söndag 18 september 2011

God Jul...

....nää inte riktigt än... men om en månad är det dax för den första i raden av JULMARKNADERNA...   Oppss  såå de kan gå.. DET ÄR JU TVÅ MÅNADER TILLS DET ÄR DAX.. HJÄRNSLÄPP totalt.. men nu har jag rättat till det.. och nu njuter jag i två hela månader...:):)
[♥]
Det är  till den 19 nov  som jag ska  göra  julkort  m.m  ! 
...så liiite trevande började jag i eftermiddags med ett vääääääldigt enkelt julkort..Först skar till kortbaserna.. och stämplade dit min signatur.. och ..


 ..letade fram några julpapper från förra året..
Får ta en tur till Ljuva Änglar i Karlstad och Panduro för nya härliga julpapper:)

 ..för när man börjar med scrappandet/kortmakeriet, som nu när  julkorten ska till, så kommer man på att det fattas en del saker och det är allt lite roligt med nya " saker " oxå!!!
.. Men nu är det inte jul än.. vi njuter av en skön höst först.. med alla tända ljus..

Här ligger en scrappad tändsticksask modell mellanstor..gjorde ett gäng till höstmarknaden i Brunskog.. Gillade det där pappret med äpplena på:).

[♥]
Nu är helgen på väg åt  en ny vecka..
 Jag har  tagit det lilla lugna hela helgen p.g.a den där förkylningen .. snuvan lättar dock en smula nu..
Men som "grädde på moset" så kom det en jättemysig hosta OCH den kan göra en trött för mindre!..
Som tur är, har jag nu två lediga dar på mej att kurera och mota bort hostan och förkylningen..

[♥]...Pia

10 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Gulle dej Pia! Jag blir så himla glad av dina kommentarer ska du veta. Det har varit lite si så där med tiden bara ett tag här. Men, du vet hur det är vid det här laget. Det har varit så mycket roligt och spännande ett tag här..... Fattar knappt att vi varit till Frankrike vet du. Det var helt fantastiskt där.
Hoppas du har det bra annars! Vi ska allt se till att ses snart. Det var alldeles för längesedan sist nu.
Ha en riktigt bra vecka och ta vara på dig!
Kram Mia

Anonym sa...

LJuvliga kort, vad duktig du är...

Hoppas du snart piggnar till från förkylningen/annie

Marianne sa...

Även om jag är en julälskare så tycker jag det är liiiite tidigt att prata jul. Och julmarknad om en månad.....är det möjligt!? Har du inte sett fel nu? Men fina kort har du gjort och visst är det mycket roligare att köpa nytt när man ska igång. Så ta dig en tur till Karlstad du ;-)

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka jättefina kort ! - Att du är konsnärlig begåvad syns verkligen.
Du måste också vara välsignad med mycket tålamod ...och det är något jag inte äger tyvärr !
- Fort ska det gå när jag ska göra något, så därför beundrar jag dom som kan sitta i timmar och pyssla !
Ha det gott och krya på dej !
Kram / Anneli

Anki sa...

Åhhhh vilka fina kort du gör...fast det där med att det snart är jul vill jag inte veta...än!! Det går sååå fort att man inte fattar var tiden tar vägen!
Jotack, den där hostan har jag haft i 4 veckor nu, stark hostmedicin har gjort att det är bättre men jag hostar fortf!
Hoppas du kryar på dig snabbt iaf, du har ju en massa jobb framför dig till den 19e!

Visst får du best ett par värmare...250 kr tar jag för dom, vill du ha ett par hör bara av dig!

Sköt om dig!
Kramis!

Drullputta sa...

Hörruduru, sakta i backarna! Två månader kvar är det allt! ;)
Kram!

♥ Pia... sa...

Oja da käre vänner.. det är såå sant.. två månader.. har tydligen fått förkylningen att isa igen hela kontoret:)

Granne med Selma sa...

Hejsan svejsan!

Men du.... vilka vackra julkort! Vil ha, vill ha, vill ha! Planerar ju som sagt en scrapbooking kurs framöver. Vid allhelgona tror jag bestämt.. Det vore väl nåt? Men, du är ju redan fullärd du så du kan ju vara med som ledare :-)

Ja, tänk snart ses vi! Ska bli så kuuuul! KRAM Sussie

Cecilia sa...

Vilka fina julkort du gjort! Jag insåg också att det är dags att sätta igång att göra årets julkort. Det är alltid kul med nytt material att skapa med!

Ha en bra dag!

Kram Cecilia

Mormorsvita sa...

Hejsan!!
åh vilka fina julkort...
Ja det är ju sagt snart dags, men roligt är det jag älskar jul..

Kram Susanne