onsdag 26 augusti 2009

Ångvält..nääää...

..bare en liten tablett..Puh..tänk att en så liten sak kan göra så stora förändringar på en stackars människa som " lilla " ja :).. ** Var ju till doktorn igår och trodde att ja jag får nog bara beröm..jag som skött mej så exemplariskt. Pytsan heller..Jo, skött mej sen februari det har jag gjort så därför var alla blodproverna bra..Har gått som en stôlle över stock & sten dragit hunden med över allt..och har tänkt att det var väl bare den oxå, om inte det ska bli ordning på alla värden..och se..det har gett resultat..vikten nästan 5 stycken tvåkilos sockerpåsar....längden ..ja den kan en inte göre nåt åt :)..den krymper..är nu nere i 160 cm..och en liiiten halvcentimeter till..Det lär visst bli mindre med åren....MEN ...ja, så sa han doktorn..MEN det är ett litet krux bara.....hjärtat !!...Det är inte så käckt med högt blodtryck...för länge..NÄÄÄHÄÄ..sa jag..OCH ??.. Ja, det får blir en " liten" betablockerare tablett om dan.. Man får tänka i förlängningen och då finns inget val.. *** Fasen...tänkte jag..tyst..jag har inte lust att käka sånt oxå..räcker med värktabletter och vanlig blodtrycks medicin...inte ska jag väl ÄRVA ALLT från mamma..??

...så nu i morse tog jag snäll, som jag är....en tablett av den där sorten som heter METOPROLOL och effekten lät minsann inte vänta på sej nåt värst länge.. Som om en ångvält hade kört över mej..tror det känns lika:)..faktiskt.. Och så var det igång..trött..torrt i munnen...yr..kall om både fot och hand..tryck över hjärtat som det kändes skulle stanna helt..fast det skulle visst bara bromsa lite..orkar inte ens dammsuga.:)...plus en hel massa andra onödiga krämpor..tror ni det är nog med gnuttagnäll nu va?Okej då släpper vi det ..Här kommer det som jag INTE skulle göra idag, istället..åka på ett loppis utanför stan och göra små fynd..

*

(Tänk ..att jag orkade sätta mej i bilen och far dit..:)..duktigt va...)

*

NI kommer väl ihåg att jag rensade lekstugan i helgen OCH ska skicka flera kassar till ett loppis!! Dock inte det här loppiset...haha..Nää, det får bli ett annat loppis som är nu till helgen och då SKA JAG INTE DIT..nix..

** Ser ni taggtrådskronan??..Den kom käre kusinen från landet med, för några veckor sedan och nu letar jag saker till den..en kaffekopp med fat blev det idag..Det ska bli kaffetåren ..symboliskt förstås..med en prisma som tår..den tåren letar jag efter nu i hela huset..har förlagt den..kanske får jag slakta det som ligger vid kronan...en ljusmanchett från INDISKA....

..Här har fantasin farit iväg ..innan allt som ska vara i kronan kommit dit..Några gamla julgrans-ljushållare..fint va..?? ..Mera fynd..ett par trådrullar för en femma..ett bra fynd tycker jag, samt en stor bricka med handtag, en tjuga....vet inte om jag ska behålla den.. måla den eller vad ??..Kanske den får åka med till HÖSTMÄSSAN 5 och 6 sep. som loppisfynd i en korg..:)..

* ....Järnpinnen fick jag inte loss..ni vet för mjuka muskler....

*

♥..Pia .......♥ i dubbel bemärkelse..:) Ååååå...får tacke för de snälle orden som kom i förra inläggets kommentarer...gla blev ja de ska ni vete...OCH bloggar för mej själv de gör jag i fortsättningen med... men roligt är det om NÅGON gillar vad man skriver...så jag bockar & tackar för responsen.. ** Nu får jag väl försöka starta dammsugaren ändå..har fått nog med motion av den står där den står, mitt i dörröppningen ...måste kliva över den VARJE gång jag ska in i köket..OCH dit går man ju en hel del gånger under en dag... PS...ett litet tillägg ..om cirka två tre veckor.. är tröttheten och alla krämpor borta..lovades det:)..om inte får man väl ta en annan tablett..och göra om proceduren....men inte ska det däcka mej detta..Åååånej..så NUska jag UT och gå....så tröttheten åtminstonde får en omgång..tjing..

16 kommentarer:

Annika sa...

Mmmmm det bli nog bra med den kopppen tror jag..... o ljushållarna till var ju sött.... brickan var snygg.... ska nog ta en tur te Brunskog da..:) vecken otur du har söm lytter äte piller nu da..... ja en del arv kunne en att väre utta.... hôppes bare dä orner opp sä te dä bäste.... men du hadde ju gjort bra ifrådä annars.... nu ä hylla vit o står på tôrk... kanske hamner ho i sôvromme iställe.... ja jä har svårt å bestämme mä...:) Kram Annika

Hannis sa...

Det där lät inte roligt alls!
Hoppas att det snart blir bättre!

Vilken fin taggtrådskrona!
Har funderat på hur 17 man gör en sån utan att sticka sönder fingrarna??
Med handskar så går det ju inte.

Vila nu!!
Kram Hannis

Pillargontanten sa...

Blev du så "konstig" av tabletten?
Jag skulle inte ta nån mer ja....
Fin krona, jag har gjort en liknande, men hängde trasor i min....
Nåt mer kanske man skulle pilla dit...

Ha det!

Unknown sa...

Inge vidare att äta extra piller.. speciellt inte om man ska må som du gjorde. Men du har ju gjort riktigt bra ifrån dig annars. Ljushållaren var riktigt fin på kransen.
Kram Maria

Kamomilla sa...

Vad tråkigt att du inte mår bra! äsch för sånt. Det är inte lätt. Min mamma tjatar om kolesterolet hon, men ännu är mina värden okej, hoppas jag ärvt pappas kolesterol...
Du järntrådskrnan blir ju jättefin! det är nåt speciellt med rost...

Birgitta sa...

Hej Pia!
Jag vet precis hur du känner dej. Jag äter också medicin för blodtryck och hjärta och känner mej dö'trött och har ingen ork eller lust att göra något. Blir du piggare om 14 dar är det bara att gratulera dej. Så funkar det inte för mej. Nog om det.
Det är ju klart att du måste fylla på loppisförrådet nu när du rensat undan en hel del.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Frida sa...

Det lät inte roligt med pillerna. Jobbigt när man får sådana biverkningar. Då känns min förkyldning ganska futtig i jämförelse.. Hoppas att de fösvinner så småningom. Så ska man ju inte behöva må.

Vilken fin krona du fick och koppen gillar jag skarpt, det är så snyggt med rött/vitt porslin.
Ta hand om dig nu!
Kram Frida

Anki sa...

Hejsan!
Hittade till dig via Hannis, gud vilken fin blogg du har!
Men det låter lite otäckt det där...hoppas det blir bättre! Verkar ju lite mysko att du ska bli så av pillret!?

Den kronan går inte av för hackor, hihi...helt underbar!! Kan man säga så om taggtråd?? Ja, det är den iaf!
Får man sno idén? Har gjort en i najtråd, men den du visar är ju sååå mycket finare *ler*

Lägger till dig i min lista, ok? Besöker dig gärna igen!

Krya på dig & kramis Anki

Patricia sa...

Jaha det var ju ett elände att du blev tvungen att medicinera... Och alltid ska det vara någon jäkla biverkning på medicn, jag vet hur det är, får ibland äta medicin för att kunna äta min medicin... ha ha

Hoppas du snart piggnar till dig och orkar göra det du behöver och vill..=)

Kram Patricia

Lotta-livets väv sa...

Hej, ad kul att du tittade in hos mig och lämnade ett litet spår efter dig....så att jag kunde komma till dig. Synd att du inte kunde lyssna och titta på mitt skryt. Du saknar insticksprogrammet Quicktime i din dator. Det finns att hämta gratis på nätet (jag har en länk hos mig nu ifall du är intresserad) Quicktime är ett bra-att-ha-program. Det finns gott om spännande filmer där ute i cyberspace.
Inte så bra det där med att hjärtat gör lite som det vill Hoppas att doktorns hjälp gör dig bättre!
Kram
/Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är lurigt med blodtryck, inget man märker direkt om det blir för högt. Jag brukar kolla ibland, nu var det ett tag sen.. Låter jobbigt med det pillret, hoppas du är piggare idag. Men du är jätteduktig som kämpar på, och du har ju Selma, hon vill ju ut. Gillar din ståltrådskrona, lite vasst och jobba med bara. Det kommer och bli jättefint som fika-krona. Ha det gott nu Pia, och vila dig lite också.
Kramar
AnnaMaria

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kämpigt när man inte mår bra :-(
Och varför ska man ärva allt tråkigt från sin mamma ?? Ja e likadan , syrran har inte fått en enda krämpa , men jag ....inte för jag missunnar söstra mi , men men .
Härliga fynd och skönt att få rensa ut lite !
Kram !

Lisbeth sa...

Hej! Ja tyckte allt att du hängde me bra ja, Pia!! men hoppas de vänder snart så du känner dej bättre!! Kram

Marianne sa...

Ja, nu har jag läst"igenom" din blogg. Jag tror kanske att min blogg kan komma igång när höstmörkret sänker sig. Jag har ju en blogg där jag skriver om livet runt Missionsförsamlingen som jag är med i och i sommar har det varit nog för mig.
Karin har gett sig av till Borlänge och helt plötsligt är datorn ledig lite oftare.
Hoppas din kropp och du kommer överens snart. Det gör inte min och jag. Min kropp vill inte göra nåt medan jag vill pyssla, plocka bär och svamp m.m. m.m. Min kropp säjer....du får nöja dig med att klara jobbet. Och då blir jag såååå grinig för jag vill göra mer än bara jobba.
Du undrade vad vi vill läsa på din blogg. Jag gillar den som den är...det vardagliga språket, den possitiva andan, de vackra bilderna, kärleken till de gamla rostiga och nötta sakerna(och barnbarnen och Selma)och alla roliga ideer. Så summan av det hela....änra aldrig på ett vinnande koncept. Kram på dig

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!


Det där lät jobbigt för dig med medicinen. Nu får vi hoppas att det blir som de lovat, att du blir bättre snart.

Vilken häftig ljuskrona du visar. den ide´n snor jag om det går. Måste bara få tag på taggtråd först.

Ha en fin helh gumman

kramelikram

Viveka

annashusidingtuna sa...

Hoppas tabletterna hjälper och du slipper börja om proceduren.
Så fin taggtrådskrona ocg ditt pyssel med hönsnät och ramar är jättefint, gillar när man pysslar efter amn tager vad man haver principen.
Ha en trevlig helg
Kram Anna