lördag 18 oktober 2008

Bakbord /strykbord & hundratusen...och låååångt inlägg...

...jag skulle kanske "fira" idag..får klura på om jag ska ha en utlottning!..Passer just nu...100 000 besökare..Medan jag skriver detta inlägget så går räkneverket..var tvungen (som en liten barnunge:) att avbryta skrivandet på inlägget för att kolla när det passerade..hahaha.....
Tänk, min lilla blogg som jag startade för snart 2 år sedan (vid nyår, men räkneverket startade lite senare:)..har haft sååå många besökare..!!! Helt otroligt..och framför allt roligt.... ..Jag började blogga, dels för att kunna ha alla de bloggar som jag följde just då som länkade på sidan..blev lite enklare att kunna följa alla roliga och kreativa bloggare...sen var jag lite nyfiken på OM jag fixade att göra allt detta som andra gjorde så fint.....ATT det skulle vara SÅ roligt..kunde jag inte drömma om.....kommer fortsätta..länge till..sen att det blir några pausar då & då.. får man räkna med..dygnet har trots allt "bara" 24 timmar:)

Idag tog jag en promenad runt vår lilla stad....och "råkade" hamna på ett loppis ..En arbetskamrat vars dotters skola anordnade ett loppis..trodde inte att jag skulle få något med mej hem..eller...!!!!..Men det första som jag såg när jag klev innanför dörrarna..var ett bord..50 kronor skulle de ha för det....Åhhh ...skulle passa som soffbord hos mej ...Yes...bara såga av lite på benen...sen måla....sen klart...haha.. MEN .. jag gick..och jag hade en barnkärra (med lille ALEX i:)...Det var bara så att det kunde man inte få med sej hem då...eller.......???

..Nää sant..det kan man inte... Men....gjorde en deal med arbetskamraten Lena ..att OM ingen hade köpt bordet när loppiset var slut..kunde hon ringa mej.. Två timmar senare..ringde Lena ..bordet kvar..rea 25:-..vill jag ha det eller? JAAAA...kommer .. in med bordet i bilen ..ej kombi..men det gick..hem med bordet..OCH upptäcker med grannen Lisas hjälp, VAD DET VAR FÖR ETT BORD.... suprise...!!Inte kan jag ha det som soffbord..får tänka om..har några alternativ till ..som tur är..hehehe...Klicka på collaget ..ett annorlunda bord..aldrig sett ett sånt förrut..förmodligen ett riktigt gammalt bord..det har använts som både stykbord..lådan dras ut och vänds uppochner på..och till ett bakbord..då öppnar man de två bordskivorna och fäller upp "pinnar" som stöd på sidorna..samt drar ut och vrider på lådan och vips ...så är det ett bakbord..finns även en uppfällbar skiva bak, som med två klaffar blir en avställningsplats....ett överraskningarnas bord med andra ord!!!

..Mitt andra lilla loppisfynd, blev denna lilla prickiga såskanna. Blott en femma betalade jag...

..nää den var visst inte prickig.. ..

..Skämtar bara..älskar ju att mixtra med bilderna :)..det var en söt liten VIT såskanna... NU avslutar jag dagens inlägg..ska genast gå in till ANNA.. ...... För att se vad som hänt där idag?? Hon chockar, säger hon (jag pratar med henne via messengern:) och gör TVÅ?!! inlägg idag....I morgon bjuder hon på party!!

Ha de såå gôtt alla härliga bloggare .....hoppas ni följer mej ett tag framöver oxå..gärna med en kommentar då & då..för det är något som är sååå roligt att få..nästan som lilla julafton :)..

♥....PIA

16 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Men vicket jädrans fynd!!! Har aldrig stött på ett sånt bord. Grattis till de 100 000! Så kul!!

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis till 100 000 :)
Kram
PS. Bordet ser fint ut, ska bli spännande att se vad du hittar på med det...

Stina sa...

Väldans fina saker du hittat. Kramis gumman:-)

IKT i min vardag sa...

Bloggvärlden är så fantastisk! Grattis till de 100 000 och att ha bloggat i två år! För mig har bloggandet varit en häftig upplevelse sedan jag startade i januari, det ger såååå mycket :)

Vad duktig du är på att mixtra med bilderna! Jag trodde först att den söta kannan var prickig ;)

Kram Linda

ängeln i vitt sa...

Grattis till 100 00 besök. Har jag aldrig blivit avis förut så har jag just blivit det i ditt BORD. Fasiken vilket fint bord alltså. Du vet, jag har skåp, bord och flaskmani :-)

Kram Carina

Sarah sa...

Kära Pia! Klart man tittar in hos dig så ofta man hinner! Du har den sköna blandningen av vackert/gammalt/shabby chic/skaparlust/värme/humor!

Tack för att du bjuder oss på allt ditt vackra!

Grattis till 100000-besöket! (fast jag är inte förvånad ;-))

Önskar dig en fin söndag och vecka! Nu är det hög tid för en småbarnsmamma att krypa ner i sängen (...men pssst...har läst på en massa om "mixed media"... fast det är väl inget nytt för dig? ;-) ...det är i alla fall underbara verk jag har skådat) Googla "mixed media art" OM du inte har spanat in det än...

KRAM, Sarah

LantlivsAnette sa...

Nämen ojjj...vilket underbart bord..och ett fantastiskt fynd också, det var ju i stort sett gratis !
Näää det bordet ska du inte kapa benen på, ha det som ett litet avlastnings bord i köket, ett pynt bord..ojjj vad fint det var..
Och kannan som du köpte var ju jättefin den också, du lurade mig där..jag trodde att den var prickig..;)
Jag fyndade en jättefin stor glasflaska i Fredags, en handblåst sak som är ca 40 cm hög, jag ska visa den sen..
I morgon kommer en bloggare hit från Luleå, Vit spets...ojjj så roligt det ska bli, jag har träffat henne förut men bara i vår butik, nu kommer hon hem till mig !!
Idag har vi kalas för vår Emelie, så jag sk abaka två pajer innan jag börjar jobba..och lilla Nisse måste jag hinna gå ut med också, det är frost här nu på marken..och det gillar han,han ska rulla sig hela tiden..
Ha en skön Söndag
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

klart att du har så många besökare, du har en såååå fin och mysig blogg !!
Tjiiinnggg...

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!
Grattis till alla besökare!!!
Och grattis till världens finaste och mest praktiska bord!!!!
Tänk å ha ett sônt i köke!!!!
Hör å däj om du tröttnar!!
Môssbôllane du gjort var också superfine!!!
Ha en härlig sönda...här skiner sola å Guben är å slaktar...sen blir dä väl kött i frysen....
Kraaam

Malin sa...

Hej!
Jag har inte provat ännu... men jag tänkte använda t-shirt papper från Clas Ohlson
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=49193615
Och skriva ut mönstret på ett sånt papper och sen stryka fast det... jag hoppas det fungerar =)
Kram Malin

Adoridarling sa...

Men vilket fint bord! Man vill ju bara sätta på sig hucklet och slänga ihop en bulldeg på en gång...(om man nu ägnade sig åt bakning förstås!)

Du är allt bra snajsig med fotoredigerandet!

Marianne sa...

Grattis!
Ja, jag har då bidragit till att räkneverket rullat på. Tittar ofta in även om jag inte skriver nåt.
Tack för tipset om picnik, har testat men vår dator verkar inte klara av det, är så seg.
Ang. mina skogsmöss så är det egen tillverkning.

Lallis - liv och leverne sa...

Men OJ vilket bord:)
Urfint:)
Och grattis till 100 000. Jättekul.
Kram Lallis

Viola sa...

Vilket fynd Pia, kommer ju bli så fint och grattis till de 100 000 otolig siffra!VIsst är det roligt att få kommenterar det ger så mycket tillbaka, hoppas det har varit en bra helg för övrigtr, kram

Geta sa...

Jasså det blev du som köpte bordet jag ramlade också över det men valde att titta bort!! Såskannan däremot missade jag men det var ju tur för dej. Idag är jag bara inne hos alla andra och skriver jag orkar inte göra ett inlägg. Ska bli kul att se om Vera visar nåt av sina alster i morron.
Kram.

Kallholmen sa...

Hi Hi viket roligt bord , jag höll på med lite lera i helgen och tänkte då att jag skulle haft ett bak bord.
Men det har ju du nu ett alldeles eget mobilt pyssel bord....för 25 kr ja ibland kan man fynda.
Grattis till alla 100000 besök.
Kram Malin