måndag 10 oktober 2011

Höstkänsla...

... ja, nu går det nog inte att känna något annat än en riktig höstkänsla!
Hög  & klar luft...kallt... och sol...gnistrande färger på träd & buskar.
Helt ok att tycka hösten är fin... men backar man bara en dag tillbaka,
 ja  då var känslan en helt annan :)
 Regn...rusk... rått...dimmigt och...usch...

Men idag lyste lilla solen och värmde lite..fast bara såå där att jag hann ut på altanen och ta en bild på höstkransen jag la på bordet igår.
 Har bytt ut till lite mer sånt som tål att det blir fryskallt därute:)...
Kransen som jag alltså gjorde igår  och som består av lite mossa på en allt för skral kransstomme visserligen,  kastanjer och lönnlövsrosor.
 Nu får  kransen ligga därute  på bordet och vänta på att bli utbytt till ...
julpyntet:)  Ni vet, advent och så där..

[]...Pia
Ps.. Tänk.. det  hände  precis det där jag  ville...
Det "sprillade" till och bloggandet går på rälsen igen:).. kanske inte på det rakaste spåret...OCH jag tror att det var den där lilla feedbacken som jag önskade mej, som gjorde susen..tack:)... ds.

6 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Pia.
Vlket vackert höstarrangemag du har gjort.
Härligt och mysigt.
Ha en härlig dag.
Kram på dig.
Jessica

Skogslyckan sa...

Vackert höstigt. Här försöker solen ta sig igenom molnen, men det blir bara små glimtar. Ha en skön tisdag!
Kram Pia

Här är gudagott att vara ! sa...

Man får en positiv höstkänsla när man ser din vackra höstkrans !
- Här är det inte många löv kvar på träden...väntar på snön som kan komma när som helst...
Ha det gott !
Kram / Anneli

EM sa...

Fint höst-ligt med kastanjer. Såg han den danske bonden i Frankrike, när han plockade kastanjer. Kom på att jag inte ens vet hur dom smakar. Sånt som alltså står på listan "Borde prova" tillsammans med bl a: våga köra våran traktor och åka skateboard. Klippa med nya åkgräsklipparen har jag redan bockat av. Vrooom, den klipper gräset och suger upp löven. Tjoho!
kram elsamarianne

rosenälvorna sa...

Vackert :) Christina

Home No.1 sa...

Hallojs! Vad fint du har gjort :-)
Kram Annica.