tisdag 25 augusti 2009

Ett hönsnät i ram..

...Jag "fann" en massa (onödiga) saker i lekstugan i söndag vid rensningen, som jag självklart INTE kunde slänga ..inte heller skänka bort till något loppis:).. Några tavelramar med varken glas eller bilder i..Vad gör man med dom??..Målar så klart!!..och sätter i nått tjaffs... en bit HÖNSNÄT som bara låg och skräpade i en liten hög för sej själv?? ** I vår trädgård finns det en häck som gränsar till ena grannen, den har lite hål här och där.. Ja , inte grannen då, utan häcken...För att Selma inte ska rymma...(HON GJORDE det EN gång!!..Panik och hemskt !! ) ...så har vi duttat in lite hönsnät här & där..lite av det norpade jag till gårdagens pyssel.. ** Det blev en unik!! komihågtavla eller orginell kanske är rätta ordet.....jag gjorde två när jag ändå höll på... ** En liten nyckel fann jag vid rensningen oxå..en pytteliten rostig sak..den får hänga på tavlan samt några av de gardinringarna som var förra sommarens fynd på ett loppis..De är gamla och numera så har jag sett att liknande finns att köpa i inredningbutiker..fast de är nygjorda..;) Upphängningen av tavlan böjde jag till av en bit elefantråd.. Och som jag sen "stoppade" in från baksidan ** Den här "tavlan" är svart och får så bli ...den ska få sej en omgång av slippappret bara..den andra tavlan blir vit och shabbig... ♥..Pia Förresten så har jag en fundering..igen!!..Bloggar det gör jag för min egen skull..men även för andra som kikar in här och läser allt dravvel jag skriver..Så en liten undran ??..VAD tycker ni bäst om att läsa OM här ..??..Lite nyfiken är jag på det??.. Skriv gärna en liten kommentar och berätta det för mej...Skulle stilla min nyfikenhet ENORMT...:) Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som vi lever här. Varthän jag än strövar, varthän jag än går står djungeln och snår kring mina spår. Jag älskar bin och deras bon för honung är ju min passion och vill du av myror få munnen full så ta en titt under sten och mull. -Kanske smaka på ´rom -äta myror? -Ha ha det är världens käk, kittlar döskönt i kistan. -Mowgli, se upp!! DUNK Vad nöjd med allt du ser och allt som livet ger. Men när? Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som vi lever här. Om frukter dig lockar banan eller bär. se till att du plockar dom utan besvär. Vill du plocka frukter av bästa klass så använd din höger och vänster tass men klorna dom skall du dra in så fort du skall ta dig en fin apelsin. -Hoppas att du har förstått? -O ja tack Baloo -Ojoj så utomordentligt fånigt. -Come om katten, det svänger ju Va nöjd me livet som vi lever här.. bland träd o bär.. vi lever här Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad en björntjänst gör ju ingen glad. Var nöjd med livet som vi lever här.

18 kommentarer:

Annika sa...

Hô du grejjer å har dä..... blev fint dätta skräpe.... men rymmer ho itte nu da när du tatt nätet...:) Kram Annika

Anonym sa...

Hej hej! Tänkte bara bjuda på en liten kommentar (jag är tyvärr dålig på att lämna såna, förlåt). Att titta på bloggar är ren och skär terapi för mig! Jag kan lova att ditt pysslande får mig att inspireras. Här finns åratals fynd samlade på hög - de behöver bara lite kärlek, färg och ompyssling! Å jag behöver visst lite mer tid bara...=)
Tack för att jag får ta del av ditt bloggande! Hälsn Krista i Bollnäs

Lena sa...

Host!! Host!! Snörvl!!! Ursäkta att jag kommer här och smittar dig...men jag måste bara skicka en liten hälsning till mitt nuvarande samvete och rättesnöre...PIA!!! He, he, he...du får så gärna sitta på min axel och viska...eller rättare sagt skrika i örat när vanan faller på och gör sånna konstiga saker som att stoppa godis i munnen. Vojjne. vojjne...vilka påhitt o stölleprov!!! Men på lördagar stänger jag av dig...då kan du bara nå mig på telefon eller messengern. Ha, ha!!

Du ska se att vi nog kommer att fylla borden med både det ena och det andra, om jag känner dig rätt och det gör jag ju!! Vad gillar jag med din blogg, då... jo, jag gillar när du berättar roliga berättelser om allt mellan himmel och jord dvs Selma, barnbarnen, eller barnen på jobbet, jag gillar dina utflykter och bilder...givetvis, sen gillar jag ditt sätt att skriva...det är som att höra dig prata...kittlar dödsskönt i kistan!!

Stor kram på dig!! // Anna ♥

Pillargontanten sa...

Himmel va fin!
Tavlan alltså :O)
Jag vill äsa precis det du skriver, dina knasiga upptåg, ditt pysslande, och om Selma så klart :O) Keep om going!

Kamomilla sa...

Jag gillar allt du skriver om och pyssel är alltid trevligt att se! Fint har du fixat!

SussiLibySweden sa...

Hej!

Häftigt med tavlan med hönsnät. Bra när det kommer till användning igen.

Gillar allt med pyssel, inspirationsbilder och lite vad som händer i ditt liv.


Hej från Anneli...SussiLi...

Hannis sa...

Du, jag tycker din blogg är bra som den är!!

Smart att ta tillvara på ramarna och göra något snyggt av dom!

Kram Hannis

lottens vita och gröna sa...

vad härlig du är pia, skapta av egentligen inget och sååå fint, älskar den där hösnätstavlan, görball!

tycker bäst att läas om det som kommer direkt ur folks hjärtan och huvven, skriv det du vill skriv inte för nån annan, det äkta innefrån, det gillar jag! ha den precis såhär!

varmkram lotten

Birgitta sa...

Hej Pia! Du är så härlig med allt du skriver och jag tycker du ska fortsätta så, med lite av varje.
Men rymmer inte Selma nu, när du tagit hönsnätet i häcken?
Ha det så gott nu.
Kram Birgitta

LadyDi sa...

Hej hej! Ja, det var ett tag sedan jag var hos Anna. Har faktiskt inte ens lyckats ta mig till den nya butiken ännu *skäms* Ang stämpeln som du frågade efter i min blogg så har jag köpt den hos Mazzarin i Kristinehamn. vet inte om den finns kvar men de har iaf haft flera olika fotostämplar. Käck återvinning av den gamla ramen. Jag var på ramjakt för någon vacka sedan och köpte 7 st för dryga 100 kr. Har målat hela högen svarta och ska göra en fotovägg inne på lilltoan, men än har jag inte fått tummen ur...
Kram D

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!

Dina inlägg är så mysiga och bra som dom är!!!

Fortsätt så, är lite dålig med kommentarer nu pga. tidsbrist,,,men måste skriva detta till dej!

Ha det gott!

E-K/noll54

Lilla Blanka sa...

Hej goa Pia!

Men vad finurligt pyssel, du är så påhittig och fint blev det! ♥

Jag tycker du skall fortsätta precis i den stil du har nu..tycker om ditt pyssel och dina mysiga små vardagshistorier...en riktigt hemtrevlig blogg ♥

Kram
Mia

Ps jodå de går med frusna bär..kanske blir lite kladdigare, men lika gott :)

Japp jag är vaken ännu, fast du har rätt...jag borde sova nu *hihi*

Elzie sa...

Det jag tycker är roligt med din blogg är blandningen. Du visar pyssel, bitar från ditt hem, nåt du varit ute på. Just det gör att bloggen blir så trevlig. Så jag tycker du ska fortsätta som du gjort hela tiden.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

LantlivsAnette sa...

Hallo vännen !!
Åhh vad du är pysslig, så fina saker du gör hela tiden..norpade du lite av Selmas hönsnät, jaa baja...fniss...
Du, jag tycker du har en bra blogg som det är, en blandning av inredning, pyssel, äventyr, barnbarn också goa Selma, om jag kan få önska en liiiten sak, så vore det nog mera Selma !! Säger jag som har en Westie, hii...hii..Nisse är med hos mig idag, kika in sen..
Kraaam Anette

Unknown sa...

Hej, fin din tavla blev.. Gillar din blogg precis som den är. Riktigt härlig inspiration.
Kram Maria

LantlivsAnette sa...

Hallo igen..åhh vad glad jag blev att du kunde kommentera hos mig...och flera ggr !!!
Jaa, våra små söta voffsningar, vet du, som du sa vi kallar Nisse för en massa tokigt vi också..hii..hii..
Den gråa färgen, jaa jag målar med den på möbler o annat, gärna svart grund under, sen så slipar jag bara lätt i kanterna och där du vill ha nötningen..lätt som en plätt,,och vattenbaserad färg så den torkar ju på nolltid..
Vill du har receptet på den grå färgen...?? only for you my friend...hii..hii..
Här kommer den.S2005-Y20R....
Kraaam Anette

Skatan sa...

Jag funderar även den del över mitt bloggande. Jag anser att jag gör det för min egen skull men hade jag inga läsare - vore det samma sak då? Nej, självklart inte. Dock har jag slutat jaga besökare och tar det hela med ro!

Önskar dig en fin dag. Kram,

Anna

AnkieG sa...

Jag gillar skarpt dina tips som tex de med ramarna och hönsnät. Finns alltid fina bilder att bli inspirerad av.

Tack för allt!