tisdag 21 oktober 2008

Puts väck....

..är min s.k. kreativitet:)..Den lyser med sin frånvaro...Har nu suttit still på rumpan och väntat och väntat..men se den är som bortblåst min pysselgen..Suttit still jo, det har jag..men kunde inte låta bli datorn ..Så istället för att ta en långpromenad och samtidigt njuta av höstsolen som tittar fram ibland regnskurarna ..vad gör jag , om inte förflyttar rumpan till nästa stolställe!! och börjar leta vackra vintagebilder ..julbilder osv..som om jag inte har några bilder förut i min dator:).. Här är det ett par bilder som jag "fann" tack vare Jema Rose....Jag mixtrade lite med bilderna när jag nu ändå satt här:) och sedan är det "bara" att skriva ut bilderna och.......

...vänta på att ......

...min skaparlust återkommer..ska ju vara med på den där JULMARKNADEN om några veckor..och där ska jag ha med...kort....askar....hjärtan...och en hel del smått & gott är det tänkt ... Jag står dock inte för hela "alltet" själv som tur är känner jag nu..:) utan har några små trevliga kompanjoner med mej ..Anna & Sara ....jag har nog nämnt dessa pysselmakare förrut:)...har jag en känlsa av eller hur....haha...

Ja, tisdagar är min "lediga" dag..den ska helst fyllas med lite roliga saker..och måste saker..kvoten för måste fyllde jag snabbt....ett röntgenbesök på sjukhuset och fylla på matförrådet här hemma, som ekade ganska tomt i morse..nu väntar jag alltså på de roliga sakerna..datorn ..javisst ..är en av dom och pysslet..men ....Den som väntar på något gott, den väntar visst aldrig för länge.....heter det:)... får väl se.....tjingeling...

♥ ...PIA

10 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

TACK för att du nämner MIG..!

: )

Här hittar du vad God Jul heter på olika språk:

http://www.santas.net/howmerrychristmasissaid.htm

KRAM, Jenny(din mentor...)

<3

Jenny Oak Fae sa...

Här hittar du gratis typsnitt med Jultema:

http://www.dafont.com/theme.php?cat=804

Lallis - liv och leverne sa...

Det är ju så ibland.
Inspirationen minskar till noll och man fattar ingenting. Det bästaste är att den kommer tillbaka. Stor kram från mig till dig.
/Lallis

LantlivsAnette sa...

Hallo där..
Joo, visst hade vi det trevligt igår,Siv dricker inte kaffe så hon fick te och äppelkaka, men jag drack nog en hel del kaffe..
Sen åkte vi till vår lilla loppis/antikaffär, vad jag hittade där det visar jag i morron !
Vi avslutade med ett besök i vår butik...
Så din skaparlust är borta idag, jag tycker du har pysslat och skapat himla mycket den senaste tiden...annat är det med mig...jag måste komma igång med julpysslandet snart...
Men vet du Pia, dottern ringde nyss och sa - Pappa har börjat riva golvet i vardagsrummet !!! Jiiippiieee..han har varit trög, jag har faktiskt fått tjata lite ;)
Så då måste jag ju köpa vitfärg till väggarna också..ujjj alla mina pengar går till färg nuförtiden,men, men det blir ju fint..hoppas jag..
Kram Anette

Lavendel & Romantik sa...

Hej Pia!!!! Det där med lust går ju upp och ner.Men du hittar nog din lust på ett kick tror jag pysselfia där..Suttit och tittat på dina inlägg en lång stund...Du gör så mycket fint....Kram på dig/Majsan

Vit Spets sa...

Hej där!
Nu har jag shoppat med Anette :) både från loppis & från hennes butik...mycket fint blev det!

Skulle oxå vilja hitta lite bilder, vackra vintage med jul/vinter tema... kanske jag oxå skulle ta en dag då jag sitter ned på rumpan & letar...

Kul med julmarknad :)
Ha det bra
//Siv

Marianne sa...

Jaså, du tjuvläser andras post:)
Tack för omtanken.
Idag fick jag tillbaka lite pyssellust. Var på ett besök hos
Ljuva Änglar i Karlstad. Köpte givetvis lite nytt. Bl.a. en liten resväska i papp att dekorera.

Geta sa...

Javisst vet du...jag vann några kakformar hos sara med flera. Nån gång ska väl jag också ha tur!!
Jag tror säkert att din pysselgen inte har tagit sej alltför långt bort, utan dyker upp snart igen.
Dagen idag var inte riktigt lika intensiv som igår, men när jag gick hem hade jag världens huvudvärk. Det är inte ofta men det händer. En alvedon och en halvtimme på sängen gjorde susen så nu är jag pigg igen.
See you tomorrow!

hemtrevnad marie sa...

Men jesses männska..ja töcker du pyssler hele tia, du får väl lov å ta rast nôn gång, hihi!!
Fint blir det sô dä förslôr ôgg, allt ho gör!!
Skulle gärna vella gå på den julmarknan, vart å när hôller dän hus??
Kram på sig däråppe!!

hemtrevnad marie sa...

Nä inte ä ja nôn värmlänning inte, män inte sô lågt ifrô!
En har väl sisådär två, tre mil te Värmland.....å Gammelvala... där har en inte vôrt sen en va onge....har tjôtat på Guben i månge år om å få fare ditåt!!
En får sätte in operation övertalning i full styrka nu då!!!
Ha det!!
Kram