

Jasså, du har den dagen idag? ;-)

Nu har jag varit igång en vecka och jag överlevde även denna gång.
Visst är det konstigt att det är lika varje gång, att det ska vara så jobbigt att komma igång och när man väl är där så är det som vanligt?

Kram Britt

Lisbeth (Pipett) sa...

Ses i möra du...Kram!

Kamomilla sa...

Härliga kakfat, du får väl lägga frukt på dem nu :)

Lilla Blanka sa...

Hej du fina!

Hihi låter härligt med Selma i korgen och cykla till skogen!

Kakfat på fot är så himla fina, och jag är också sugen på att limma ihop jag med. Det finns nåt som heter "glaslim" eller?

Kram och ha en fin sista semesterdag!
Mia