fredag 24 oktober 2008

En liten gris plus en annan liten gris......

..som "bara"kan bli glada julgrisar!!!!.....Jag jobbade till sent idag..två små kottar (barn alltså:) en 1,5 åring och en 3 åring och så jag..vi lekte med tågbanan..tills minstingen började möblerade om allt...då blev det nästa grej..musik & dans....och tvära kast...byte igen..tills mamma kom och hämtade de små...jag släckte alla lampor och låste....som alltid när man är sist på arbetsplatsen och det är mörkt ute..så kommer lite av den där mörkerrädslan fram..fast bara en liten stund ..som tur är..snabbt ut och hem..så ja ..nu är det lugnt ..helg..go mat..tända ljus..och bara mys.....I morgon åker jag till Karlstad och Kort & Scrapbookingmässan där..Förra året var jag oxå på mässan..köpte bl.a vackra julpapper..en massa dekorationer ..band..smått & gott till julkorten..pysslet m.m....
....Och så denna julgrisstämpel som jag bara tyckte var för söt:)........tog en bild av en färdig monterad gris på mässan..för att ha lite att gå på när jag själv skulle måla en likadan:)... smart va...hehehe...

..Mina grisar ..blev som den här..och den monterade jag på alla möjliga vackra julpapper som sen blev till julkort.... ...Får se vad det kan bli i morgon för köp...kanske en ängelstämpel..eller....ja vi får se...... trevlig helg..alla glada...:).........

♥ ...PIA

14 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilka söta ena:)
Ha en fin helg.
Kram Lallis

Granne med Selma sa...

Ser fram emot inlägg inspirerade av mässan! Röjer i garderoben och hittar en massa gamla scragrejer. Blir lite sugen igen...
Kram Sussie

Marianne sa...

Tänkte just fråga dig om du ska till Karlstad. Jag ska också dit. Hoppas vi ses! Jag är på jakt efter material till julkortstillverkning(men jag vet inte om det infinner sig någon lust att göra julkort)

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin gris du har gjort...nu får du nog en massa fina nya ideer på den där mässan, ojj vad roligt !
Jag kan ju bara tänka mig vilka fina saker det finns där, stämplar vackra papper och annat, jag skulle bli tokig tror jag, det är därför jag inte har börjat med scrapbooking...
Nu ska jag ta mig en kaffe och sen till målarhinken !!
Kram Anette

Gårdsromantik sa...

Så charmiga de var!
Tänk att få vara på den mässan - måste vara svårt att välja bland allt vackert.

Kram Maud

Marie sa...

Jodå jag har att besökt mässan idag. Det kan man ju inte missa. Inhandlade lite av varje men mest blev det nya fina julpapper och givetvis en några hänglar :) Nu ska här monteras och stämplas. Ha det bra kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Dä va goa griser dä...hôppas ho har en trevlig hälg!!
kraaam

Veronica sa...

Din gris är finast =O)

Kram Veronica

Kamomilla sa...

nöff nöff så söta grisar!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka ljuvilga grisar, jag älskar grisar, av alla de slag!!! Och goSelma då, så söt hon är, förstår hon är den bästa vännen man kan ha... Mari.

MiaMaria sa...

Hej!

Vi är ju många i blogglandet så det är inte så lätt att placera eller komma ihåg alla....kul att få träffa dig Pia!

Ha´en bra måndag!
MiaMaria

hemtrevnad marie sa...

Halloj du!
Ja, se inte har en så månge mer kvadrat här heller, haha!....dä ä ju därför jag måste möblere om för å ha kalas!
Nä, en herrgård hade vôrt dä ultimata, men se när en inga penningar har te sônt ,får en rätta mun ätter massäcken,haha!
Ha det gôrgôtt!
kram

Elzie sa...

Det var en rund och go en. Och lyckad blev den också.
Hoppas du har en bra dag.
kram Elzie

Annika sa...

Tjena mittbena..... skulle det va nåt de som är med i Allers julmagasin.... de vita med spetskant..... stickar hellre spetsen än virkar...:) Kram Annika