lördag 29 augusti 2009

Zombien Pia... zzzzzz ...kommer igen...

...Märkligt måste jag säga..Man brukar säga, att man är trött som en zombie..och menar man verkligen TRÖTT.....Nu när jag sitter här vid datorn, så fick jag för mej att kolla upp vad zombie egentligen betyder i WIKIPEDIA...OCH DET KAN JAG SÄGA ..ATT EN ZOMBIE det är jag då inte:)..utan bara trött....kolla in får ni se här ...om ni törs....

..Ja, jag klagar nu för tiden ..sen i onsdags..att jag är trött..får stå ut en vecka till säger..läkarvetenskapen!! sen kanske det vänder..gör det inte det..tänker inte jag fortsätta med "nåra piller" mer..Betablockerare, hm..som gör en till en icke fungerande***** nää tack..JAG SOM VAR SÅ jäkla pigg för bara några dagar sen :(.. ** Igår sjukskrev jag mej själv, från mina små polare på jobbet..tyckte inte det var försvarbart att ta hand om småglina, när jag inte klarade av att hålla ögonen öppna nästan..så därför satt jag vid köksbordet igår en stund och pillade ihop ett par tavlor & några kort istället..Bilden ovanför visar en liten canvastavla och med lite spetsar..vintagebild ..smått & gott.så tycker väl jag att det duger ..! ** Den svarta "burken" gjorde jag i somras..(det har blivit några till under semestern) spetsar.. med bilder och lite andra attiraljer på.. ..Kort har det blivit några oxå, i sommar..de här är dock nygjorda från igår..det blev några vita & offwhitefärgade. ( Fast jag gillar mest de bruna korten som jag har gjort några år nu).Här ligger de redan färdigpaketerade och prismärkta..allt för den kommande Höstmässan i BRUNSKOG nästa helg..

** Hoppas nu bara att gumman kommer igen..för annars lär det bli synd om de två som ska dras med mej nästa helg..ANNA och SARA..de har förresten gjort en massa vackra saker ..som ANNAS värmande väggsaker..och en midsommar i fi lde fer!!..Saras skapelser vet jag inget om än..kan bara gissa ..vackra kort och urtjusiga smycken.. ** Tänk att man kan inspirera andra bloggare till att göra pyssel..Såg hos Tusen ideér och en fröken att det blivit en traslampskärm..ala mej:)..kul..min har jag inte förevigat än, får kanske göra det i kväll när mörkret lagt sej och man tänder lampan. ..Allt för idag från....♥..Pia Ps....ANNA ..jag tror att jag ska fixa hem lite godis till mej ..blev lite sugen , när jag läste ditt sms OM GODISPÅSEN:)..ds....

15 kommentarer:

Elzie sa...

Så jättefina kort du gör. Och den där tavlan var så söt.
Hoppas du piggnar till snart så du kan passa glina igen, hihi.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Viola sa...

Vilka underbara kort du bara gör...:) trötter jodå det är man..är chocken för kroppen att komma in i rutinerna igen och det har den inte gjort...går upp mellan 5.30-6.00 hela veckan utom helgen..så nu vet man att man lever igen, väntar bara på att snuvorna ska sätta fart på skolan, brukar ju komma efter några veckor, hoppas du har något gott att smaska i dig nu..bara för jag läste om godis blir det nu att inventera skafferiet, tack och lov vet jag att det finns en kexchoklad kvar sedan förra helgen..:) kramen

Designe sa...

Ojdå, nää en zombie är du nog inte!:) Så fina kort du har gjort! Ha en härlig helg! Kram :)

Geta sa...

Hoppas du vaknar till snart, vi saknar dej. Ska bli kul att se allt ni har gjort nästa helg.
Ha det gott!
Kram.

Birgitta sa...

Hej!
Korten är fina som du gjort.
Ska bli intressant att höra om du piggnar till om en vecka. Jag har ätit den tabletten snart 5 mån och inte har jag piggnat till än.
Jag önskar dej en mysig helg nu.
Kram Birgitta

Majas skafferi sa...

Hejsan! Tråkigt med biverkningarna, inte roligt att vara som en zombie kan jag tro..:(
Hoppas du piggnar till innan marknaden! (Tråkigt nog kommer nog inte jag hinna med att besöka den, helgerna är så j-kla uppbokade jämt!) Vilket fint pyssel du har gjort, särskilt fin var den svarta runda asken!..."Krya på dig"!

SussiLibySweden sa...

Hej!

hoppas att du piggnar till, det är inte kul att känna sig trött.

Fint pyssel du gjort:-)

Trevlig helg, Anneli...SussiLi...

Maud sa...

Hoppas att du piggnar till... snart... fina kort gör du ialla fall..
Kram Maud

Hannis sa...

Stackare!
Inte kul när man blir sådär trött som du är nu!
Men fina, fina kort har du fixat i alla fall!

Hoppas att du snart är pigg igen!

Kram Hannis

Leamarlené sa...

Så pysslig du är. Dina kort är alltid så fina. Själv har jag inte hunnit med pyssel än men jag blir mycket inspirerad av alla bloggare. Det kommer nog när tiden finns.

Kram Marlene

Pillargontanten sa...

Hoppas du piggnar på dig! Låter inta alls likt den jag lärt känna, att va så trött :O/

Ha det gott!

annika sa...

Hej! Hittade hit i dag från en annan blogg. Mycket trevligt hittar jag här. Ska läsa mer i kväll för nu ska jag ut och jaga kantarellerna här i Närkeskogarna.
Fast du är trött så gör du fina saker! Lycka till! Annika

Fröken Fräken sa...

Underbart söta kort!

Ja, trötthet det är lömska saker. Och sedan är det ju olika hur trötthet drabbar olika personer. FÖr mig är det så att om jag inte får sova när jag behöver, eller är trött för att jag är sjuk, blir jag sur och deppig också, allt känns så tungt och nattsvart. I helgen har jag dock varit pigg så att man hinner både rensning och pyssel :-) Hoppas att det vänder för dig med!

Kamomilla sa...

Oj, det låter inte bra. Hoppas du får ordning på det där så att medicineringen blir i balans! Jobbigt jobbigt!

Men sött pyssel har du ju orkat med i alla fall!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Usch så trist och bli så trött av ett piller. Hoppas att det vänder innan du ska till Brunskog. Du behöver säkert vila nu tills tröttheten går över. Jättefina kort ser jag att du gjort. Ha det gott Pia och var rädd om dig.
Goa kramen
AnnaMaria