söndag 12 oktober 2008

Se upp för dårarna!!

..det är just precis vad söndagsfilmen heter... sitter och väntar att pausen ska ta slut...
....har annars inte gjort så mycket idag..mest latat mej.. jovars en tur till skogen blev det..plockade mossa till några..mossbollar...m.m... skulle ta en bild på skapelserna..JUST då tog batteriet slut..och jag med......men nåt annat som jag gjorde istället..var att mixtra med bilderna..som jag iof brukar göra ganska ofta numera:)..här ovan är"orginalet" ...

...och här har jag dimmat och ja, jag kommer inte ihåg vad allt heter..men rätt kul är det att fixa till bilderna. Nån som gör det ofta och mycket bra dessutom är Jema Rose...har ni inte sett hennes bilder så ta en kik in till henne..här... Snart är det sovdax och ..slut på helgen..men mina vänner ..snart är det helg igen..för jösses flickor ..vad veckorna går fort..snart JUUUUL..:)..bara ..74 dagar kvar!!!!

♥..PIA

.....nu är filmen slut och jag skulle stänga av datorn..testar "bara" en sista bild...

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vad ROLIGT att du också testat att mixtra med bilder...SNYGGT!

: )

Tack för att du tipsar om min blogg också!

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Bilden du frågade efter:

På picnik.com gjorde jag den först Black & White, sedan valde jag Film Grain - Light.

: )

Viola sa...

Hejsan, visst är det kul att testa de olika finesserna, brukar oxå "leka" emellanått med fotoprogrammet som jag har till butiken, den understa blev nog finast, ha en bra måndag, kram VIOLA

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Åhh vad du kan fixa med bilder..jättefint !!
Jag längtar så till julen och allt pysslande...förberedelsen inför advent det tycker jag om...
Ha det gott
Kram Anette

Vit Spets sa...

Det är superfint när Ni mixtrar med bilderna... är det som Jenny (jema rose) skriver picnik.com Du använder???
Ha det bra
//Siv

Kallholmen sa...

Hej
Jag kan inte fixa bilder helt oduglig på det tyvärr.
Du det är nog pojkar man inte kan inspirera till vitt eller vad tror du?
Ha en mysig vecka vi hörs
Kram Malin

Lavendel & Romantik sa...

Himmel vad du är duktig,Jema Rose är ju också¨väldigt duktig på det....Hoppas du får en bra vecka Kram/Majsan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så annorlunda det kan bli med en och samma bild! Fantastiskt! Jag förstår att du tycker det är kul... det ser ut att vara roligt!
Kram
Marie

Kamomilla sa...

Vad roligt att kunna göra så! Min son studerar fotokonst och jag hoppas han snart ska kunna lära migen massa härliga knep!

Viveka i Bläckhornet sa...

Oj det där vet jag inte om jag skulle klara. Har fullt upp med att få in inläggen...:)
Fint blev det i allafall.

Kram Viveka

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Åhh vad glad jag blir då du säger att Selma mår bättre,vad är det för en olja du sätter på maten ?kanske man kan ge Nisse det också,även fsat han mår bra så kan det ju inte skada med lite olja...
Tur att han inte har klåda..det var jag livrädd för att han skulle få då jag skaffade honom,jag var ju medveten om Westisarnas sjukdomar...
Jag skrattade lite här då du berättade vilka kläder du köpt, jag är precis så,alltid svart...men en aning grått kan också gå..hii..hhii..
Jag har köpt mig en ny varm vinterjacka, en lite längre som är bra på alla promenader..färg? Jaa du, svart..fniss...
Ha det så bra Kram Anette
P.s Nisse hälsar han också, just nu ligger han på min kudde den lilla grisen...;)

Lavendel & Romantik sa...

Du är ju så snäll du!!!Hoppas du har det bra kram på dig/Majsan

Inspiration i vitt sa...

Hej Pia,
ja det är inte lätt att hålla reda på alla bloggare.
Kul att du tyckte om mina kort hos Noll 54 den butiken är så mysig och Eva Karin har så fina saker där,
det är alltid något som slinker med hem där i från.
Förstår att du pysslar för fullt nu när julen närmar sig,
du är så kreativ och gör så fina saker.
Själv ska jag vara med på julmarknad flera helger i december.

Kram/Ingela.