lördag 14 augusti 2010

En eftermiddagsfika på ...

..Hem T Går`n är inte så dumt.

Solig och väldigt varm dag och en enormt hög luftfuktighet. Man blev svettig bara av att sitta ner :) och helst då  i skuggan.  Men inte kan man bara sitta  i skuggan en hel dag!!



Så jag ringde min mamma och frågade om vi inte skulle ta en liten biltur..och det vill hon gärna:)..

En baktanke fanns förstås..kanske något loppis som var öppet denna dag..?? och vi "fann" två stycken efter vägen upp till Hem T går´n, dit jag egentligen skulle för att lämna tillbaka två stolkjolar som var alldeles för vita för att passa till ändmålet!!..

Jag är för tillfället mest intresserad av små dukar och dylikt på loppisen.. Ett litet antal fann jag, men även några fina & vackra fat i olika material....glas, porslin och nysilver.

Det och några ljusstakar..blev vad jag  drog med mej hem...efter att ha druckit ett par koppar kaffe samt gottigottgott till:).. hos Mia på HTG... jag lämnade tillbaka stolkjolarna och kikade runt i butiken om det fanns något annat som kanske skulle passa..OCH det finns alltid en massa saker man vill ha där..till slut kunde jag inte bestämma mej så Mia fick ge mej ett tillgodokvitto.

Vet att det blir en massa massa juliga saker som kommer att hägra framöver..Mia hade ju varit på FORMEX!!!!

När jag kom hem med loppisfynden..kunde jag inte låta bli att BYGGA ihop några kakfat...

Ett ser ni här..en liten glasljusstake och ett tung glasfat..ser nästan ut som ett EDA-glas..!!


Det blev två glas-kakfat och två porslins-kakfat..i grönt... och ett annat "hemmabygge"..kommer att visa alla så småningom..

Just nu står de för härdning..Limmet ska få torka riktigt INNAN jag  fingrar på dem!!..Lätt hänt att det halkar på sniskan annars:)


Tycker nästan det ser ut som ett köpefat :)...

Kvällen blir en lugn tillställning..en bok, en skön soffa, en Selma vid fotänden och ljuslyktor  tända överallt på altan..ca 20 grader varmt och det är bara att njuta..snart..snart blir det höst och ruggigt ute..

♥...Pia 

Ps...ALLA mina bilder..ja nästan alla..går att förstora...det är bara att klicka på bilderna ds.

4 kommentarer:

Annika sa...

Hihi jasså ni hittade fram te slut... faten är ju härliga ... såg nåra såna i en bok eller tidning för ett tag sen o fixade till ett här hemma att ge bort.... uppskattat blev det.... fint... kram Annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nog ser det ut som ett köpt fat, du har fått bra snits på din fattillverkning. Roligt och åka till HemteGårn, jag missade det iår. Typiskt att det blev sol och varmt när vi inte åkte västerut. Fast hade vi åkt hade det garanterat regnat på lördag också.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag igen. Har fått en tillfällig släng av och måla med lite svaga färger, det går troligtvis snart över. Fast det turkosa huset skulle jag önska att jag hade.
Kramis
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Vad fint det blir med dina "ihopeplock". Du får ju verkligen fat som är unika på det sättet. Pressglas är underbart! Ha en fin söndag...
Kram Pia