torsdag 3 januari 2013

Ja jag...

 ...vågade lite, lite grand ..;)).. 
Ett litet steg i taget och såå kanske ett jättekliv emellanåt!
Nu var det inte så farligt att gå in och fråga..;)
kan bara få ett nej eller ett ..ja!
Nu får vi se om det ger ringar på vattnet eller ...??

***
Fick ett telefonsamtal idag från någon som undrade
om det var jag som gjorde såna där "kakfat"? 
Ojdå.. ;)  Jo det gjorde jag och denna någon kom och köpte ett fat.. .
Ett i blått.. som från början inte såg ut  på samma sätt,
utan vi "byggde" om det till ett trevåningfat.. med ett litet blått &
 vitt kaffefat överst som var gammal och slitet...
"Pinnarna" bytte vi ut till svarta från silverfärgade.. blev jättefint..
 glömde dock bort att ta en bild.. 
Hon som köpte det bodde i Falun och var på genomresa..;).
Kul när faten hamnar lite längre bort  än min lilla stad!! 
***
Skulle ställa fatet vid järnspisen sa hon ..
och då passade de svarta"pinnar" fint ..

 Men när nu ändå ALLA  kakfatsprylarna stod framme i köket!..
efter " kakfatsköparna"  kunde jag inte låta bli såååå jag byggde om
 lite mer fat och så fram med borrmaskinen för att göra ett nytt fat !
***
Ett litet sött och slitet fat med rosor på...(en loppad assiett)  
och som fick bli ett litet  och enkelt " bygge " passande till 
bara några få & små kakor eller som prylfat / smyckesfat.

Det här fatet bloggade jag om här ***  
då jag hade köpt det på Mias flyttloppis...
 och blev ett favoritfat ett litet tag..
 men så åkte det in i skåpet..
 visste inte riktigt vad det skulle användas till..? 
Men idag kom jag på det.;)) så klart ett kakfat.

Blev riktigt bra.. med en antikfärgad "pinne"..

  []...Pia             

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Sååå himla fint Pia !! Vad du är pysslig, som gör våningsfat och allt...
Kraaam Anette