fredag 2 oktober 2009

Idag tryckte jag INTE ...

...fel....tänkte inte göra det iallafall...och så skulle jag trycka på enter..för att få ner bilden lite ..VAD HÄNDE då??...Tror inte det är sant..men inlägget publicerades IGEN..??!! ***skapet lever sitt eget liv .. ..Från SAGEN kommer min vackra almanacka för nästa år..2010..tänk snart har tio år gått sedan vi bytte sekel.....och med en gång så börjar man undra..VAD har jag gjort under dessa 10 år???.. Men det tar vi INTE NU...då lär jag verkligen få skriva en roman...10 år av ens liv..händelserika år..med både glädje & sorg..Mest glädje..tre underverk har kommit in i mitt liv.... tre glädjeämnen.. tre livliga..tre underbara..tre goa ..Först kom det in en HUND i mitt liv.. för snart 7 år sedan..sedan kom FÖRSTA BARNBARNET...för 6,5 år sedan..och för 2 år sedan kom ANDRA BARNBARNET..Mycket ger de mej dessa tre..av ALLT..mycket kärlek var och en på sitt sätt..men KÄRLEK är det.... Ja, jag har fastnat för dessa två ord..CARPE DIEM...
Carpe diem är latin och betyder fånga dagen men bör snarare tolkas ta vara på dagen, njut av dagen eller njut av den flyende dagen...så beskrivs det i Wikipedia... Använder orden i mitt pyssel..På Vintagekorten (Grattiskort m.m )som jag gör bl.a. och i andra sammanhang som här ..ett försök till att göra en liten "linnebonad".Där texten är gjord med schabloner från Panduro och svart textilfärg..väntar på att komma till en Pandurobutik och köpa lite mer färger..som vitt och grått...men för att testa så duger gott svart !!...Det är lite vitt/shabbigt på bonaden som jag kladdat dit med vit acrylfärg..bara för att mjuka upp lite.:)..
****
Trevlig helg..
♥..Pia
Ps...kommer definitivt att testa nästa inlägg och trycka på enter igen:)..bara för att se VAD som händer...ds.

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Tittade in för att önska dej en trevlig helg.
Kramis Birgitta

Pillargontanten sa...

Och en trevlig helg från mig med, hoppas vi ses på Marten :O) Om vi nu åker dit, regnar det så vette gudarna :O)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där i vardagsrummet!!! Men vilken snygg almanacka, otroligt fin, ja, det är väl dags att köpa dem nu, de som ska vara för nästa år, snart är vi där, ja, livet går fort - för fort.

Vilken krans du har gjort, skickligt, det var jättesnygg!!!!

Frostnupna hälsningar fr Nordingården & Dalarna.

Patricia sa...

Åh vilken fin almenacka!! Sån vill jag med ha.. =)

Ja du 10 år går förskräckligt fort och oj va man har gjort mycket under de åren, jag skulle lätt kunna skriva en tjock roman för det är nog de mest händelsrika 10 åren i mitt liv... =)

ha en fortsatt skön helg!
Kram Patricia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har tre fina kärlekar, det var bra 10 år som gav dig dom. Jag är också bra på och radera bilder och trycka fel, ibland får jag ta bort rubbet och börja om.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Nämen, inte kan det vara tio år sedan snart sedan 2000? Några kvartar skulle jag vilja säga.. men jag har ju lite speciell tidsuppfattning iofs ;-)
Och vad blogspot härjar med dig!

Pillargontanten sa...

Inte såg jag dig på marten... Men e lampa till dig har jag färdig om du vill ha den :O)
Maila mig, så ska vi se hur du kan få den!

Hannis sa...

Ja, tio år hinner det hända en del på!
Din linnebonad är ju jättefin!
Att fånga dagen är jag urusel på.
Ligger ofta före i tanken=))

Kram Hannis

Annika sa...

Fin almanacka! Carpe Diem är tänkvärda ord. Kram Annika.

Vit Gladiolus sa...

Hahahaaa du är rolig du!!

Jag gillar med carpe diem!!! :=)


Kraaaaam