måndag 27 april 2009

Häftigt vårtecken....

..tycker jag passar att visa idag ...liiite vitsigt så där:)...Jag har INTE funnit häftpistolen ..än..MEN än en gång får jag väl säga vilken genomslagskraft det här med bloggandet har...haha.. ...För en av kommentarerna jag fick i förra inlägget var...ATT DET FANNS ju en häftpistol på jobbet!!..hade jag inte en aning om.. Fast det hade jag egentligen ..men jag hade visst glömt det....Så nu har jag lånat med den hem..och visade den för karl´n i huset..vet ni vad han säger då???..Varför tar du inte den häftpistolen som ligger i garaget då?....ha...ja, vad säger man !!.. OCH det var inte den jag letade efter....hm.. ....Måndagens vårtecken måste väl ändå vara nåt som får en att riktigt läääängta efter ....
..det HÄR..
*
En liten, häftig vårhälsning denna måndag i slutet av april...
*

18 kommentarer:

Marianne sa...

Hej igen!
Ja, visst är det gotmed rabarberpaj. har faktiskt inte kollat mina rabarber än. De är så vina när de börjar sticka upp med sina röda knölar. Måste gå ut ock kolla tror jag. nej förresten då ser jag bara en massa ogräs som borde rensas. Sitter kvar här tills det är läggdags.

hemma hos lilla mej sa...

Va gott med rabarberspaj och vanijsås mums.......va gott.Tur det löste sig med häftpistolen.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Viveka på Humlebacken sa...

Mmmmm rabarberpaj:P

Patricia sa...

Ja jösses det blev ju riktigt roligt det här med häftpistolen... =)

Hoppas stolarna blir fina.

Kram Patricia

Birgitta sa...

Rabarberpaj med vaniljsås är ju vårens läckerhet. Det dröjer tills den kommer här.
Vilken tur att du fick lite häftpistoler att välja på.
Nu är väl stolarna färdiga och jag kan tänka att de blev fina.
Natti natti
Birgitta

Cattis sa...

rabarber har enorm växtkraft.
och så gott sen :-)

Mejrams! sa...

Ja, det är verkligen något att se fram emot, årets första rabarberpaj. Jag brukar göra en med gräddfil och den blir så jättegod, fast man inte kan tro det. Ha en skön dag!/Merja

Sara sa...

Ha ha, ännu mer typiskt! :)
Kram

Pillargontanten sa...

Rabarber, ja och de smakar godast på våren, när de är så där väldigt spröda :O)
Hoppas stolarna blev som du ville, och gubbar, de kan ha många överraskningar de :O)

Kamomilla sa...

Lite lurigt med detta häftpistolsletande... *ler* Men så bra att det löste sig!!

Birgitta sa...

Hej
Det kändes riktigt skönt med lite medlidande. Det bara försvinner en massa tid för mej.
Jag ska ha en utställning i Torsby på Finnkulturcentrum med vernissage den 12 maj kl. 18-19.
Och så är det vernissage på en mattutställning den 1 maj kl. 12 i Borgviks gamla byggnadsvård. Jag ska dit och titta.
Ha det så bra med häftpistolen.
Kram Birgitta

♥ Fyra årstider sa...

Tack för dina rara ord. Vad långt era rabarber har kommit.
Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken lycka när rababerknoppar tittar opp....

Så snygga stolarna blev i vitt med svart tyg, ja en häftpistiol är bra att ha, jag har en jag mé: )

Ha en bra Valborgsvecka och Selma får väl ha hörselskydd på sig antar jag för alla dumma smällare! Mari.

Mitt Egnahem sa...

Snygga stolar! Trevlig Valborg, och grabbarna tyckte som jag, tuppen får heta Ernst- tack för tipset! MVH Mitt Egnahem

Birgitta sa...

Hej Pia!
Vill bara tala om, att du har något at hämta hos mej.
Kram Birgitta

här är gudagott att vara sa...

Rabarberpaj är inte dumt det inte.
Tänk att det har gått så fort, maj månad redan nu.
Det är bara att njuta och beundra allt som händer i naturen och trädgården.
Haregott!

Sofia sa...

Hej!

Jag lämnade tillbaka min däckstol från Jula därför att jag ångrade mig och insåg att jag det blev bättre med ett annat alternativ. Det var alltså inget fel på den.

Anonym sa...

lart mycket