torsdag 23 oktober 2008

Vad vore livet utan....

ett gosedjur...förmodligen väldigt tomt...Mitt lilla gosedjur är den där lilla vita... lurviga ...söta...snälla ..gooa...tillgivna... OCH envisa Selma :)...Jag har haft henne i 5,5 år och inte en dag har jag ångrat att jag köpte henne...trots att hon ibland är såå envis..eller stônig som vi säger i värmland:)..Nästa vecka så är det dax för trimning igen ..som kanske syns så är hon lite väl lurvig nu..luggen liksom ramlar ner vid ögonen..men det är bara att skaka på sej så hamnar den lite på sniskan och så ser hon en liten stund till:).....Här ligger hon i sin korg ..i köket..nära allt..maten... spisen... matte..på "sitt" fuskpälsskinn vitt så klart..vad annars.... Ha en skön dag..kallt är det men solen dyker snart upp ser jag .. Selma hälsar...att det var riktigt härligt ute...hon rullade runt på den frostiga gräsmattan en lång stund och njöööt så som bara en ..hund kan göra...
♥..PIA

18 kommentarer:

Eddan sa...

Vad söt Selma är. Jag är också sugen på en westie. Tyvärr är vi borta för länge på dagarna för att kunna ha hund för tillfället men hoppas att det blir bättre i framtiden. Vi får "nöja oss" med våra fyra missar så länge och det är verkligen inte dumt det heller.
Hoppas du och Selma får en solig dag!
MVH Anette

Jenny Oak Fae sa...

Hon är ju bara så SÖT, gillar verkligen den hundrasen..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Annika sa...

Öhhhh hemmE idag eller ä du ovanligt môrapigg????..:) Dä ä jä.... la mä ve halv 8 o oppe redan kl halv 11..... ska te store stan o kolle litte.... garn.... hö annars.... o litte mat.... hôppes du snart får tebaka lôsta..... har litte dåligt mä dänn jä og sö du får inga tå mäg..... ha dä... Kram Annika

LantlivsAnette sa...

Jaaa du Pia vad vore livet utan vår gossiga, vita, tjuriga hundar...Himmel så söt hon är Selma där hon ligger..Nisse har flytt upp på övervåningen, han tycker inte alls om då vi renoverar och slipar golv, det låter ju så illa..och ingenting är som det brukar..möblerna är inte där dom ska vara...
stackarn..
Hälsa lilla Selma så gott från oss...och rufsa henne lite i den där fina luggen från mig...
Kram Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så goo hon är den lilla lurvbollen!
Kram
Marie

spetsar och änglar sa...

Så fin hon är!!!!

Kram
Heléne

Marianne sa...

Jag har ju ingen hund men dock en katt. Hade hund i mitt barndomshem men jag är nog lite för lat. Har ju Lakrits, vår ögonsten, som styr hela familjen trots sin ringa ålder , 7 månader. Brukar tänka ibland, tänk att man har ett livs levande gosedjur med ett hjärta som pickar och slår. Oj, vilken glädje.....

Marie sa...

Hejsan, nu äntligen har jag internet igen så jag kan blogga och surfa runt på alla bloggar jag har "favoritat" Ser att jag har missat många inlägg hos dig så det kommer att ta ett tag innan jag har läst igenom alla :) Hoppas du har det bra i höstmörkret, här försöker vi att få ordning bland alla flyttkartonger, att det ska ta sån tid.

Har övertalat min mor med väninna att vi måste besöka Brunnskogs julmarknad, så då syns vi väl där eller hur? Vilket fint kort du har på Selma hon ser verkligen ut som ett gossedjur. Ha det gött - igelkött kram Marie

Anonym sa...

Hei, for en søøt liten hund - skjønner godt at den får godt stell. Også må jeg si tusen takk for hyggelige ord på min blogg. Du spurte hvordan jeg lager bildene - bruker foto i bildene. Dvs. legger et lag med lakklim og limer motivet med bildet ned på lerrettet. Så lar jeg det tørke. Så vasker jeg bort papiret med vann - i flere omganger. Da sitter kun trykket igjen på lerrettet. veldig fin effekt. Om det var litt krunglete forklart så hør fra deg :)
Ha en fortsatt fin kveld!ønsker Solveig :)

Granne med Selma sa...

Periodvis har vi också haft tanken att skaffat hund, men det har stannat där - som en tanke. kanske om några år...

saknar också pysselenergi. Måste se till att RÖJA här hemma först. Nästa vecka är jag ledig och då ska det fejas. De löver ja!
Kram Sussie

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!

Måste bara kika in och säga hej innan jag sticker på bloggträff i morron..vi skall träffas 11 tjejer i Skåne och på lördag blir det en heldag i Danmark..åh vad det skall bli kul!

Det skulle varit så kul om du var med..hoppas jag får chans att träffa dig en annan gång i stället.

Kraaam och kraaaam även till goa Selma!!!
Mia

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Jahapp, då var det Fredag, och mumsigt fika idag..Fredag är den bästa dagen på veckan !!
Ska du pyssla i helgen, och göra fint julpyssel ?
Här hemma råder det kaos, men det blir nog bra tillslut..kika in hos mig sen så får du se...
Jag kan inte tänka på att börja med nåt julpyssel eller så, för nu måste jag börja måla väggarna, igår så torkade jag alla väggar och lister, ujj vad slipdamm det var överallt..men det blir nog bra..Nu tar jag mig en morron kopp kaffe...och slappnar av lite..
Kram Anette
P.s igår la jag in lite nytt i webbutiken, kolla sen, det har kommit massor av nytt så jag lägger in eftersom...

Mitt Egnahem sa...

HEJ! På din beskrivning låter det nästan som en tax... Vad fin kransen blev som du gjorde när det "skvätte te". Ska bli kul att se vad ni får till, till julmarknaden! Men inspirationen måste få komma och gå. Ha det Gôtt!
MVH Mitt Egnahem

Vero sa...

Men så söt.

Önskar dig en trevlig helg!

Lallis - liv och leverne sa...

Så söt hon är:)
Kram Lallis

Kamomilla sa...

Gulle! Nog märker man på vår svante också att han är en westie....Envis som synden och pärtig i humöret. men så go så go!

Tvert-om-tanten sa...

Hei Pia.
Så fin bloggen sin har blitt siden jeg var inne her sist! Hvordan får du det til..? Syns de bloggtypene som man kan velge mellom er så kjedelige, skjønner ikke hvordan du får gjort den personlig? Egentlig er jeg vel alt for dum for data...

Nei, hva var vel livet uten kjæledyrene våre!
God helg!

Klem

Husbilsresan sa...

Så himla go´hon är =)) Om jag skulle köpa hund är det en Selma-hund jag skulle vilja ha....dom är sååååå söööööta!!!!!!
Förstår att hon trivs där i korgen i köket för den ser så mysig ut.
Ha en trevlig helg!
Kram/Gunn