torsdag 9 oktober 2008

Jag mixtrar & mixtrar.....

...med lite bilder..Är ju sååå fascinerad av dessa gammaldags vintagebilder som oftast är franska ..Om ni nu inte märkt det förut .... så kommer ni att göra det en hel del framöver..i alla möjliga skapelser:)..Kort..hjärtan..kuddar...m.m..... mer bloggcollage osv..osv..kommer jag att visa och skriva om...

....Jag vet att det bara är oktober..men visst...närmare det sej JUL:) Och då kommer man osökt in på julpyssel... jag har märkt att det smyger in lite sakta hos en del bloggare..Anette som skrev om julpyntning i butiken sin idag...och några andra bloggare ..Det kommer jag att göra ..kanske redan nu till helgen..det snurrar för fullt där uppe i hjärnkontoret nu..Vad som kiommer förts..det har jag ingen aaaning om det finns lite att välja på läser bl.a "Julboka nr 1" just nu och där finns en del tips..sen får man en massa tips från er bloggare..det är jag såå glad över och det är samtidigt så inspirerade och intressant ..tänk vad många duktiga & kreativa människor det finns ...som också delar med sej av sina tips ....

..Idag har jag gjort en liten tur till Karlstad.... och besökt bl.a en härlig butik NOLL 54 INTERIÖRER.. Jag hade ett litet ärende dit....hihi....lämnade "några" hjärtan med vintagebilder på....självklart kunde jag inte låta bli att handla ..när jag nu ändå var där ...det blev två kuddfodral ...som jag suktat efter på en längre tid. ..bild kommer såå småningom, kan väl ändå säga att det var en olivkrans och några bokstäver på:)..OM ni nu vill veta..OCH det vill ni väl...Nu är snart en lång dag till ända....och i morgon är en annan dag här..glöm nu inte att fredag ska man fika ..mysa och bara ..ha de såå gôtt..

♥ ...Pia

6 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Ja...visst är de där bilderna vackra..!

: )

KRAM, Jenny

<3

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Åhhh vilka ljuvliga vintage bilder du visar, jag kan ju bara tänka mig vilka fina hjärtan och annat du gör !! Wow vad du är duktig, jag har inte suttit vid symaskinen nu på ett tag, jag blir så sugen då du berättar om allt ditt pyssel, det smittar av sig !!
Vet du, Karin på noll 54, en liten kul grej, när vi var på mässan nu sist i S-holm, då satt hon vid ett bord inne i en monter,hon satt med sin man och en säljare,jag och syrran stod bredvid och väntade på en annan säljare...jag hörde hur Karin sa att hon tänkt sluta röka..jag tänkte inte mer på det,jag visste inte vem hon var !!
Hon visste inte vem jag var heller,sen fick jag en kommentar på min blogg,efter mässan, det var Karin..hon kände igen mig sen !!
Lite roligt ändå att vi uppmärksammade varann, det är ju så otroligt mycke folk på en mässa...
Du, de där clv kuddarna är underbara,likaså gardinerna som hör till...
Idag är det Fredag och det blir nåt gott fika...din choklad tårta lät mumsig...
Ha det gott
Kram Anette

Leamarlené sa...

Gillar också dessa bilder....trycker dom på allt jag kommer på. Dom utstrålar någon slags harmoni som är svår att förklara om man inte känner det själv.
Kram, Marlene

LantlivsAnette sa...

bara jag igen..vill du se Guldkants Marie, kolla då på hennes blogg,låååångt ner där på högra sidan i kanten, där har hon en bild på sig själv...men du kanske redan har sett det..
tjjiiinnggg..

Annika sa...

Morrn!!! vad du grejar o står i... här stickas det vantar just nu... jobbar hela helgen så det blir ganska lungt.... ha det bra... Kram Annika

LantlivsAnette sa...

Halloj igen..
du Pia , du känner mig ganska väl ändå..jag har den där klänningen som Karin på noll 54 !!
Fast i grått...
jag och syrran unnade oss varsin...den är sååå fin så det är inte klokt, men dyr,jag har inte vågat tala om här hemma vad den kostar..;)
Kraaam Anette