tisdag 28 oktober 2008

Min debut som "tvålmakerska"...

..och kan lova att blir det ingen mer tvål..på länge:).....för såå enkelt som det beskrivs ..!! Är det då inte ...Härmed lovar jag ..dyrt & heligt...ATT inte pröva allt som jag läser om i pysselväg:) Den här gången var det alltså..HANDGJORD TVÅL som var pysslet.

Köpte Vakre Hjem och Interiörerför ett tag sedan ..nr..5...där var en utförlig beskrivning på lavendeltvål... Perfekt ...tänkte jag..som har så mycket lavendel i både torkad form och droppar!!

Nu i helgen var jag i Karlstad på Kort & stämpelmässan...blev en del inköpt där..men det kommer i senare inlägg:)..När jag var nöjd på mässan..(läs pengarna började sina:) så gick vi...ANNA & SARA för att ta en fika..Passade på att även besöka Panduro och köpte då tvålmassan och lila tvålfärg!!..NU idag på min "lediga" dag..var det dax att prova på hur man gör egen tvål....

..Läste beskrivningen både en och två gånger innan ..tvålmassan såg inte alls ut som det stod på pandurobeskrivningen heller..fick inte röra i tvålmassan stod det??..Men hur f*****n gör man då??? om man inte fick röra runt..gjorde det ändå!... skyll mej själv då:)
Tvålmassan såg ut som blåbärsyoghurt... små blev tvålarna..hade naturligtvis inte köpt nån form..trodde att jag skulle finna nåt i plastväg i skåpen som skulle passa..icke..blev nåt pappersaktigt som fick vara formen..smååå blev de..men LILA... jaaja, ..de såg "nästan"ut som på bilden i tidningen:) iallafall...
Här är min lilla lila lavendeltvål inslaget i ett urgammalt papper från en bibel!! Blev lite fin ändå..men tre tvålar blev det och mer än häften av tvålmassan är kvar..ÄR det NÅN som vill prova..jag har lite över:)...Nu blir det annat pyssel..som jag vet att jag klarar av..nämligen JULKORT...ha de gôtt allesammans .....
♥...PIA
( Kan tilläggas att...DET doftar lavendel i heeela huset..och i tidningen Vakre Hjem stod det att läsa om tvålen..Lavendeltvål för stressade själar..ja då är minsann min själ avstressad för ett tag framöver....:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka fina tvålar!!! Tvål som är så roligt att göra!!! Måste göra det igen snart, tack för påminnelsen om roligt pyssel!!!

Sarah sa...

Tack! Då vet jag vilket pyssel jag ska akta mig för... :) ...men dina tvålar skulle jag gärna löddra händerna med! Kan tänka mig att det doftar ljuvligt!