lördag 4 oktober 2008

Nu har jag "gjort" ...MÂRTEN.....

...och allt jag kom hem med var ..GODIS... & KOKOSBULLAR.... Brända mandlar och mjuk kola ...ett par vantar & TVÅ halsdukar. På bilden ligger en liten del av det berg med brända mandlar som jag köpte, i den vackra lilla spånasken jag "vann" hos GERDA med bloggen IDE´MAKERIET..Fick även ett superfint handgjort kort, en liten betongros och ett litet P..... ALLT detta vara bara så mitt i prick JAG:)..Tusen tack Gerda... .. ..Lördagskvällen kommer jag att spendera i ett soffhörn..smaskande på brända mandlar, mjuka kolor och några kokosbullar..... ANNA ..... nää jag ska INTE äta allt själv.... Hmmm....jag mötte nämligen ANNA i folkvimlet på mârten idag och jag bar på TRE kartonger med kokosbullar....ni kan bara tänka er ANNAS ögon....när hon såg vad jag hade ...hihi... Gooo fortsättning på en härlig helg...
♥ ...PIA

31 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Kokosbollar är väl ett måste... Ha en trevlig helg kram sari

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

: )

KRAM, Jenny

<3 <3 <3

Lena sa...

Halloj på mârten! Jo...jag förstår att det var tungt att bära hem ALLA de där kokosbollarna. Det såg lite lustigt ut, ha,ha,ha!!

För min del blev det julpapper, strumpor och en hel del smått o gott till lillstumpan. Jöss, vad man kan få med sig. Det som är skönt med lillstumpan är att hon aldrig tjatar om grejer och då är det roligare att shoppa, eller hur? Ha det bra o ät inte upp alla bollarna på samma gång :-) Stor kram// Anna ♥

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken fin vinst!
Och tre kartonegr kokosbollar, låter mumsigt!

Annika sa...

Frossa på o tänk INTE på lilla mig som inte kan äta dessa fluffiga, underbara, vita tingestar....:)Frös nästan ihjäl på tivolit.... men nu är jag varm o go igen... Kram Annika

Unknown sa...

Hej! Jag blev lite nyfiken när det stod månstans att du bor i Kinna...om det stämmer så är vi "grannar".Kanske har vi setts många gånger fast vi inte vetat om det. (Jag heter ju också Pia och det finns inte så många...roligt sammanträffande)

Ha en go fortsatt helg. /Pia

Unknown sa...

nej, jag bor i västergötland nära göteborg. Här heter det också Kinna. Kul att det finns ett till!

Ja ja det var en chansning:)

Trevlig blogg du har, jag tittar gärna in igen, ha en fortsatt 3vlig helg, /Pia

Kamomilla sa...

Hej!
Nu har Svante kommit! Oj så han ogillade bilåkandet först men sen somnade han av utmattning. Natten gick bra. Han var ute och kissade vid fem-snåret och sov sen igen till klockan 7.30.
Han busar på som bara den när han är vaken! Kika in hos mig snart igen, för nu ska jag lägga in lite bilder...

Kamomilla sa...

Jag förstår nog att du åkte tillbaka till selmas barndom när du såg svante! Han doftar valp...
Är så duktig så, fast envis, precis som du sa. Man får vara lika konsekvent som med småbarn. ;)

Granne med Selma sa...

Tck för att du länkat! Och ska det gå efter snällhet så är du garanterad en vinst:-) Idag har vi planterat (ännu mer) lökar samt en död fläderbuske. ja... hon som sålde den garanterade att det var liv i den men det vete katten... Den som lever till våren får se:-)
Kram Sussie

LantlivsAnette sa...

Ohhh du Pia !
I din soffa hade jag velat sitta igår och smaska...himmel så gott !!
Jag älskar allt sött, och speciellt kolor...mummsss...
Jag köpte faktiskt cocos bollar igår,två lådor för tjugo kronor,jag var ju bara tvungen...
Vilka fina bilder du har tagit,du är så duktig på sånt !!
jag står på jobbet och bloggar lite nu..men snart får jag stänga och gå hem.
I morrn är jag ledig,vi får se om jag tar fram målar penseln , det var länge sen sist..
Kram Anette

Viola sa...

Frossa bara, finns inget godare än kokosbollar, ha en bra vecka, kram VIOLAN!!!!!

Rensa hemma sa...

Vilka underbart fina bilder du har! Mysigt att vara här och titta. Selma är också mysig! har samma ras själv. Bosse heter han.
Kram

Jenny Oak Fae sa...

TACK vännen! Jag hade ändå tänkt att leta efter sådana bilder...ska nog kolla på flickr.com

: )

KRAM, Jenny

<3

Jenny Oak Fae sa...

Kolla efter bilder här:

http://flickr.com/photos/chicks57/sets/72157601531333325/

KRAM, Jenny

<3

hemtrevnad marie sa...

Sô möe gôtt ho hetta på mârten!!!
Ä dä månde hos Eva-karin du ska sälja??
Nä, gardinen från Stina är sydd och tryckt med ett vackert fruntimmer på, ....söta blir de nog!
Ha en härlig höstvecka!!
kraaam

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket gott du har shoppat, helt rätt, man ska njuta av livet! Vilken fin ask du fick av Gerda! Mmmm, så gott allt såg ut och matchade din nya blogg så bra, vackra höstfärger och vilka fina höstbuketter av löv nedan!!! Soliga hösthälsn fr Dalarna till dig och Selma!

Mjuka sa...

Så mycket goa grejer du visar!!
kramar M

Lallis - liv och leverne sa...

Men ojojoj, vad smaskens:)
Ha en fin kväll.
/Laila

fyra vindar sa...

la petite perle ligger nog en bit från värmlandsskogarna ja...eller d beror på hur stort man längtar efter att åka till myspysbutik...hihi...då e avståndet ibland ej så stort. ligger hur som helst i d småländska skogarna ist.
gla ble ja att du tkr om att kika in hos mig! TACK.....o måste ju bara säga att lönnlövsrosorna var supervackra, har aldrig sett d innan! roligt att bli överraskad!!
ha en fin vecka säger miss sophie

Stina sa...

Mums för godis.:-) Kramis

Noll54/Eva-Karin sa...

Det blev inget marten för mej i år,,,,får väl köpa kockosbollar i dörren istället!!! Det finns alltid nån i butiken, öppet till 1800. Om inte jag är där syns vi en annan gång!

Ha det gott!
Eva-Karin/noll54

Jenny Oak Fae sa...

Jag förstår verkligen att du är trött då..! Jag är själv väldigt ljudkänslig...det är ett av alla symptom jag har på grund av Fibromyalgin...

Du behöver inte vara medlem på flickr.com för att spara bilder därifrån.Ibland kan det bli problem med att spara vissa bilder, då de sparas som "spaceball" (tror jag det kallas), då gör du istället så här:
till höger på sidan står det nånting om att skicka bilden som e-card eller e-mail, tryck på den texten, sedan kommer det upp en ny sida, och DÄR kan du spara bilden som vanligt, du behöver alltså INTE skicka bilden...

KRAM, Jenny

<3

Lavendel & Romantik sa...

Det såg ju gott ut det där...fresterska där...det där med kålsoppa lät ju värmande.....Hoppas att du får en bra vecka kram på dig/MAJSAN

Anonym sa...

Hej kära Pia!

Mmmmm, vad jag blev jätte sugen på brända mandlar, mjuka kolor och kokosbullar nu, mums.

Jag har missat lite hos dig så jag får titta igenom.
Vilken söt ask du har vunnit.

Ha det gott min vän.
Skåne hälsar så gott!
Kram Bodil och Matilda.

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Jag sitter här nu och klurar ut lite nytt till webbutiken..jag ska fota och lägga in nyheter där..både jul och annat.
Jag hämtade faktiskt en liten gran igår så att man får lite stämmning av jul i bilderna...
Hoppas att allt är bra med er..
Vi hörs sen då din mail funkar igen..
Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Mums vilka godsaker!!!

ha en go onsdag! Kramar!

Malin sa...

Hej!
du har ju en jättefin sida! Oj vad pysslig du verkar vara och vilka fina saker du gör.
Kramar Malin

Birgitta sa...

Det var väl ett väldigt bra utbyte av en mârten, då är det godis och smarriga saker som gäller. Hoppas du hade det mysigt i soffhörnet i helgen. VÄLDIGT mätt lär du ha blivit iaf. ♥ Kram Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad fint kort..underbara nyanser!

Mmm kokosbollar, det är ju såå gott =) Det måste inhandlas till "myskvällen" i morron!

Kram på dig Pia, ha en fin helg!
Mia

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

: )

Jag fick faktiskt rensa lite bland alla bilder jag sparat...blev lite väl många att ha koll på..!

KRAM, Jenny

<3