söndag 19 oktober 2008

Meandi.....

..party har jag varit på idag...vet ni inte vad det är så kika HÄR......ja, det är alltså ett klädparty..mest barnkläder, men lite finns oxå till vuxna.....Det var Anna..... som bjöd ett in ett gäng för att beskåda dessa fina barnkläder..Självklart så bjöd hon även på fika..kaffe mâ dopp... Och vilket dopp sen..ljuvlig kaka..måste få receptet..bums ..choklad..med krokant..nånting..störtgooo:)..Det var en del små barn med..åtta stycken i blandade storlekar:) och vuxna ,oxå i blandande storlekar..(åldrar alltså :) tror vi var tio stycken..mycket prat & skratt..en trevlig eftermiddag med andra ord...
..Min "kreativitet"eller vad man ska kalla det..:)..har varit på villovägar ett tag..men så nu idag.. tror jag den har kommit tillbaka..fick en kick hos ANNA ..när hon visade vad hon gjort av en liten enkel vit lampskärm..ni vet sånna som säljs för nån tia på Ikea..Ni ser min här på bilden, som jag var bara tvungen att testa att göra när jag kom hem!! Spets limmat på över och underkanten av skärmen..ENKELT & VACKERT! Ganska nöjd med resultatet..och när jag inte vill ha det så mer..ja, då drar jag bara av spetsen..
..Det var en liten utlottning på partyt oxå:).. ..Anna hade gjort vinsterna själv ..såklart:)..Ett scrappat kort med PIPPI motiv..ett ståltrådshjärta till blommorna och .....denna lilla ljuvliga "sak"..en julsmällkaramell i linne med ..min favorit ..haha..vintagebild på...med upphängningen gjord i en annan favorit nämligen hampsnöre....VEM tror ni fick välja först??..haha..jo JAG..som valde julen framför allt:)...tack "vännen"..för den söta "smällen"......
..Ett ljus i mörkret..man kan aldrig få för många ljus nu..och ett enkelt pyssel igen, "bara" ett hampsnöre virat runt ljuset med knutar i ändarna...som jag har tänt nu ikväll....
♥.....PIA

13 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jättefina saker, och lampskärmen blev verkligen lyckad!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

C De-sign sa...

Hej
Roligt när man får inspiration och lust att göra något och lampskärmen blev ju jättefin! Ha en bra start på nya veckan! Kram fr C

Noll54/Eva-Karin sa...

Vilket annorlunda bord du fyndat!!! Såga inte av benen på det, det var bara för fint för det!!!!

Ha en bra vecka!!
Eva-Karin/noll54

n o r d i n g å r d e n sa...

Så enkelt men vackert, ljus i zink och snöre.. jag dekorerade med ljus just i en sån form jag med i dag! Vilken fin smällkaramell du vann och bra idé med spetsen på lampskärmen, vips en annan skärm! Tänk, snart två år sen du började blogga, jag minns dig men visst, man minns bloggarna annorlunda innan man började känna människan bakom, el hur? Jag minns ngt du hade en tävling om en krukborste el nåt, tänk va man minns : ) Vi fortsätter ett tag till va?! Ha en bra ny vecka! Mari.

Inspiration i vitt sa...

Hej pia, vilken annorlunda mysigt bakbord du fyndade , vilket kap alltså.
Vilken tur du har som fick välja först utav priserna, karamellen var ju för söt.
Stort GRATTIS till alla dina besökare och jag är imponerad att du ff har sådan energi och skaparlust.
Kram/Ingela.

Sarah sa...

Självklart ska jag berätta mer, när jag vet lite mer... =) Står ju bara utanför porten än så länge, på väg att kliva in *andäktig och pirrig* söker som en blodhund här på nätet... Ojojoj, din kreativa hjärna kommer koka över, så förbered med en hink IS! =) Jag återkommer...kika gärna in på min blogg...kommer skriva mer där så småningom.. det här kommer växa i Sverige - det är jag säker på!

Här får du några länkar som smakprov: (glöm ine ta fram isen" ;-))

http://friedaquilter.blogspot.com/
http://www.lisavollrath.com/cmg/thumbnails.php?album=lastup

Kram, sarah

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Åhh vad mysigt ni verkade ha haft det på det där klädpartyt...och kakan lät ju mumsig..
Vilken fin karamell du fick..ojj..ojj vad det finns duktiga och kreativa tjejer i vårt land..man blir så imponerad.
Jag älskar också hampasnöre, det kan man ha till allt det blir så snyggt, och som du har gjort virat det runt ett ljus, toppensnyggt !
Jag får bloggbesök idag, så det är bäst att man städar lite..hii..hii..
Kram Anette

Annika sa...

Kul med party... shoppade du till småkottarna eller???? gillade kannan i förra... o bordet ska vi inte tala om.... det ska väl stanna i släkten om du tröttnar på det...:) bra med så många funktioner..... tänkte våldgästa dig i fredags men vågade inte..... N var på bio o skulle både köras o hämtas..... tänkte på dig men åkte hem... man trackar inte folk på freda kväll....:) var själv på " Rallybrudar " på lördan o vilken kanonfilm.....:) nu startar jobbet i natt igen så nu vet man vad ska göra de närmsta dagarna.... ha det bra..Kram Annika

Kamomilla sa...

Jättelyckat! Det är ju nog oftast det enkla som är det vackraste.

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Hej!
Mitt första besök här, men jag fastnade direkt :)
Kommer tillbaka o läser ikapp allt jag missat!

Ha det bra!

Jeanette

Viola sa...

Hejsan, spetsar kan förvandla lite tråkiga saker till vackra skapelser, blev så rart, jag har oxå fixat till mina ljus på köksbordet, har med det i senaste inlägget, ha det gott, kramis

Myownhome sa...

Åh vad fina bilder! Och jättemycket tack för tipset om den där sidan där det fanns massor av gamla fina bilder! :D Jag har letat jättemycket efter sådana men haft jättesvårt att hitta fina!!

Jenny Oak Fae sa...

TACK...blir alldeles varm i hjärtat av sådana kommentarer som din..!

: )

Ha det GOTT!!!

Kram, Jenny

<3