fredag 4 november 2011

Gör som jag...

Idag känns det som om mörkret inte vill släppa taget..
 Lampor och levande ljus får lysa upp tillvaron här hemma.
November är en mörk tid...  men snart får vi lysa upp med mera ljus..
när december kommer.  Det står inte på för än det är dax för advent:)..
och då förstår ni, kom jag "osökt" in på min bild  idag...

Jag har provat på att gjuta  tre Adventsljusstakar i betong...

Något som jag tänkt på att göra sedan i somras när jag var på kurs
med Njut & gjutgänget  samt  fröken betongULLA:)  på Kyrkerud.  

Fick tummen ur och gjorde alltså tre stycken olika nu för några dar sedan..

Idag  var det då äntligen dax att KOLLA hur resultat blev! 
Än så länge är de lite sköra.. betong ska ju bränna  både i formen och sedan utan den..
Får ge mej till tåls innan jag får putsa/slipa och så.
Kliar lite i fingrarna  det ska jag villigt erkänna.. men jag måste låta bli:)
 

Ljus i mörkret  är det även på våra kyrkogårdar nu..
...själv tänder jag ljus på min lillebrors grav  och skänker några tankar...

[]...Pia

1 kommentar:

LantlivsAnette sa...

Men du...så fina ljusstakar..du måste visa då de är helt färdiga !!
Ha en fin helg...vi håller på o hjälpa vår äldsta dotter att flytta till sin första egna lägenhet !!
Kraaam Anette