onsdag 25 november 2009

Jag .......

...är hemma idag och tar "hand" om foten :)..som tur är så börjar värken ge med sej och jag kan snart gå som vanligt och slippa halta & hasa....Ska bara te doktorn en sväng för säkerhets skull och kolla...Nog om de....

När man sitter still!!..och inte har lust att läsa ..vad gör man då..ser på tv..nääe, jo lite kanske..Men man kan gör en ASK ..igen..eller tre som det blev här..Har en hel del vackra och fina papper, så varför inte utnyttja det...Sagt och gjort..fot placerad på kökssoffan ..pyssellådan på bordet..kaffet i koppen ..jodå ..en liiiiten liten kaka till:) Sen så sitter man där och river..skär..klipper i papper...chalkar kanter..och så på med ett par duttar lim..snabba ryck ..och så sitter papperlappen på en T-Ask..några varv med jutesnöret..och så min nyaste grej för året..dessa små lertags..(tusen tack för ideérna ..Tusen ideér och en fröken:)..gillar verkligen dessa så tingestar..lite småpill är det allt..men kul ändå..OCH man kan sitta still:)..

**

Jo..just det det var en sak till...!!..jag ska på en julmarknad igen ... nu på Lördag..men där sitter jag still bakom ett bord..i bara några timmar..så då fixar sej detta med ont i foten som tur är..Den marknaden har jag varit med på i några år..och är i en hembygdsgård nära där jag bodde som liten /ung...En liten Julmarknad med en "handfull" försäljare eller vad man nu kallar det.. Kaffeservering förstås som sköts av några pigga "gamla" damer . traditionella julgranar..kransar och mossa..Stickat & tovat...halmsaker och träsaker..en och annan tomte brukar också vara med..julbak..som saffransbullar och pepparkakor..m.m..Jag har en liten hög av saker kvar från förra helgen och även lite nytt som jag "sparat"..

*Böcker med olika dekorationer & papper...

*Kort..jul och grattiskort..

* Lertags med en massa olika texter...

* Gamla kaffefat..som jag nu kallar för Vintageljusfat :)..

*Canvastavlor..

*Målade och dekorerade pappersburkar...

*Hjärtan...

*Tändsticksaskar..stora , mellan och små.. papper...linnetyger..och så vidare..

Och en massa annat tjafs.....Påsar.."gömmor" ..gammaldags klädhängare...smycken ..ljus...komihågtavlor med eller utan linnetyg..samt lite jul & adventsgrejer...

Mycket saker???..nja inte så väldigt..bordet är inte stort:).....ooops höll på att glömma..lite bakverk från mej och min mamma..Pepparnötter..Brända mandlar och en & annan skorpa...

♥..Pia

3 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Hej.
Stackars dej inte bra med foten. Tur att du kan syssla med lite "kulgrejer"då. Mycket fina askar du gör.
Krya på foten kram Yvonne

Kamomilla sa...

Hej!
tack för din söta hälsning hos mig. Inte är det lätt inte, men vet du, nu har en massa tjejer hört av sig och berättat om sina problem så vi är inte ensamma- är det inte skönt att veta?

Stor kram till dig och selma!
Ta hand om foten, hoppas den är bättre redan!

Britt sa...

Låter jättemysigt!

Hoppas du snart blir bra i foten.

Kram Britt