måndag 8 augusti 2011

Snart är det höst..

.. men inte riktigt än ..några sköna dar med  sol  & värme får  man ändå hoppas på ett litet tag till. Såg förresten  Lotta på Liseberg.. och   hörde Tomas Ledin som sjöng.. Sommaren är kort.. Jo, tack det är nog så sant så!


Min sista semestervecka och lite panikkänslor smyger fram. Har ändå haft 5 veckor och innehållsrika har de varit minsann:). Dagen idag då ?.. jo lite av varje faktiskt.
Ett par klädesinköp på stan.. två tunikor..en vit och en rutig i  nåt ljungfärgsliknade ! Supernöjd.


Så en liten tur med min mor till en släkting som jag inte har träffat såå mycket..och där fick man lite släkthistoria på köpet..till kaffet.. Men det var inte nog med det! 

Vi botaniserade i denna äldre släktingens  uthus..bod..gamla ladugård och andra utrymmen på gården.

Åååååhåå,  jisses så så mycket kul och roliga saker jag såg.. zinkhinkar.. ett tjugotal..slutade räkna vid 20 sisådär..en del trasiga och en hel del hela.. nöjde mej med tre!!!

... margarinlådor..nöjde mej med en!

...drickbackar..nöjde mej med en!

...drickkaggar ..nöjde mej med en!..osv..fick blunda till slut för att stoppa mej!

... som sista grejen valde jag porslinsknoppar såna där porslinselknoppar..vet inte vad det heter egentligen men .. där stannade jag vid tio stycken..och nu ligger de i blöt..lite smutsiga och tyvärr liite rost..kanske går de att skrubba bort.   Ska användas till krokar/klädhängare.. är det tänkt..

Kvällen fortlöpte av bara farten sen.. bakade Blåbärsskorpor och Häll -ut- bröd ..!

Tror inte jag har haft sån fart på länge.. det bådar gott:).. kanske de resterande dagarna på sista semesterveckan blir full av aktiviter och mycket blir gjort här hemma.
...kan ju  alltid hoppas iallafall..

Men, gott folk... det blev bildlöst idag.. tar ett gäng med bilder och  visar alla roliga fynd i morn och vart efter:)..Ska väl ha något roligt att visa er framöver..


♥....Pia

6 kommentarer:

Annika sa...

Å håcken schläckting va dätta da.....???? Va dä på rätt sie kunne du ju ha plocke litt öt mäg åg....:)))))) Kram Annika

Marita sa...

Ååå jaaa, bilder vill vi ha!! Tänk att ha en släkting som har sådana skatter som bara ligger och väntar på att man ska komma och hämta dem till en bättre tillvaro!! Blir verkligen avundsjuk...varför har inte jag en sådan släkting???? Ha det bäst!! Kram, Marita

EM sa...

Vilket bra besök du gjorde. Tänk såna skatter man kan hitta på oväntade ställen.
Idag känns att hösten är runt hörnet, och det gör mig inget. Då är jag som piggast. Det behövs nog, för den här hösten blir nog ganska arbetssam för mig, är jag rädd. Men det känns bra, för jag har laddat batterierna ordentligt i sommar.
må så gott
kram elsamarianne

Lilla Blanka sa...

Hje Pia,

Åh blåbärsskorpor låter mums!!!

Ja det känns allt lite höstlikt, men jag håller tummarna att vi skall få några sköna varma sommarveckor till :)

Kram
Mia

Här är gudagott att vara ! sa...

Vill också " hitta"en sån släkting !
-Tycker att du nöjde dej med väldigt lite...;)) Blåbärsskorpor låter väldigt smaskigt...kan man kanske få receptet !
- Håller med om att sommaren är alldeles för kort. Får hoppas att det kommer en sk Brittsommar !
Kram / Anneli

Anonym sa...

Vilka härliga fynd! Tänk att bara få välja och vraka.....lycka!
Ha det bäst!
Kramar Carina
kattarsel@live.se