tisdag 10 augusti 2010

Nu har jag kommit på en..

...genial idé :)...

Idag gäller tredje varvet vitfärg på bågarna..Här syns lite lite av två fönster..det finns fem st. och en dörr. Tänkte måla denna förmiddag oxå.. men först ....


..ett litet inlägg om min geniala ide´..!! På bilden ovan, står en ny liten höstsak.. Från en butik i stan..En feskebutik!!!..Hon ägaren, Birgitta den smarta kvinnan :).. har slagit två flugor i en smäll och har en butik med BÅDE fiskeprylar OCH interiörer..Mycket smart..:) För både mannen & kvinnan  i samma lokal.  Nu var kanske inte tanken var så för hennes del ..mer att HON är LIKA intresserad av båda slagen..


Lyktan, den söta & fina.... som Birgitta har i sin butik  kommer från detta stället... kika in där ..mycket fint .. "NÄSTA" lykta jag vill ha:)..är den här från samma ställe..men du får kika in och leta upp den själv..QJA17820 Lykta svart ca 140cm  ..den får stå på önskelistan...

....Men, men den geniala idén då??..

Jo, det är så att JAG vill väldigt gärna och har funderat på detta läääänge..vill ha ett vitt köksbord..Har ett gult fult men ack så stadigt och robust furubord nu.. Ett vitt skulle göra köket lite ljusare.

Men till saken hör att ett vitt bord i köket ..där man sitter och läser dessa trycksvärtesstinna tidningar..både morgon och kväll..samt allt annat som i varje fall JAG använder köksbordet till..

Sitter  gärna och pysslar målar osv..visst man kan ha en vaxduk eller dylikt på..men DÅ FÅR den ligga på för jämnan!!

VAD GÖRA???..

Jo, mitt vitmålade stora bord på altanen.som blev vitt eller snarare ljust ljust grått i början av sommaren..

DET har jag kommit på att vi kan  flytta in i köket så fort det blir höst!!..vilket inte dröjer så länge till:).

Då kan vi testa och se om ett VITT bord i köket är så dumt som jag befarar.. OM det visar sej fungera..ja ...är saken klar...

Då målar jag  det" gula fula" furubordet VITT elller svagt svagt grått!!.. Visst va väl de EN genial idé, tycker ni inte det :)..

Nu får jag dra på mej min målarstass igen och se till att det blir klart där ute på altan åtminstone.. sen väntar Selmas   "gamla matte" Anna,  på att få trimma henne..Det tror jag hon kommer tycka att det ska bli skönt..för nu har hon päls för två!!
♥...Pia

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är smart du, jag tror det kommer gå bra med vitt bord. Vi har haft vitt sen sonen/Kalle var liten, och med alla tidningar och allt har det gått bra. Tills nu, när jag fick ett stöll-ryck och målade skivan ljusblå. Fast det blev rätt så bra. Fin lykta du hittat hos Birgitta, vi var allt in i sommar och köpte kräfthåvar hos henne.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Magdalena sa...

så smart! og så fin lykt!
takk for hilsen, glad for den..
klemklem

Pillargontanten sa...

Underbar ljuslykta, en sån kansk jag kan få till med min tråd?
Och smart ide med bordet, prova först!

Husbilsresan sa...

Bra ide! Och vilken fin lykta!Jag har ett vitmålat köksbord....det är lite ömtåligt, men jag har fått tips av kursledaren på målerikursen jag gick, att lacka med matt lack efter målning och sedan vaxa, då skulle det bli tåligare.Så jag ska slipa skivan och måla om den och testa tipset...kanske nåt för dej att prova så småningom också.
Ha det gott!
Kram/Gunn

Kamomilla sa...

Du är smart du!! :)

irene sa...

Hei

Jag tror absolut att du kan ha ett vitt bord i köket! Pratade med gubben i färghandeln i dag, där jag handlar färg. Och vi började prata bord och färg och då sa han att köp en vattenburen oljefärg (akrylat) med 50 i glans: Den håller för allt!!
Vim, sedan efter att måltiden är intatt, och tidningen lest!!!

Lycka till
Kram Irene

Husbilsresan sa...

Tack för din kommentar inne hos mej.Du kan nog inte lacka ovanpå vaxet,tror jag.Du får nog ta reda på det först.Men du, lycka till med bordet, det blir nog bra i slutändan.
Ha en bra dag!
Kram/Gunn

Hannis sa...

Smart idé!
Jag har vitt köksbord och målar på det i bland just för att jag är en sån som alltid lyckas kladda bredvid när jag pysslar=))
Men det gör inte så mycket.

Söt lykta!

Kram Hannis