fredag 31 juli 2009

..Fem veckor...

..semester har jag haft nu..EN vecka kvar..Under min första vecka var det såå varmt och solen sken .. orkade inte göra så värst mycket..därför satt jag i skuggan och pysslade ..läste..och bara slappade..som man SKA göra på semestern.. Jo då, ett & annat bad blev det oxå..passade barnbarn ....loppisturer och ..lite till..sen kom regnet..och regnade och regnar det gör det än...meeeeeeeeeeen .. ..som tur är ..man kan PYSSLA..och idag..har jag gjort lite mer TAGS i lera..hur kul som helst..liiiite pillgöra..jovisst..men det går an.. Jag knådade till några stycken som nu ligger på tork..SAFT..SOCKER...m.m & LAVENDEL..MINNEN ...ROSES..m.m... ska hänga de sist nämnda, på olika små böcker dekorerade /målade osv.. tänkt att jag ska sälja på höstmarknaden 5-6 sep.... Saftskylten som syns på bilden ..är naturligtvis inte torr än..kunde inte vänta:)..som vanligt ska man se resultatet med en gång.. Ja, nu får det bli en kaffetår på altanen med ALLA fönster OCH dörrar stängda..för skyfallet som kom nu..inte vill man sitta ute då:).. Ha de gôtt & trevlig helg..
♥...Pia
..Ps...en av ALLA mina gooa grannar kom med ett loppisfynd till mej idag..hihi..tänk..nu behöver man inte gå på loppis själv..NU KOMMER LOPPISFYNDEN till mej..ds...

12 kommentarer:

Annika sa...

Ojoj vad du skriver.... hann ju bara lukta på blåbärskakan i föörbifarten..... Stintan gjorde blåbärsrulltårtor igår o vi frossade.... men en hamnade i frysen...:) tagsen blir så fina.... funderar på vad jag vill ha för text.... ska beställa.... här regnar det o blåser orkan så fönstren målar vi inomhus.... just nu fladdrar en presenning glatt på verandan... skitsnyggt!!!! bara degar idag.... var tungt att börja jobba... lyllo du som har en vecka kvar... kanske tar vi oss en tur.... S vill ju träffa Alex.... Kram Annika

Birgitta sa...

Hej
Vilken tur att du kan pyssla när det regnar och det gör det varenda dag nu. Vilken lång semester du har.
Ha en skönt helg och njut av livet.
Birgitta

LantlivsAnette sa...

Halloj vännen !!
Åhhh, vad du pysslar och bakar och donar !! Så härligt med kreativitet, du vet, min har varit borta nu ett tag..men börjar så sakta komma åter, jag har målat idag, det stora skåpet, visar sen..
Så du har redan haft semester, himmel vad tiden går fort...
Så ni har regn, vi har solsken varje dag, det är sååå torrt i landen och gräsmattan är brun..
Men vi njuter av solen..
ooppss inte illa då loppis fynden kommer så där från grannen, visa oss sen..
Kraam Anette

Pillargontanten sa...

Var är det sån där hantverksmässa, eller vad du skrev, kanske man kunde sälja pärllampor eller blompinnar :O) Skoja bara...
Dom är fina dina tags :O)

Kamomilla sa...

Jag känner igen det där med att man inte hinner låta färgen torka... :D

Home No.1 sa...

Hej Pia!

Ska nog ta och prova lite tags nån dag verkar skoj...
Trevlig helg!

Kram Annica.

Home No.1 sa...

hej igen,
Men jag tänkte på en sak, har du provat att göra i trolldeg?

Kram!

Hannis sa...

Låter som en skön semester!
Haha,känner igen mig i att inte vänta på det färdiga resultat...
Händer allt för ofta hos mig=))

Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det höstmarknad i sept. det låter kul. Det får du skriva mer om när det närmar sig. Jag tycker du gör så söta små skyltar.
Kramar AnnaMaria

Viola sa...

Så är man hemma igen då...nu har jag tömt loppisarna i Värmaland och Dalarn..:) hemmet mitt är knökfullt ...en härlig resa jag gjort och skulle snart vilja göra om den..ha en skön ehgl, här går man oxå en på sista veckan med ledighet, kramar

Patricia sa...

Kul med pyssel och det har ju varit sånt väder så man haft många stunder att pyssla...på gott och ont.. =)

Jag har oxå bara en vecka kvar av min semester...lite smått panik men bara att gilla läget och hanka sig tillbaks till jobbet och vardagen igen.. =)

Kram Patricia

Annika sa...

Kanske passar det i slutet av veckan.. vi hör av oss.... tors eller fre....??? vad tror du... Kram Annika