söndag 9 oktober 2011

Ah....

...tänk att en stärkande &  kylig höstpromenad kan göra underverk :).. .
Jag satt ju vid datorn i fm. och surrade och jämrade mej för er, om jag skulle fortsätta eller inte..

 
MEN hur det nu än är såå... inte fasen kan jag stänga ned en blogg som jag lagt sååå  MYCKET  tid på under nästan fem år...

MEN hur det nu är såå ... TYCKER jag ju om att skriva, även OM det så än är bara för mej :)  Fotografera och mixtra lite med bilderna är lika kul det oxå..
Det som är kruxet, är kanske att det ska bli lite variation  på det hela!! 
Vårt liv går ju sin gilla gång....gör lite ryck då och då..så går det som på "räls" ett tag till, för att  antingen göra nån slags rivstart eller nån sväng ned i diket för att sen dyka upp på "rälsen" och gå klockrent igen ett tag.. .  
 Ideér finns det inga som helst brist på.. snarare är bristen att få ut det i nån slags form :) OCH kanske kanske även mina lite för värkbrutna händer som  gör sej för mycket påmind just nu (hösten!).. men det är inget nytt!


 Från facebookandet i f.m   hade  jag dock fått ett liten ide´att snurra.

 Såg något "gammalt" pyssel  som  var värt att testa igen....LÖNNLÖVSROSOR ( kika in här  på det gamla inlägget och se HUR man gör såna:)

Min   kusins  lövrosor på facebook  fick det bli en efterapning på igen:)

På den kyliga promenaden plockade jag kastanjer och lönnlöv i vackra färger.. samt lite mossa ..

På e.m när mat och lite annat var överstökat..drog jag fram lite material och pysslade till en höstkrans.. den blev kanske i tunnaste laget.. kransstommen var tunn! och mossan  var det för lite av.. Men det blev en krans.. av allt ändå.. 
Mörka höstkvällar gör att det är svårt att ta bilder.. får se om solen sticker fram nån dag:)..
Nu  blev det alltså..  FART på bloggen ..två inlägg på en dag:).. får se om det håller i sej...
[]...Pia

5 kommentarer:

Patricia sa...

Mitt bloggande går upp o ner med .. men sluta vill inte jag heller göra .. =)

Vilken fin krans, och rosen var ju jättefin, att du kan göra såna själv.. =)

Må så gott!
Kram Patricia

hemma hos lilla mej sa...

Tycker att det vore synd om du slutade efter 5år.Tycker bloggande går upp och ner .Vad fin krans du har gjort.Bara så himla härligt med kastanjer.....Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Ja men är det inte så för oss alla som bloggar. Ibland är man så full av inspiration att man har färdigt inläggen flera dagar innan, ibland står det helt still. Önskar dig en fin vecka min kära namne!
Kram Pia

Hannis sa...

Men så fin ros!
Blev imponerad jag=))

Visst är det så att bloggandet går upp och ner.
Själv har jag bestämt att det får vara som det är.
Ingen stress eller press för då slutar jag tycka att det är kul=))

Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Klart att du ska fortsätta Pia !! Fattas bara annat...det är ju så himla roligt att följa dig och ditt fina pyssel !! Och Selma förståss..
Kiak in hos mig sen, jag har också gjort kransar..
Kraaam Anette