onsdag 3 februari 2010

En titt i spegeln...

..och vad ser jag där?..Ja, inte mycket om jag ska vara ärlig. Spegeln är gammal och sliten..så där fint slitet & krackelerad som jag vill ha :). ** Äntligen så har mitt sommarloppisfynd ... (här i detta inlägget kan man se HUR byrån såg ut från början :) .....kommit in i värmen och fått lite färg på sej. Inte riktigt klart än, men på go väg...Ska bara först..........

Ja, det kom en födelsedag i vägen :) ( Här kan du läsa OM hur det var förra året..skrattgropar:). Kanske inte något jag ska skylla på. Började måla den gamla spegelbyrån i går på ledigadagen. Tre varv med vit färg hann jag, sen var det kväll. Skulle målat klart dag tänkte jag. Men så efter en jobbdag och snöpulsning ( promenader till jobbet och hem..däremellan en promenad hem på rasten för att RASTA HUNDEN..som inte alls ville ut och pulsa i snö) . Sen en liten promenad till, med HUNDEN..OCH SNÖ snö SNÖ snö bara snö & vitt VITT vitt överallt. Tror det räcker med snö nu. Så tittar man ut och ser att det snöar..ÄN:) Upptäckte att jag var trött efter all snöpulsning och kände mej lite lat...kan det vara åldern tro!! Blir så förundrad varje gång jag målar om en möbel och ser förändringen. Vilken förvandlig en burk vit färg kan göra!! ** Jag upprepar mej säkert nu..På jobbet mitt så får man en tårta bakad av arbetskamraterna när man fyller år..Tårtan idag var STINAS verk..en vitchokladkladdkaka, vackert dekorerad med spritsade gräddklickar och ett hallon nedstoppad i grädden. Gillade den mycket...Födelsedagssången serverades av alla skönsjungande jobbpolare ;) ** Firade dagen min, med halva familjen i helgen. Nästa halva firar mej till helgen:). ** Trodde nog att det var färdigfirat för dagen..men då knackar grannen på och lämnar mej en "go tårtbit" ..OCH hon fyller nämligen år precis jag ..idag:)..grattis Ullis och tack så mycket för kvällsfikat.. ** Nu är det dax för att knyta ihop " påsen " för idag... Spegeln ja, hm...OM man tittar bakåt i tiden så har jag firat många födelsedagar. Kusligt nog mer än jag förmodligen kommer att fira framåt :)...Nu är femtiotre kanske ingen ålder nu för tiden....inte som när jag var liten och tanterna i granngårdarna fyllde femtio och SÅG ut som om de var åttio de fyllde:)..Tur är väl det. OM man ser sej i spegeln vilken man gör då & då så kanske MIN gamla spegel är perfekt att se sej själv i..med den PATINAN och spräckliga yta..inga rynkor i världen ser man i den spegeln:) ** ...Pia

***

Ps..tack för alla goa grattishälsningar jag fått:)..ds.

Pssss..Receptet på den vita kladdkakan kommer ur den här boken.

6 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hihihihhi härligt! Grattis=)
Kram Annica.

LantlivsAnette sa...

Åhhh Pia !! Vad du har varit med om mycket skoj !! Goo tårta, och jobbat som firar dig..också grannen med en tårtbit !! Såå härligt och omtänksamt..
Och vilken fiun spegel, jag gillar också när glaset är så där gammalt o fint slitet..byrån..wow vad du är flitig, den blir fin den..
Jaa visst är man less på all snö nu..det bara vräker ner..och Nisse vill inte heller gå ut i snön..
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

Vintage sa...

Grattis! Vilken fin byrå..Kramar Susanne

Gela sa...

Grattis. Vilken fin spegel du visar upp. Hittade hit via miljötorsdag. Kommer gärna igen. Ha en fin fin dag/Gela

Pillargontanten sa...

Åh, grattis, glömde igår :O)

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!

Vill kika in och gratta i efterskott!

Full fart hos dej söm vanligt,,,, härligt!

Ha en skön helg!

E-K/noll54