fredag 7 augusti 2009

Tror minsann jag kommit av mej totalt..

..kan det vara att jag haft semester för länge tro??..Nu syftar jag mest på inlägg och bloggandet..:)..Det har varit sporadiskt med bloggandet för min del..Men nu börjar vardagen snart igen så kanske kan man göra lite besök i bloggvärlden nu då.. ** Min sex veckor långa semester slutar nu..och i morgon måste jag upp vid halv sex..DET blir en bedrift stor som någon det...:)....Men det blir då det..NU..är det fortfarande ledigt som gäller... ** Förra veckan var vi en tripp till Göteborg och tog in på hotell. Supermysigt och gött som bara den.... Ett hotell som var nyrenoverat och fint..säger bara hotellfrukostar..(himlar med ögonen nu:)..DET är MYCKET och gott...man äter som OM man aldrig har sett mat förut...hihi.. ** Och ätit det har vi gjort..på vår Göteborgsresa..Så nu är det motion som gäller igen..hade kommit riktigt bra igång före semestern ..ja hela våren oxå....visserligen har jag promenerat nu med.. ** I Göteborg gick vi i Nordstan och i Haga, samt en del runt hela stan..värmen var inte så intensiv kan man säga så vi orkade gå mycket.... ** Liseberg med Lotta och en del gäster, såg vi på måndagen eller HÖRDE kanske man ska kallat..volymen den var HÖG.!! ..ÅKTE INTE EN ENDASTE KARUSELL ..Men lotter & popcorn & MAT..:) blev det! ** JAG " sprang" i en hel del butiker..GRANDMA ´S..var en rolig men dyr butik..inget inköp där precis..ATMOSPHERE var semesterstängt :(..tyvärr..var en hel del butiker som var det....Fann iallafall en hel del mysiga butiker ändå...

Som den här .. Grönbergs Interiör ..En butik med massor av sånt där som jag gillar..Jag placerade karln utanför i en stol..och sen "dammsög" jag butiken noga.. Mycket fint och många nya ideér fick jag där..trevlig butiksägare och fint namn hade hon oxå.. Blogg hade hon med....Grönberg interiörer

..Min kamera strejkade lite när jag tog bilderna där inne..och sen visade det sej att det hade kommit något klet på linsen :)..så kan det va..Men någorlunda blev väl de här bilderna..man ser åtminstonde vad det är för BUTIK:)..en butik väl värt ett besök.. ** Köpte några vackra bilder samt lite annat..smått & gott..

Sam sagt, vi åt en del och det gjorde vi mycket gott också..här är det ett räkberg på en resturang i Feskekôrka.. De va gött kan jag lova med färska räkor..mums..
**
En del mysiga små cafebesök blev det med..och nu är det alltså dessa cafe´volanger som ska bort..:)..
**
En promenad runt kanalen och lilla banan på elljusspåret ..VARJE DAG ...vi började igår..Selma åker med på köpet..antingen hon vill eller ej..
**
Nu ska jag styka lite kläder för morgondagen ..bäst att förbereda sej lite ..och så kan jag lika gärna stryka min nysydda skapelse..eller det blev faktiskt flera stycken..riktigt nöjd blev jag med min nya "****gömma"..VAD jag det ska jag berätta snart..ska ha dessa till försäljning på höstmarknaden i september..
♥...Pia

7 kommentarer:

Sara sa...

Blir spännande att se det...

Birgitta sa...

Hej! Ser att du haft trevliga dagar i Göteborg. Och nu börjar vardagen för dej, men du har ju haft hela sex veckor ledigt. Du kommer snart in i det livet igen. Ska bli roligt att se vad du pysslat med.
Ha det!
Kram Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är allt lite vemodigt när semestern är slut, och svårt och sova. Jag har en vecka kvar. Fina affärer du hittade i Göteborg, och det räk-berget såg allt väldigt gott ut. Ha nu en bra kväll
Kramar till dig
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Mysigt!

Hoppas du kommer upp ur sängen så tidigt imorgon.... Min första arbetsvecka måste jag vakna klockan 5 två morgnar och hjälp så trögt det var....

hemma hos lilla mej sa...

Det känns lite jobbigt att börja jobba efter semester.Verkar som du hade det gott hemma i Götet!!!!!!(kommer ju därifrån).Visst är det härligt hos PIA på Grönbergs.Ja där ska man som du skriver dammsuga hela butiken.Jag bara älskar den butiken.Vilken gött räkberg du visar.Va gött ha det bäst krramizar ~~~~RITA~~~~.

Pillargontanten sa...

Underbara dagar i Göteborg, ser jag :O) Cafévolang, det var ett gulligt ord <3
Selma är väl som alla andra jyckar, glad att få hjälpa matte att bli av med dem, volangerna alltså :O)
Ha det gött, och lycka till med första arbetsdagen....

Fröken Fräken sa...

Med en sådan härlig resa så är det inte undra på att man inte hinner blogga. Håller med; hotellfrukostar är inte fel, så tur att man ska ut och resa lite i jobbet så man får bo på hotell.
Hoppas att du överlevde första dagen :-)