söndag 13 december 2009

Lucia..och lite vardagsbetraktelser eller vad man nu kan kalla det..

..Som igår kväll när jag fick lust till att kika runt lite på bloggar som jag brukar besöka då & då...så möttes jag bara av ..Websidan kan inte öppnas...grrrrrr..jag blev riktigt sur till slut.. Så nu ikväll så har jag rensat lite här på sidan ..får se om det hjälper..Om det är något som spärras från min sida.... ..När jag INTE fick någon inspiration från någon blogg den kvällen så fick jag hitta på något annat..därför kikade jag i stället runt på nätet och goooglade lite på lucia..fann den här söta lilla lucia som var Karin Boye som liten.. Idag fick jag syn på En blogg som uppdaterats med nytt inlägg..Mias Hem T gårn och hon hade precis samma bild ..Det var nog en liten vink till mej att jag skulle göra ett spontat besök i hennes butik idag..så sagt och gjort..en biltur dit på eftermiddagen och ett lussefika där i den mysiga och juliga miljön..medan man tänker efter vad som ska inhandlas efter fikat ..lite julklappar och så där...
..Meeeeeeeen .....vad har vi här då??....får jag presentera .. små små pyttingar..inte inhandlade på Hem te gårn precis..inte heller speciellt nya..inte ens särskilt dyra ..inte är de heller vackra..men tycker om dem ändå :)..har varit med ett antal år nu och får säkert vara med ett tag till..
...de flyttar bara runt lite på olika platser ..varje år..
..Julkort..till nån liten ängel i min bekantskapskrets...
..mera julkort....snart sovdax ..och ny vecka...måndagen börjar med lussefirande för vår del..farfar i huset åker te Skattkärr för att se och höra Isak..när de sjunger luciasånger..på engelska !! bl.a..Jag mommo.. får höra på Alex när han sjunger på sitt dagis..sjunger och sjunger..hihi..får nog sjunga själv jag ...( jag jobbar ju på hans dagis :) för en liten knatte som är två år och ska ha lussefirande..brukar vara så att de minsta springer iväg till sina mammor och pappor istället för att stå i lussetåget..vi får se hur det blir med den saken:) ♥..Pia

4 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen, du är nog redan på dagis o ställer iordning för Lusse firandet, såå mysigt, jag kan sakna dagis tiden, då mina flickor var små o lussade, det var sååå mysigt...
Såå julfint du har det, de där små figurerna är ju för söta, jag har några jag också som bara måste få vara framme under julen..som en liten tradition !!
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Birgitta sa...

Vilken trevlig dag du har framför dej idag. Luciafirande med små barn är bara så gulligt.
Kramisar Birgitta

olga sa...

sigo tu blog me encanta es precioso, las postales son divinas...enhorabuena por todo :)

olga sa...

sigo tu blog me encanta es precioso, las postales son divinas....enhorabuena :)