måndag 10 augusti 2009

Mjukstart eller kraschlandning..

....Då har man gjort första arbetsdagen efter DEN långa semestern.....Mjukstart kanske var att ta i ..gå upp klockan 5.25 ..FÖRE tuppen t.o.m... Kraschlandning...nää , snarare rivstart:)..Fast när jag väl kom till jobbet var det luuuuuuuugnt.....Inga stora saker på gång..mest att man får rutiner på allt igen..eller hur Agneta..visst gick frukosten i ultra??..Sen att vi "glömt " att du fyllde år i lördags..Ska INTE glömma det nästa år och nästa år..8 /8..Nu fick du födelsedagskaka med grädde till, ändå :)..OCH NU kom vi osökt in på detta goooa igen.. ..Som ÄPPELPAJ MED VANILJVISP..och se på DEN Äppelpajen då!!..VAR tvungen att föreviga den här pajen..På ett av alla dessa mysiga cafeér som vi hann "provsmaka" i Göteborg....när vi stod inne i cafeét för att beställa..såg jag några goa pajer..visserligen var det stora formar med portioner för många..MEN att det skulle vara ett såå stort LASS till en PERSON!! nä, det kunde jag inte drömma om..DET stora faten med DET stora äppelpajlasset....Inte skulle nån tro mej så..fram med kameran....Som tur var så, beställde äkta hälften min, "bara" en kanelbulle..så han fick smaka lite...;) Ja, det har allt blivit en liten cafévolang, som NU ska bort..därför drar jag nu Selma med mej runt på långa promenader..stackars hund ..och som det regnar nu förtiden, så kan jag säga att inte vill hon med ut..hihi... Ha de gôtt och i môrn kommer nya tider..med nya ideér..bl.a mina ****gömmor.. ♥...Pia

4 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!
Ja det var tidig morgon,,, min kropp tycker väldigt mycket om sängen vid den tiden!!
Såg att du varit i Götet hos Pia,,, vi brukar träffas på mässorna,, fin butik!
Och du är väl för skön cafevolang!!! Är det det jag fått,,, slutat röka,,,har alltid ätit vad jag vill,, men nu märks det,,äter alltid!

Ha en skön vecka!
E-K/noll54

Annika sa...

Ja pajen var enorm den...:) o cafevolanger finns nog både här o där... sitter o har det tråkigt på jobbet... lungt o stilla o klockan står där den står... tur att man kan tjuvblogga lite.... Kram Annika

Pillargontanten sa...

Gtt att det funkade med jobb, trots att det tydligen gått i ultrarapid... Barna sprang i från er då *Moahaha*
Den pajbiten, med den klicken vaniljvisp, skulle jag också vilja ha :O) YUMMY!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh vad gott det ser ut. Men här har också blivit volang. Till midsommar tyckte jag volang-läget var under kontroll, men inte nu. Du kan vara glad som har en gullig kompis med på dina turer. Jag får rycka med gubben hihi.. Ha det gott nu Pia
Kramar AnnaMaria